Mano: En utvisning är ingen utvisning förrän påföljande tekning utförts. Fram till dess kan domarna ändra sitt domslut, oavsett vad domslutet är. Att den ena domaren skulle sätta sig över den andra domarens beslut är nog knappast troligt.
Jag har sett det hända på elitserienivå i innebandy en gång och på domarkurserna jag gick så berömde man den typen av beteende. Men det är inte lätt att ta det beslutet, det kan jag lova dig efter mina år som innebandydomare. Jag har aldrig gjort det, trots att jag nog borde gjort det ett par gånger.
Wayne Gresky: Ja, det är väl den enkla, snabba vägen ut ur dilemmat. Annars är väl kompensationsutvisning en vanligt förekommande företeelse. I've done it, det kan jag erkänna.
Petey21: Äh, Magnus Wernblom får hänga med här också.
"Vad tycker du om de tacklingar som har varit hittills i år?
- Jag tror att de är ganska normala. Går det fortare kanske det blir lite mer, det är en konsekvens man får räkna med.
- Men jag gillar när det smäller. Domarna är de som drar ner emellanåt. Det kunde ha varit lite mer. Det är svårt att veta många gånger vad man får hålla på med och inte. Men det är väl svårt för dem (domarna) när det går fort."
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2223527/vickade-pa-rumpan-och-vantade-pa-pass