The Fat Bastard: Äh, Groko är bara lite bättre på att maskera sina formsvackor än oss för tillfället. Men snart kommer Renberg att ta sitt ansvar och grina illa över sina knän och ljumskar. Då har vi helt plötsligt en jämn kamp igen.
Frisco: Underbart välgjord banner. Den enda som jag saknar i det där gänget vore väl westerlind i mitten och Di Leva på ytterkanten mot Scheike till. Då vore hela Brynis-gardet samlat.
Frisco: Va fint: Huskvarna, en folkabuss och datorpapper. Är det en presentation av Jönköping/Huskvarna? Äh, jag tror det är en rebus HV71 - MoDo. Strecket är naturligtvis folkabussen - det vet ju alla att de går som ett skott.
westerlind: Det är ingen rebus alls. Det är bara sanningen i knappnålsögat. Folkabussarna måste vara med på hela turnen. Väl hemma får grabbarna köra Transporter.
Frisco: "sanningen i knappnålsögat."? Jag säger som Hardy: Sanningen ljuger. Att få åtta modoiter att sitta i och hitta tillbaks till en folkabuss är som att åka slalom i uppförsbacke - har någonsin lika många modoiter återvänt som åkt iväg på en resa?
Hmm, skulle tro Husum-Nalle är med på ett hörn på den där resan, sjåför kanske?
Nalle Sjuh: Förstår du inte? Det gör jag, det räcker: 1) Jag antar att det är Foppa Tour på gång. 2) Där brukar du vara med 1+2 = 3) Du kör folkabussen.
Poffa: Hur då vända kappan efter vinden? Menar du, för att ta ett rent hypotetiskt exempel, att man som sportchef inför säsongen beklagar sig över hur värvningshysterin driver upp priset och lönerna för spelare. För att man senare in på säsongen själv börja att vräka pengar över spelare i ren desperation?
Är det att vända kappan efter vinden, eller kanske att såga av grenen man sitter på, eller tomma grytor skramlar mest, eller den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri, eller hur menar du?
Frisco: Kreativ banner! Det är bara att plocka fram white board-pennan och fylla i vad som faller en in. På bannerfronten är det ständigt fortskridande och nytänkande. Trevligt.
Mycket snygg banner, Pelle, Karl-Sören och Limpa. Som nostalgisk romantiker är detta finfin kultur och ett underbart minne. Härlig också med de ordentligt fula M-sporttröjorna. Om jag inte är helt fel ute var det Tommy som har Bjästabacken som även ägde sportaffären M-sport och var MoDosponsor. Pelle bodde nere på Älvgatan alldeles vid slussen och Karl-Sören på Kempevägen ett hus från Sandlin. Limpa, kaptenen var väl från stan, Ösk tror jag hans moderklubb var.
Först trodde jag att bilden i bannern var från E-On arena, men sen såg jag ju att läktarna inte var lodräta och insåg att den var från Kempis. Fast det är lätt att bli misslett, så där tomt är det väl inte i Kempis i slutspelstider?
Frisco:
Skönt att se att den rättmätiga vinnaren av bannertävlingen är tillbaka där den hör hemma. Vajjert!