SPOODI: Tycker inte alls han ser så rörlig ut som andra har uppgett. Inte i närheten av Winbergs rörlighet i varje fall. Får lite Brickley-vibbar, fast med klenare offensiv.
Bernhardt kommer för övrigt vara MoDos viktigaste spelare säsongen 24/25.
JoJo2613: Man ser det man vill se.. Det är många som har åkt och åkt utan att leverera.. Dom ser inga hål hos målvakterna medan andra behöver några få chanser... För att sätta dit den. Gäller även Södergran också..
SPOODI: De körde en kortare idioten på träningen idag och LP tillsammans med Victor Olofsson var snabbast. LP alltså snabbast förutom då NHL-Goalofsson.
Smurfen: J20 spelar mot Timrå på lördag så jag har extremt svårt att se att det är 14 st som är med oss för då har de inget lag att spela mot Timrå med.
Edit. Glöm det. Trodde matchen mot Sundsvall var på lördag
{9315}: Ser Löven- Timrå. Experten från Sundsvall Hockey tycker att Lilliz, F Forsberg och Ottosson hade kunnat vara en toppkedja i SHL.?
Det är en oerhört bra allsvensk kedja, men med tanke på att Forsberg inte platsade i kvalande HV ifjol och Ottosson knappast skulle erbjudas plats i något SHL-lag känns det uttalandet rätt något märkligt milt uttryckt. Lilliz var förvisso bänkad ifjol också, men hade han spelat i ett lag lite längre ned i SHL hade han nog kunnat spela i en toppkedja.
SPOODI: Löven har två ordinarie backar idag. Lindgren gick sönder igår mot Sundsvall. Med tanke på matchen igår och frånvarande backar blir liksom kvalitén för låg.
SPOODI: min expertanalys baserat på fyra perioder är att jag inte har en aning om vad björklöven vill spela för hockey, känns kaosartat och förlitar sig mycket på att dom bara är offensivt skickligare än motståndarna vilket dom inte är mot modo och timrå iallafall
Trilske: Sundsvallsreportern rankar Timrås forwardssida som fem plus. Klart jämförbar med Skellefteå och framförallt FBK kan man förmoda. Själv har jag svårt att se Boyce, Eisenmenger, Värmhed, Walli osv gå in på fyra kedjor i FBK faktiskt. Eller är jag elak då?
Jag kan också tycka att Jokinen inte kanske ska ses som en finsk coach, men faktum är att nordamerikanska tränare väldigt sällan lyckas i SHL så poängen är densamma. Han får en del att bevisa, även om det givetvis är helt fel att döma ut någon innan de fått chansen.
{5647}: Ja fem plus var generöst är bara FBK och Skellefteå som ska ha det men journalisterna och "experterna" är kassa på att ge ut betyg så är inte förvånad. På hockeynews fick Bertilsson fyra plus i betyg som alltså betyder toppklass i SHL...
{5647}: Så mycket har väl egentligen inte förändrats i den forwardssidan sen förra säsongen och då vill jag inte säga att den presterade som en femplussare. Skulle snarare säga att Emil Pettersson och Lander och dem inte var lika bra som jag trodde att de skulle vara. Jämför man med Skellefteå, Färjestads och tom Växjös forwardssida tycker jag inte att Timrås nådde upp till samma nivå öht
Kulltorp: Du får gärna berätta för mig vilka amerikanska coacher utan erfarenhet som lyckats i SHL istället för att spela korkad. Du kanske gillade Huras, Barry Smith och de andra?
Löven var ungefär som mot oss, men ytterligare en ordinarie back borta.
{5647}: Försök att se glaset halvfullt istället för halvtomt ngn gång. När det gäller Modo så kan du få en hel säsongs misslyckanden att bero på domarkåren.
Sluta söka dåliga saker med Timrå, var lite större och mognare än så. Se Olli som ngt nytt och spännande, som Löven och Brynäsare kan göra. Ja tydligen hela hockey-Sverige snackar om han. Nytt, fräscht! Jag vet att det svider för dig. Men man kan berömma motståndare ibland. Det är en storhet du behöver träna på. Vi vet att du hatar Timrå, men ditt hat blir liksom fånigt till slut.
Kulltorp: Du läste inte vad jag skrev tror jag. Det jag konstaterade var att både finska och nordamerikanska tränare generellt haft rätt dålig statistik. Varken mer eller mindre.
Att du tycker han är spännande är en helt annan diskussion. Någon som inte har med din argumentation alls att göra. Du blir bara pinsam.
För övrigt har jag hört många prata om Jokinen på samma sätt som många pratar om Blomqvist i HV. Vi får helt enkelt se.
Att du verkar vilja frammana något hat väljer jag att ignorera. Du har kanske något komplex möjligen.
Oavsett så är det fall framåt att avfärda dem på det sättet, förra året minns jag att det var kämpigare,