1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 492907 inlägg · 4169 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?

Lumber Jack:

Som jag förstod det på Gabriella så är det inget förköp till träningsmatchen. Till första seriematchen hemma, mot Linköping, så släpps biljetterna på måndag. Resterande seriematcher under säsongen släpps på torsdag.

Lumber Jack:

Träningsmatch? Det är väl bara att gå dit och betala in sig.

Poffa: Där ser man, det blir till att åka tidigt då, Så att ingen luspudel hinner före för att sätta ned röven på tronen.

Lumber Jack:

Äääh, du kan få sitta på min plats om du vill. För jag lär missa skiten ändå.

knaskamilla: Jag har också lite om det där med års/vipkortet för oss avbetalare. Man har ju inte hört nåt sen bekräftelsen i våras.

Paddan: Tog du dig nåt starkt till lunchen idag? För när jag tutade och vinkade på dig vid korsningen Hamngatan/Viktoriaesplanaden så märkte du NADA och fortsatte lulla in emot centrum.

Salle: Avbetalning, vad är det för fattigmans fasoner? Själv betalar man kontant, hela summan på engång. Med pengar jag lånat av Tummen...

Salle: Nepp, käkade inte på arenarestaurangen idag. Var väl lika borta som vanligt, med andra ord, för inte har jag hört eller sett något sånt som du beskriver.

Lumber Jack:

Man kanske skulle ringa Tummen och höra om han har pengar så jag kan betala kontant hela summan på en gång också.

knaskamilla:

Själv betalar jag allt kontant, bilen, soffan, teven, högtalarna...ja, det är väl bara CSN som inbillar sig att jag någonsin tagit ett lån.

scim: Vad är CSN?

Frisco:

Ena jävlar.

scim:

Undrar om din pappa håller med om det påståendet. Det om CSN, alltså.

knaskamilla:

De var bara en temporär monetär transaktion som nu är historia.

Paddan:

"Visst är det härligt när man kommer till en arena där det var invigning för fem dagar sedan och det fortfarande ligger popcornförpackningar och annat skräp kvar på läktarna och i sportbarerna är öl/vin-fläckarna fortfarande oupptorkade på golven och urdruckna vinflaskor och ölflaskor står fortfarande kvar i sportbarerna"

Paddan, vi måste träffas och surra lite!!!
Vr och käkade där igår och reagerade på exakt samma sak!

Great minds think alike ;-)

Såg inte bra ut, usch!!

Vet inte om ni har sett detta men SBA heter numera "Spökhuset" enl AB. Tror snarare att MODO mörkar formen :-))

Ang städningen så beror det nog på att den baltiska städbolagets städare har hamnat i blockad...

65selander:

Tydligen har vi värvat spelare som Döme, Adam Andersson och Pasi Tuominen. Någon som vet vad han hette, den där finnen som spelade med Öberg och Hellström i fjol?

Poffa: Haha, uppdaterat värre. Hur kan de försten nämna den trion men samtidigt glömma Steen, Skröder och framförallt Sundström? :)

Poffa: Den där finnen... menar du han den där irriterande typen med grön klubba? Äh, jag chansar på Juha Tojtimaa

Paddan:

Om man heter Green så är det väl självklart att man spelar med Grön klubba?! :)

Det är ju nästan det enda fyndiga han gjorde på isen under sin tid i MoDo ;-)

Gidde:

Förutom att han var MODO:s genomgående bästa spelare förra säsongen, då.

För kollar man till vem som kämpade, slet, producerade och ville så är han inte bäst på något, men i genomsnitt så var det, i mina ögon, ingen som slog honom.

65selander:

Trevligt att Karl-Erik Stålberg, ordförande i Swedbank tycker att det skall bli kul att Modo vinner SM-guld inom tre år.

www.modohockey.se/arena_invigning.cfm

NuMo: Visst är det så.

Hawerchuk: Fast visst är det kuligare för oss Modoiter trots allt?

NuMo: Det är jag ? säker på! För visst är det så.

Hawerchuk: Helt klart. Vi har väntat nog länge nu. T.o.m. jag har glömt bort "invikta" bäcckhänds och alla andra typer av mål som Modoiter gjorde på den tiden.

NuMo: Som en känd MODO-profil och konnässör en gång sa: Framtiden lockar - inte undra på att man längtar.

scim: Hur har du lyckats åstadkomma så att det inte går att boka biljetter på din sektion i Swedbank Arena? Till och med min sektion, där det enligt PDF:en finns tre lediga platser är bokningsbar på Ticnet.

Paddan: P.g.a. att hans sektion är liten och full av cheap people kanske? Nåja, själv hamnade jag nere på rad 3. Borde väl innebära att det blir över 6 000 i premiären om allt ovanför (på den typen av sektioner) är fullt redan nu.

Fortfarande över 10% lediga plåtar till hemmapremiären. Man kan inte påstå att de går åt i raketfart direkt.

Biljettförsäljningen verkar gå bra.

Hawerchuk: Så har då biljetthäftet kommit, nu kan man äntligen plocka bort slutspelsbiljetterna från klädnypan och sätta in det nya rödrosaaktiga häftet.

Det gäller tydligen också att vara uppmärksam på vilken biljett man har med sig, vet att en kompis vid något/några tillfällen råkade riva lös fel biljett ur häftet. Tar man med sig fel biljett denna säsong får man lov att lösa en ståplatsbiljett till matchen, om man vill se matchen. 

Mindre än 10% av biljetterna kvar till första hemmamatchen nu.

Wikegård tippar Modo på 11:e plats.

Therion: Oväntat. Men bra. Eller ska jag säga inte bra då? Förvirrande.

knaskamilla: Skoj, det borde innebära att det sålts minst 6 480 biljetter till första matchen (0.9 * 7200), alternativt minst 6 840 (om det beräknas på 7 600 som maxkapacitet).

Det borde ju i alla fall vara klart nu att MoDos publikrekord för en grundseriematch i Elitserien flyger ganska rejält. Hoppas att Bumpis har biljettt redan så att han inte blir utan...

Hawerchuk: Inte särskilt oväntat. Wikegård hatar MoDo och alla spelare som någonsin spelat i MoDo. Det oväntade var att han bara nämnde "energispelare" en enda gång.

Therion: Ingen som tror på Modo efter denna försäsong, förhoppningvis så kan detta vara det som gör att modo spelar utan press och knäpper alla experter på näsan :)

Alfred Awful: Arenan har en kapacitet på 7600.

Martin S: Undrar varför det inte finns en ordentlig redogörelse för dessa platser? Jag undrar även varför det sags så många olika publiksummor?

Frisco: Flexibilitet?

Frisco: Jag var på ett möte i arenan idag där siffran på 7600 redovisades som den officiella siffran av folk inom föreningen. Kan också meddela att Hägglunds, BAE och Domsjö Fabriken har ståplatser längst upp på läktaren snett till höger om den stora ståplatsläktaren. Kan vara så att det är dessa 400 platser som har tillkommit.

Är det någon som hört någonting om hur många bussar med supporters som kommer ner till premiären?.

Cyklob: Den enda som åker söderut är nog Per HApps som cyklar hem.

Alfred Awful: Arena: Kempehallen.
Kapacitet: 5 900.
Publikrekord: 9 153.

Publikrekord blir det knappast,

arnio:

"Det borde ju i alla fall vara klart nu att MoDos publikrekord för en grundseriematch i Elitserien flyger ganska rejält."

scim: Jo, de gäller att de här är rätt ihopkopplade (länk).

Martin S: Ok, om de definieras som "Hägglunds, BAE och Domsjös biljetter "så kommer alltså dessa 400 biljetter att redovisas som sålda på alla matcherna, är det ett rimligt antagande?

scim: Klart är att det, utan tvivel, inte kan bli tal om något alla-tiders-rekord för publik i en enskild match för MoDo, med nuvarande sittplats-/ståplatskonfiguration. Detta då publikrekordet för en hemmamatch genom alla tider är från den avslutande grundseriematchen mellan MoDo och AIK den 19/1 1964, då 9 153 betalande letade sig in på Kempevallens ståplatsläktare. På bortaplan är det fräschare rekordet 13 850, i matchen mot Djurgården den 19/10 2004.

arnio:

"Klart är att det, utan tvivel, inte kan bli tal om något alla-tiders-rekord för publik i en enskild match för MoDo"

Det har väl ingen påstått heller.

scim: Mata honom/henne inte med mer tankearbete, huvudet kanske slutar sina dagar på samma sätt som i församlingslokalen där Clayton Bigsby drog av sig sin vita kåpa.

ZZZzzzZZZ

« · 743274 · »