Paddan: Äsch, hann ju med att missa ett mål också tack vare ett samtal från skolan. Jag som hade tänkt vara "ledig" imorgon, men då blir man inkallad som vikarievikarie...
Paddan: Hängde sig? Ja det är väl en anledning att inte skriva. Jag tror att ni blev så förvånade att ni bara satt och tittade in i skärmen. Själv hade jag inget häng, ja inte mer än jeansen då.
Frisco: Nejdå, mellan alla problem jag hade med att höra vad som sades under andra perioden...jäkla skitdator...så har jag suttit och lyssnat på match och tagit del av boktips på teven, samt ätit pepparkakor och druckit mjölk. Så jag har försökt sprida mina intresseområden...
Lumber Jack: Jag håller med. Dom har ju stått upp bra i afton trots allt. Nugäller det bara att fortsätta såhär om/när Foppa och de andra på skadelistan kommer tillbaka.
Frisco: Hmm, undrar om de klarar av att vinna matcher ifall jag sitter och kollar på arenabygget genom webkameran under matchtid istället för att försöka lyssna på hockeylive eller se matcher på PPV och C+...
Lite smått fascinerande, märkte jag att studera de där livebilderna från Framnäs. Eller så är det så att jag är nöjd med väldigt lite underhållning.
Salle: tycker de haft svårt med målgörandet. det finns inte ett enda lag som dutar som vi. 4 skott på 1 period. inte konstigt att de inte gör mål! jag har visserligen alltid hyst viss avsky mot lillis lund, hans fula uppsyn och kaxiga sätt när det går bra för honom. sedan ser han så patetisk ut i hockeykväll när de fått sänka kameran 20 cm för att han inte ska se så liten ut + den lilla uppnäsan. nä ni kanske förstår mig. avundsjuk är jag också. även frölunda har jag alltid stört mig på men det var roligare på 1990- talet när vi alltid slog ut dem i slutspelet. nu tror jag att vi får möta dem i kvartsfinal och jag tror jag vet hur det kommer att gå. för att få fart på målgörandet behövs Macke helt klart. han foppa weinhandl. vad sägs om det. två målgörare
Vad vi verkligen behöver är krigare, som spelar för ära och är beredda att offra allt för att vinna varje närkamp. En kanadick eller amerikan skulle jag säga. Backar bör de också vara.
Poffa: Kan man inte, efter facklig förebild, utföra någon form av "tvångsanslutning" av Påhlsson och Susse till MoDo?
Äh, just nu gör nog en julmustback mer nytta än en sån där nordamerikansk back. Fast, det är klart, det hade ju varit intressant att få se Adam Foote i MoDo-tröjan.
Poffa: Mitt svar på mååånga rader försvann i cyberrymden. Det innehöll kortfattat ord som skridskoodugliga, fd Nhl, dyra, hemvävt, div 2, spelar ingen roll och överskattade.
Jag vill inte ha hit två jättestjärnor i form av Blake och Foote, nä jag vill ha unga hungriga spelare som vill spela och som gärna offrar sig hänsynslöst.
Förslag på backar är t ex J-M Liles, Derek Morris och Scott Hannan. På forwardssidan kan man nämna spelare som Daymond Langkow, Jordin Tootoo och Erik Cole.
Poffa: Jordin Tootoo är onekligen ett intressant namn, men jag har för mig att han brukar spela lite väl ovårdat och onödigt tufft. Men en inuit i elitserien hade varit annorlunda.
Poffa: Jordin Tootoo är drömspelaren! Vilken jäkla kille. Hoppar in i varje närkamp och tacklas stenhårt. Hela tiden manar på sina lagkamrater. Kan dessutom göra poäng och har jäkla talang.
Liles är också en av mina favvisar. Gärna han också tack.
Kanske är han lite vårdslös, men kolla på Chara med sina massor med minuter på få matcher. Han har tillfört massor till FBK, det är sådana spelare vi saknar och är i skriande behov av.
Jag tyckte att faktiskt SSK-Linkan hade rakat sig senast jag såg honom. Åtminstone så var deras reservkeeper helrakad vid mötet med med Lule för ett tag sen.
audiblegiraffe: På tal om Tootoo så är han också den första nhl spelaren av Inuit härkomst. Han kan också producera, under sina två sista juniorsäsonger så snittade han en bit över en poäng för match. Då ska man tänka på att den kanadensiska juniorligan är mycket bättre än J20 SuperElit. Kommer han så kommer väl utvisningsrekordet i MODO flyga all världens väg, oavsett om han inte spelar en full säsong.