Försäsongsmatcher hösten 2024
« Föregående · 2722147 · Nästa » Till forumet
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
eltifoso: Tror de har fyra med som inte spelat i A-laget förut. De vann SM för J20 så de har rätt bra juniorer bakom.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Sigge: alla nyförvärven ser ju riktigt bra ut…ser lovande ut! Inte lagt märke till Byström… spelar han med 71? Har lite svårt att uttala mig om Måns hittills.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
#23 gör nog sitt men tycker Winberg har lite samma manér som dickinson
Skaplig pondus på LaDue.
Förvånansvärt bra period för att vara den första på hela säsongen, minimalt med hafs.
Skaplig pondus på LaDue.
Förvånansvärt bra period för att vara den första på hela säsongen, minimalt med hafs.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{5647}: Byström ska alltså spela med 71 under säsongen och inte 37. Det är lite vemodigt att under 40-policyn officiellt är ett minne blott.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Foppatofflan:
Tänkte säga att han har varit lite anonym men så lyckades han jobba till sig ett halvt friläge när han avslutade med enhandsfattning.
Tänkte säga att han har varit lite anonym men så lyckades han jobba till sig ett halvt friläge när han avslutade med enhandsfattning.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Foppatofflan: Byström ser bra ut. Han är aggressiv i närkamper men har god koll på positioneringen vid kassen. Jag är impad.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
smyl: kul! Imponerad över hur La Due och True hanterar den större isytan!
+ 4
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
eltifoso: Ah, 7 var det. Varav en backup målis och extra back + forward. Så 4 på is.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{7639}: 5 st på isen, hela fjärdekedjan och 2 (i topp 6) backar från J20.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{7639}: Men...
Liika lite som man ska deppa när det ser bra ut, så ska vi vara försiktiga nu när det ser bra ut. Det kommer krävas betydligt bättre när serien startar.
Dock tar jag hellre en bra start än en dålig.
Liika lite som man ska deppa när det ser bra ut, så ska vi vara försiktiga nu när det ser bra ut. Det kommer krävas betydligt bättre när serien startar.
Dock tar jag hellre en bra start än en dålig.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Byss: PP tar tid att öva på, det kommer. Vi saknar dessutom viktiga kuggar i PP.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Byss: Tur att det där inte var LaDues första byte, då hade motorsågen kommit fram.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
smyl: Ja, vi kör inte uppställningar utan rullar mest på. Varken Timrå eller Brynäs har väl gjort 0 tillsammans hittills.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{5647}: GOTT E DET! Fucking pudding ska få smaka LaDue i serien
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{7639}: LaDue får nog lära sig att domarna är lite generösare vid lättare hakningar än i Nordamerika.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Pudas låser fast mikkels klubba mellan benen och börjar lipa när det blir mål i baken…
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Pudas kan inte ha haft ett bra sommarlov. Fan han är ju alltid grinig den..
Bra match hittills.
Bra match hittills.
+ 2
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
eltifoso: 9 spelare borta och 7 juniorer med. Kan vara den enda match Modo har chans att vinna mot saik i år ;-)
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: MoDo är aningen bättre i en tempofattig, men till synes känslomässigt match där man vill markera sin identitet individuellt. Skönt att Woods fick göra det. Rakt på mål, ingen blyghet.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
NuMo: Vi skulle tagit in juniorer som andremålvakt, backreserv och forwardsreserv. Sedan skulle vi nämnt de fem "ordinare' vi lämnat hemma. Inte för det gjort någon skillnad, men tydligen är det viktigt.
+ 7
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Kulltorp: Du har kanske rätt. Det var ju anledning att Malmö vann mot oss i SM-finalserien en gång i tiden.
Nu gjorde vi 2-0, så kanske vår dröm slår in. Ranta,
Nu gjorde vi 2-0, så kanske vår dröm slår in. Ranta,
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: Tre gubbar som kollar puck och är nästan bakom mål. Juniorfasoner
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: såg ut som rundblad hade problem att ta sig upp i sarghörnet, får se om han spelar mer
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Byss: Nu släppte vi tyvärr in en plötsligt målchans.
Hypa inte True nu. Tänk på att han bara har sju juniorer hängande på sig.
Hypa inte True nu. Tänk på att han bara har sju juniorer hängande på sig.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Vill egentligen inte dra för stora växlar här nu iom första matchen för försäsongen men MoDo ser oförskämt stabila och samspelta ut. LaDue ser ju ut som han har spelat på stor rink sedan han va bebis. Jasek ser ut som en miljon och Ranta har raketer på skrillorna. Och då är inte Olofsson med idag! Det ser faktiskt otroligt mycket bättre ut än andra försäsongsmatcher hittills iaf.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: Ärligt talat hade nog alla gjort mål där. Tre spelare på puckhållaren och Lehtinen felplacerad. Inget bra ingripande alls från någon.
+ 4
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Chamez: Det är helt klart bättre än ifjol.
Tycker LaDue varit sämre i andra. Sätter sig i sämre positioner genom att spela lite för svårt.
Tycker LaDue varit sämre i andra. Sätter sig i sämre positioner genom att spela lite för svårt.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Chamez:
Första försäsongsmatchen. Visst det vore trevligt att se positiva intentioner att spelsystemet går in osv. men det viktigaste i en försäsongsmatch är att lära sig vilken spelare som har vilken siffra på ryggen så att man slipper fundera på det när säsongen börjar.
Första försäsongsmatchen. Visst det vore trevligt att se positiva intentioner att spelsystemet går in osv. men det viktigaste i en försäsongsmatch är att lära sig vilken spelare som har vilken siffra på ryggen så att man slipper fundera på det när säsongen börjar.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Chamez:
Tidigare försäsongsmatcher mot saik har de ju kontrollerat matcherna, så jag skulle inte säga att det är helt obetydligt att vi har kunnat vara det spelförande laget i 40 minuter.
Tycker det känns positivt.
Sen säger det naturligtvis inget om Skellefteå som lag. Lika lite som att Färjestads debacle mot LHC.
Tidigare försäsongsmatcher mot saik har de ju kontrollerat matcherna, så jag skulle inte säga att det är helt obetydligt att vi har kunnat vara det spelförande laget i 40 minuter.
Tycker det känns positivt.
Sen säger det naturligtvis inget om Skellefteå som lag. Lika lite som att Färjestads debacle mot LHC.
+ 3
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{5647}: Jag hade aldrig gjort mål där. Troligtvis hade jag gjort mål innan den situationen uppkom.
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
{10015}: Näsén passar även när han har öppet mål och målisen är nere i sarghörnet
+ 1
« Föregående · 2722147 · Nästa »