1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505690 inlägg · 4102 ämnen

Björklöven-MoDo 191207

« · 2012530 · » Till forumet

Sv: Björklöven-MoDo 191207
goleafs:

Lite svårt att svara på kanske, med tanke på att ni sitter på ett kontrollår så känns den här värvningen inte behövlig? men det är väl för att bredda sig inför komma skall, men Keentä vet väl vilka pengar han har att röra sig med.
Låst ämne

goleafs: Helt rätt att satsa om ekonomin tillåter, men jag är inte imponerad av den värvningen!
Vet inte riktigt vad Olle förväntas tillföra i erat lag faktiskt, nu kan det ju slå oerhört väl ut för er med den värvningen men rent kvalitetsmässigt så har jag svårt att se vad han skulle tillföra i ett topplag i allsvenskan?!
Låst ämne

hanzon: Av den simpla anledningen att vi inte har några vettiga juniorer. Sånt är livet när vi inte är i J20 SuperElit
Låst ämne

modomille:

Dom menar verkligen allvar med sin satsning.
Låst ämne

hockey_21: Bra fråga. Tror man vill hitta en radarpartner till Weigel, som inte hittat riktigt rätt än.
Låst ämne

Nucky: Löven släpper inte fram någon junior, det står för mycket pengar på spel.
Låst ämne

hockey_21: man kan hålla med, men samtidigt kan man inte ifrågasätta värvningen. Det är ju för fan kenttä som styr skutan! 😂
Låst ämne

goleafs: Liknar Oskarshamn förra säsongen
Låst ämne

modomille: Finns det nån kvar ur ursprungstruppen?😆
Vi lyfter upp 2 juniorer som levererar istället. Härligt med en stark juniorverksamhet.
Låst ämne

Trilske: Vad i helvete hahaha. Hur mycket ska Kenttä värva egentligen?
Låst ämne

goleafs: Varför riskera gruppdynamiken så mycket i ett redan fungerande lag?
Låst ämne

Olle Liss klar för Löven. Satan vad Kenttä värvar.
Låst ämne

wolper:

Har vi tappat eller hämtat in? Väljer att se det som vi hämtat in poäng och placeringar jämfört med starten vi fick. Hoppas nu vi kan bygga vidare på spelet från igår och bygga en vinstrad. Bra arbetsmoral och fart, vi nollade dessutom ett av seriens bättre pp, och satt två mot seriens bästa bp.

Vi har på tre matcher (2 borta) 5-4 i poäng mot serieledarna, returen hemma blir sjukt viktig, samt matcherna mot Timrå nu i december. Vinster där och vi sätter oss i en bra position.
Låst ämne

hockey_21:
Med skador och liknande brukar sådan lösa sig själv.
Låst ämne

Nucky: Måste bli bänken för en till också när Rosdahl kommer tillbaka
Låst ämne

Robin Ztorken L: Hoppas man fortsätter med samma linor som igår, men stoppar såklart in Rosdahl i andra när han är tillbaka.
Hagelin har inte direkt rosat marknaden den här säsongen..
Låst ämne

Nucky:

Säkert jävligt dyr, men Glader kan slå en signal till den här killen. 😜
Låst ämne

Robin Ztorken L: de som inte levererar...det är bra med konkurrens
Låst ämne

AddMan: Wahlgren bör absolut få många fler chanser men på vems bekostnad?
Hagelin och...
Låst ämne

Nucky: Jellvert är en maskin! All cred till honom som bara kör på. Riktigt kul med Wahlgrens och även cred till tränarna som slänger in dom i en sån här match.
Låst ämne

Det känns som det framförallt är målvaktsspelet som måste upp för er del, om ni ska vara en contender till att gå upp till våren. Antingen om ni värvar eller om Lundin hittar tillbaka till sin nivå i början på säsongen.

Viktigt med stabilt målvaktsspel, speciellt för er med så utpräglad offensiv backsida. Med en Cannatamålis i Modo kan Norlinder, Berglund, Hedberg och även Öhman slappna av mer och fokusera på att utnyttja sin skill de besitter.

Hanses spred allt annat än lugn i Modoförsvaret igår.
Låst ämne

hockey_21: ja skulle hans medspelare va med på hans lite anings svårare passar/chanspassar och att han hänger med hela matchen i jobbet över hela banan kanske första femman skulle komma igång igen. Ser gärna att förata femman kommer igång igen riktigt mot mora. Känns som vi måste komma igång och vinna igen nu om vi skall vara topp två för nu har vi tappat sjukt med plats/försprång. Bik och timrå före och västerås i hälarna. Nästan litet måste att vi tar några trepoängare nu och att vi kanskr har lite flyt med andra resultat. Ser gärna bik loosa idag mot kik även om jag inte ser det komma. Gooo Modo

Jellvert skall ha sjuk creed! Köper verkligen sin roll. Har gett oss energi och viktiga mål. Bär upp juniorer. Viktig rollspelare!! Jobbar över hela banan känns det som
Låst ämne

hockey_21: Det vore skönt om målskyttet lossnade rejält mot Mora, tycker vi haft lite studsar emot oss på senaste tiden för chanser skapar vi.
Låst ämne

J F K: Tolv raka vet jag inte utan det finns fyra, fem riktigt bra lag i serien med hög högstanivån men såklart att Modo är bland dem. Målvaktsspelet oroar och där är inte Modo i topp så en värvning där kanske vore nåt, finns nån att låna från SHL kanske?
Låst ämne

AddMan: Tycker Karla har sett rätt het ut många matcher utan att det har lossnat för honom. Hoppas och tror att det lossnar för honom på onsdag mot Mora.
Låst ämne

AddMan: Svårt det där. Själv tror jag man ska fortsätta alternera till vi närmar oss allvaret, och därefter välja att satsa 1 på en av dem.
Tror vi har goda chanser att klara topp 2 iaf.

Vore jävligt surt att lägga våra sista slantar på en TILL målvakt när vi faktiskt redan har 3 under kontrakt. De pengarna hade varit bra att ha till förstärkning på annan position, speciellt om det kommer skador.

En som kämpar i det dolda och hyllas åt helvete för lite är Jellvert. Jävlar vad bra han var igår!
Kul att se tvillingarna också, det är ingen dålig storlek på dom. Rör sig bra och väjer inte i närkampspelet. Kul att se!

Johnsson såg ruggigt seg ut igår, trots det var förstalinan ett rejält hot hela matchen. Mycket pga Tamby som är klass rakt igenom.

Nån som har koll på träningen, kör man bara isträning eller är det även på gymmet?
Om det bara är på is tränar man bara 30-45min om dagen vilket låter sjukt lite.
Låst ämne

Nucky: Jag tycker vi ska satsa på en uttalad förstemålvakt och gå på den linjen. Själv tycker jag Lundin är snäppet vassare. Hans mindre bra insatser har gått lite hand i hand med att försvaret vikit ner sig. Hanses ÄR bra men tycker det är lite för mycket upp och ner för honom. Tror inte vi behöver ny keeper men en drömvärvning vore isåfall Anton Forsberg. ( kommer ju inte ske )

Spelar vi som vi gjorde mot Löven så är vi ett topplag, vore ju skönt om 1:a linen kom igång igen och Rosdahl frisknar till.
Låst ämne

hockey_21: Tycker det får slås och hakas en del åt alla håll om jag ska va ärlig.
Men framförallt är det något som alla lag verkar få greja med fritt så länge inte motståndaren ramlar så är det interference. Verkar inte finnas någon gräns längre på hur mycket man får vara ivägen?
Låst ämne

Så formsvackan handlade bara om dålig inställning? Jag vet inte om det är positivt eller negativt. Å andra sidan kanske man överskattar hur bra lövens spel egentligen var idag (tolka mig rätt) dom har en löjligt hög lägstanivå pga Cannata. Spelmässigt är vi väl egentligen bättre, special teams väger över, otippat nog.

Men skönt att det alltid verkar bli jämna matcher mot löven oavsett hur dåligt vi har spelat innan :)
Låst ämne

J F K: www.hockeypuls.se/artikel/bilderna-som-far-modo-att-rasa-kan-odelagga-en-karriar

Ja, en solklar femma. Djävla idiot som sträcker ut benet sådär. Sjukt fult.
Låst ämne

Nucky: Lundin har gjort flera svagare matcher på slutet det började väl med VVik borta.
Förstakedjan har inte sin bästa form, men är ändå ett rejält hot. Det ser nästan ut som om läget höjt träningsdosen något.
Låst ämne

Gavelo: Om man ska vara ärlig så är väl Lundins enda riktiga plattmatch den mot BIK. Hade varit intressant att se hur han varit med dagens försvar framför sig.
Låst ämne

Confusius: Har Jönsson nånsin varit speciellt bra?
Låst ämne

Gavelo: Bytesaffär med AIK?? Hanses/Lundin mot Jönsson, fast Jönsson kanske är en skugga av sitt forna jag nuförtiden?
Låst ämne

Confusius: Blev ruggigt förvånad att Hanses fick stå idag. Lundin var ju en vägg mot oss både i september men också senast i Övik.
Låst ämne

J F K:

Även PP enheten med tambellini på blå skapade ju fint tryck.

Får se nästa match ifall vi kan bygga vidare på detta.
Låst ämne

goleafs: "Tack för god match! Hyfsat jämnt 5 mot 5, men ni mosade oss i special teams ikväll.

Med likvärdiga målvakter hade ni tagit 3p. Undviker gärna er i final."

Nu kommer vi förmodligen ha samma målvakter i en eventuell final, så stor fördel er!
Låst ämne

Axle San: Kan vi upprätthålla det här spelet så tar vi tolv matcher på raken, oavsett motstånd känns det som. PP var väl inte lysande, men kedjan med Olofsson börjar hitta riktigt bra kemi där.
Boxplay var säsongens bästa. Löven skapade knappt något där.

Jag kan köpa att vi bara fick ett poäng trots att vi kanske var värda alla tre spelmässigt. Det känns så mycket bättre i kroppen helt enkelt än efter VVik
Låst ämne

goleafs: Jävligt kul att vara på plats. Grym stämning. Det studsade bra när man drog på med sin tunga Modostämma. Voodoonivå på allt.
Låst ämne

Gavelo: Två timråmatcher också innan nyår, blytunga poäng skall delas ut där också. Det kan bli fina fighter.
Låst ämne

goleafs: Ja, det är fantastiska matcher! Har i princip varit så sedan vi åkte ner, även om det såklart är ännu mer haussat nu när det är två topplag.
Roligt också att norrlandshockeyn börjar kännas som en liten maktfaktor igen, och att dessa matcher ger eko över hela Sverige.

Angående Modos ”målvaktsproblem” tycker jag man kan sitta stilla i båten ett tag till.
Måste ge Lundin chansen att komma tillbaka, och även se hur Hanses svarar på den här matchen som var riktigt bra(Cannata var dock ännu bättre)
Dessutom är det nog JÄÄVLIGT svårt att hitta någon som är ledig och bättre än dessa herrar.
Låst ämne

J F K: Tyckte mig se en massa Timråiter smita in andra ingången (globen) för att se deras favorit Markoolio. Det är tydligen för tufft här...
Låst ämne

goleafs: Kanske symboliskt att man är på annexet och ser Arch Enemy nu då...
Låst ämne

Om vi släpper själva spelet så är det ju så förbannat vackert vilken rivalitet våra klubbar fått senaste åren. Vi sopar banan med varenda derby/rivalmöte i hockeysverige!

Vilken match skulle kunna mäta sig med ljudnivån Green Devils/Lumberjacks skapade ikväll? Mora-Leksand? Knappast. Rögle-Malmö? Highly doubt it. Löven-Saik vore ju givetvis ett mer hatiskt möte sett till historien, men skulle knappast komma upp i ljudnivån Löven-Modo skapar.

Hoppas verkligen både Löven och Modo går upp till Elitserien inom kort!
Låst ämne

jonsson: Fått den känslan jag också, det är faktiskt väldigt oroväckande eftersom det blir svårt för att säga nästan omöjligt att nå Shl med målvakter som knappt når 90% i räddningsprocent.
Låst ämne

Gavelo:

Lyssnar man på Glader så tolkade jag det som att det inte finns så mycket pengar att värva för.
Låst ämne

Axle San: Nope, vi var det klart bättre laget över 65 minuter, men det var verkligen ingen utspelning.
Låst ämne

J F K: Alltså ni spelade inte ut serieledarna.
Låst ämne

wolper: Tycker ändä att löven kom undan med många spelförstörande moment.
Låst ämne

« · 2012530 · »