Annars är det väl en försäsongsmatch på klassiskt vis, dock tycker jag Modo ser förbaskat samspelta ut och 2-1 ledning är fullt rättvis.
Kul att Saik fick göra mål så fick man iaf uppleva den extremt tunna skara hemmasupportrarna liva upp den annars döda stämningen i Skellefteå kraft arena.
{7639}: Det kan inte vara lätt att spela med the Ranta show. Jag tycker man måste bygga en kedja kring honom. Att han ska spela med Olofsson och Jasek känns fullständigt slöseri. Sätt LP, Nieder eller MC där istället och bygg tredje kring Ranta. Han gör sina poäng ändå.
Sigge: Jag börjar vända angående värvningen av Ludde Byström, kan inte längre förstå hur så många inklusive mig själv tycker att vi har för många backar.
Det räcker egentligen med ett felskär för Winberg/Näsén eller Ladue så är vi nog väldigt nöjda att vi har Ludde,Norén och Berg där bak som alla är väldigt duglig att komma in å spela, säg att vi även får in Norlinder så har vi bland de bredare backsidorna i ligan även fast den inte är så värst spetsig.
{5647}: Blir fel att spela LP med Ranta. Då LP behöver ha ganska mycket puck för att vara som bäst. Och det spelar ju ingen roll om Ranta spelar i fjärde med Sebbe och OP än i första med Jasek och Jeppe, för att han passar ju ändå aldrig.
(Jag hoppas inte att han spelar med Jeppe för då kommer Jeppe aldrig att ha pucken och då blir ingen nöjd)
Det låter bra, men jag ifrågasätter ändå omdömet. Passningsspelet har han faktiskt visat att han kan vara bra på ett par tre gånger redan i en här matchen. Speeden? Jag antar att det är jämfört med andra spelare, vilket jag ifrågasätter starkt. Det kan knappast vara möjligt. Däremot om man jämför med sin storlek. men det är ju en annan sak. Bra ändå om det vore det andra. Jag har mina förhoppningar till puckkontroll, smartness dvs. spelsinne.
NuMo: Han värvades för att han har bra fart bland annat. Flera har beskrivit honom som en bra skridskoåkare. Jag tror du ser någonting annat helt enkelt.
{9315}: Tycker vi gick ned oss framförallt. Lite för svårt och krångligt, samtidigt som vi gick ned något i tempo. Båda lagen lär väl ha tränat rätt hårt så att man har jobbigt att orka tredje kan ha sina förklaringar.
NuMo: Såg en rejäl tempoväxling i mittzon där han åkte ifrån sin motståndare ganska klart i första perioden. Ofta ser de spelarna långsammare ut pga frekvensen. Exempelvis Hostak som var snabbare än det såg ut som.
För övrigt tycker jag att det ska vara avblåsning om man med pucken åker ut ut anfallszonen i tre mot tre. Så djävla tråkigt.
{9315}: Spelmässigt var vi sämre än SAIK förra säsongen. Nu var vi bättre i två perioder. Tycker der ser bättre ut än ifjol och flera nyförvärv utmärkte sig. Winberg ser ut att vara rapp och byggd av granit
Attityd straffar: visst. Straffar är i viss mån ett lotteri. men jag hatar när man inte tar det på största allvar, ALLTID! Många verkar ta en straff som en lek där det gäller att hitta det mest fantasifulla konstverket och efter en miss så ser man ut att tycka att "jaja, men det kunde ha gått". Å så smilar man åt sitt eget misslyckade (kanske avgörande målet). Jag vill bara se extrem besvikelse att man inte gjorde mål. Det andra bevisar att man köpt att en straff bara är en straff. att man inte förstår värdet. Man måste ha attityd på straffar. - ALLTID!
{7639}: Finnen spikade igen.. som vanligt! Ranta 2 mål!! (Han kommer bli bättre i år!) Cheriffen Ladue ser bra ut! 2: a Cheriffen Winberg ser trygg ut! Jasek ser grym ut, Han kommer bli ruggig i vinter. Hoppas nu på Kemi med Olofsson?
Vi lägger oftare ut pucken nu än hålla på att kladda med den i egen zon. Det Gillas! Byström ser ut att vilja ta tag i saker. MC är som en jävla Björn i hörnorna. Tycker han hänger med ganska bra!
jonsson: Vi har inte helt övergett vårt frejdiga och kreativa anfallsspel samtidigt som det känns lite mer sansat i egen zon. Lassi är lugn och trygg. LaDue ser betydligt skickligare ut med pucken än vad jag förväntat mig. Många som ser pigga ut och har svårt att hitta något tydligt orosmoln från enbart denna matchen.