1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 493120 inlägg · 4170 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?
Alfred Awful: Den såg överfull ut den logen.

Frisco: Från min plats på sektion 416 skulle jag tro att förhållandet mellan synfält och möjlighet att uppfatta vad som sker i spelet står i direkt proportion till hur snabbt man kom till sportbaren i pauserna.

Dream Team: Inte särskilt mycket, har testsuttit rad 2 och haft biljett på rad 4. Isytan som försvinner är 1-2 meter närmast sargen. Det blir en "trade-off" mellan att alla rader på nedre etaget är någon meter närmare sargen än förut, och att läktarskålen har något brantare lutning, men å andra sidan så sitter då rad 0 och 1 på en höjd som är under motsvarande rad 1 i Carl Kempes hall.

Men visst, det borde ligga med i marknadsföringen på något sätt att en biljett på rad 0-4 handlar om testosteron in your face, och inte så mycket om analyser av taktik och skäggkliande.

Apropå skäggkliande så rekommenderar jag bilden på crocs VIP-box i ÖAs bildspel.

allehanda.se/bildextra/061021_modo_malmo_ms/index.html

Dream Team: Utan att ha suttit på rad 0 eller 1 kan jag gissa att man missar isen som vid den närmaste sargen och 1-2 meter ut från densamma. I kvadratmeter räknat är det ganska mycket men man ser ju vad som händer i spelet så de kvadratmeterna tror jag att man klarar sig utan.
Från min plats på sektion 401 missar man nog ca en halvmeter is ut från sargen på en lång och en kortsida. Ca 45 m2. Fast i verkligheten är det nog lite mindre. Kanske 35m2.

Alfred Awful: Nothing beats överblick, enligt mitt tycke. Hur mycket av isen är det du missar från rad 1, eller rad 0, t.o.m?

berghult & DreamTeam: Skulle anta att det stora problemet för sikten är just att det finns en massa hockeyspelare på 2*1 meter, på den sidan. Sitter man på motsatta sidan är det absolut inga problem med sikten, bara det att det är en annan typ av upplevelse att se ögonuttrycken hos Mattias Timander, vidöppna näsborrar på Per Svartvadet och bara ben på Gle.. Nä.

Jag tror att jag föredrar en plats på nedre etaget, rad 1-4, under en het slutspelsmatch där det smäller mycket, före nosebleed-nivån. Detta trots att man tappar överblick och inte ser alla de där (ofta outnyttjade) passningsvägarna.

Dream Team: Har haft det (tvivelaktiga) nöjet att prova rad 2 bakom avbytarbåsen. Inga toppplatser och övre plan ovanför logerna är ett himmelrike i jämförelse.

Paddan: där ser man, det betyder alltså att:

1. Du är av rasen maper'n.

eller

2. Jag sitter och ljuger mig blå.

3. Min chansing var helt fel och jag skall skämmas för att jag har så dålig koll.

Paddan: ...och givetvis så har modohockey.se:s server tagit helgledigt som vanligt.

knaskamilla: Nejdå, jag provade att sitta på en av platserna i ena sarghörnet och jag kunde nå plexit utan problem.

knaskamilla: Då skall man nog ha lika långa armar som maper'n. Men en och annan orangutang kanske når fram.

Paddan:

Va, är det sant? Du blandar inte ihop med att man kan nå golvet med fötterna nu?

MorganaLefaey: Jodå, det funkar att nå plexit med händerna... till och med för en sån kort person som jag.

MorganaLefaey:

Om man skulle ha väldigt långa armar skulle man nå plexit. Vääääldigt, onormalt superlånga armar.

Dream Team: Rad 0 är på den sida där utvisningsbåsen är en rad som de kör på prov för att se om det finns intresse för folk att sitta så nära plexit som på nhl matcher. Nu tror jag det är längre ifrån ändå, då jag inte har sett att man kan nå plexit med händerna.

Frisco: I såna fall, var är rad 0 belägen?

Dream Team: Ja. Jag ljuger aldrig.

Frisco: Rad 0, finns det en rad 0, allvarligt?

Dream Team: Jag tycker att Skröder ser ut att ha bra sikt från rad 1

Dream Team: Det är väl lite bättre sikt på rad 1 jämfört med rad 0.

På tal om inget så undrar jag hur bra sikt det är på rad 1 i arenan? Se länken nedan för bilden.

knaskamilla: Tack!

Dream Team:

150 sa AM.

Hur många platser/biljetter finns det att tillgå på bortastå i arenan?

Reportage i DN om Arenan.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=574657

Paddan: Nu är sargreklamen ditsatt, det finns iofs några lediga luckor. Dock var den där tjocka plasten, som såg ut som nåt slags skydd, kvar på sargen så det skall nog bli så.
Rullreklamen var klar i ena kurvan (ståplats/spelarbås) och under montage i andra (restaurang/spelarbås).

shinzawai: Nu är det åter mindre än 10 % biljetter kvar.

Just nu håller man i arenan på att montera sargreklam och reklamspotarna sätts upp i ljusrampen. Ännu, efter fyra veckor, har dock reklamen på resultatservicen inte kommit upp så de ställningarna lär väl stå kvar även på torsdag. 

Lumber Jack: Enligt den utskrift som de delade ut under Öppet Hus finns det tiotalet platser kvar på sektion 410 och första raden på sektion 409 är ännu inte uppbokad. I övrigt verkar det vara främst hörnsektionerna på nedre etaget som har mer än bara någon enstaka ströplats ledig.

shinzawai: Men de flesta markerade vid sektionerna 209, 210, 409 och 410 är som jag förstått det inte sålda årskort utan biljetter till restauranggästerna. Fast om man även fyller dem, då blir det pengar.

Kollar man på pdf-filen så ser det sjukt upptaget ut.

MorganaLefaey: En av de sektioner där det verkar finnas flest lediga platser är, kanske inte förvånande, på etaget nedanför H Höger-kollektivet.

Paddan: Skulle det stämma så måste man väl nästan se det som otroligt bra. Då jag tycker att de kunde gjort mer för att få ut info om biljettköp.

MorganaLefaey: Fler än fem, är jag övertygad om att man sålt. På det papper som delades ut under Öppet Hus i lördags såg det ut att vara häpnadsväckande mycket som är bokat. Grovt uppskattat skulle jag säga att ungefär 500 sittplatser fortfarande inte är uppbokade.

Poffa: Har inte orkat söka bakåt, utan jag kör en chansning och frågar direkt istället om någon har koll på hur många säsongskort som nu sålts.

shinzawai:

Anledningen är väl att de platser som man reserverat för försäljning av säsongskort i samband med helgens öppet hus, nu är släppta till lösbiljettsförsäljning.

Nu har ticnet zappat över till >10% plåtar kvar till hemmapremiären. Inte bra.

Är ni medvetna att man känner Bossen i Övik, sedan att han vet hur man klär sig är också en fördel. :-)
ps/ Tror inte det har funnits någon schystare Polis någongång på bortaplan. Rätta mig om jag har fel är inte han säkerhetsnsvarig på SBA nu?

knaskamilla: Tror inte att det spelar nån roll. Det är så brant mellan raderna.

Frisco:

Men om det är LJ som sitter eller ligger på platsen framför då?

knaskamilla: Det gör ingen siktskillnad alls om nån sitter eller ligger på platsen framför.

Frisco:

Det där ser bra ut, antar att min sikt blir bättre om platserna nedanför används på det där viset.

Frisco: Hmm, är det där en actionbild på han den där Gäsprin?

Visst är det fantastiskt när folk tar egna initiativ. Numera finns det mer än sittplats och ståplats i Arenan.

www.frisco.se/hs/liggplats.jpg

www.frisco.se/hs/sjsov.jpg

knaskamilla:
Nej inte på den,men så fort dom skulle ta sin lilla testtur så slängde dom sig på hornet när dom burnade ut ur hallen :-)
Glapp i styrleden, tack å lov en garantigrej.

thebigmodogoz:

För att de som vet kanske inte hunnit läsa din fråga ännu? Att upprepa frågan tre gånger på en timme gör det inte troligare att någon svarar.

Men som svar kan du få att det inte användes någon igår. Men det innebär inte att man inte kommer ha en under serien.

Poffa: men varför kan ingen bara ta o svara då?!

« · 772908 · »