Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Ojojoj! Nu var det nära. En kontring, precis som vi skall göra. Stolpen. Önerud.
Det här kan gå hur som helst.
Nu stänger vi och tar två poäng. För förra matchen var första gången vi verkligen satsade på att vinna i förlängning.
Såklart går en av våra klubbor av i sista bytet. Hur kan vi ha så otur? Nåja. Det gick ju bra i alla fall.
Nu kör vi som bara fan!
Inget fegande! Inga jävla djupa dropp! Behåll pucken, utmana och ta avslut!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ojojoj! Nu var vi riktigt nära att ta ledningen. det här är ett lotteri. Hoppas att vi drar vinstlotten.
Djuse är tekningst bra. imponerande kyla.
Nu får vi BP. hur löser vi det?
Skulle vilja att possler kliver fram snart.
Helvette! Skott rakt upp i ansiktet på Djuse. Jaja. Vuxen person slutar använda bilbältet....Om det inte vore för reglerna.
S-vikaren:
Offensiv utvisning på HV efter en massa slarv kors och tvärs. Där hade vi tur.
Hoppas att vi kan utnyttnja det här. Någon gång måste det ju gå, rent statistiskt.
Bra avslut från Djuse , men Bosse Ahl plockar. Nä, det var en vänsterplockare ser jag.
Redigerad kommentar
NuMo:
Taktiken har helt klart anpassats till gamlingarna. Det är mer samlat och det går långsammare.
tjern:
Nordgren pratar i intervjun om att det känns lite lättare med taktiken nu och att han (och de andra äldre)plötsligt får en viktigare roll i laget.
Perras klassiska hockey ligger antagligen närmar till hands för de rutinerade rävarna som känner igen sig.
Forsbergs kanske utopiska vision verkar ju kräva "Eric Heiden-spelare" med schackliknande förutseende egenskaper i sitt spelsinne. De spelarna är ultramoderna och går nog inte att producera i tillräcklig mängd för en småstadsklubb som Modo.
Jäkligt synd att Braschear inte fick göra mål. det hade varit otroligt roligt. Som sagt. han har lika högt, eller högre (?) poängsnitt som en viss svensk super-tvilling i sin NHL-karriär, trots att han mest suttit på rumpan i utvisningsbåset.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det är då pungen! För många spelare. nu får vi hoppas att vi kan fortsätta spela bra.
Det gick ju lysande. med lite tur hade vi haft ett friläge i alla fall.
Vi är grymt nära att göra mål på styrning från back i sista sekunden.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
jämtland:
Ja, han har en jäkla fart, men klubbdribblingar till han fastnar, eller så passar han lite på chans. Synd, för fysiskt är han superbra. Påminner om Edwin Hedberg i sitt spel Saknar honom faktiskt.
jämtland:
Ja, oerhört loj spelare. Blir inget NHL-spel om det fortsätter så här.
Nu får vi tacka Reideborn. Vi har tappat positionerna. Mittåt! säger jag. Vi måste tänka försvar, inte anfall om vi inte orkar fullfölja till 100%.
Redigerad kommentar
foppamodo:
Modo har tagit över lite nu, men har lite svårt att få riktiga chanser. Brashear kommer in och skapar två bra chanser. Haha!
HV ser konfunderade ut och så skapar vi direkt i bytet efteråt, men som katten i hatten så kontrar HV och vi skall vara glad att de inte gjorde mål.
Tyvärr så har vi plötsligt lite kaos i egen zon.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
foppamodo:
Ser ganska bra ut. Modo försöker spela disciplinerat och inte gå bort sig, som man så gärna gjorde tidigare under säsongen. HV styr lite och skapar lite mer, men det blir en lite tråkig match, precis som jag vill att det skall vara.
Vi kommer att försöka stjäla den här matchen med klassiskt bortaspel.
ULTIMAVICI:
Tog mig friheten att radera din matchtråd då jag strax innan startade den här. men ett bra initiativ från dig. ;)
Redigerad kommentar
MODO Hockey (White) | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 4th Line | 31. Possler, Gustav | 26. Påhlsson, Samuel | 10. Skröder, Per-Åge | |||||
| 22. Carlson, Albin | ||||||||
| 3rd Line | 44. Grundström, Carl | 11. Önerud, Simon | 51. Kempe, Adrian | |||||
| 57. Djuse, Emil | 41. Hedman, Oscar | |||||||
| 2nd Line | 27. Öberg, Peter | 23. Nättinen, Joonas | 13. Nordgren, Niklas | |||||
| 29. Persson, Dennis | 3. Lehtivuori, Joonas | |||||||
| 1st Line | 72. Haataja, Juha-Pekka | 17. Flanagan, Kyle | 70. Smolenak, Radek | |||||
| 38. Torp, Nichlas | 5. Ahnelöv, Jonas | |||||||
| Goalies | 45. Hedman, Emil | |||||||
| 37. Reideborn, Adam | ||||||||
| Extra Players | 87. Brashear, Donald (RW) | |||||||
| ||||||||
Blake:
Skröder och kanske den där norska tränaren Nilsen. Om han blir modos tränare dvs :)
modomille: Tror du att jag drömmer om den här säsongen!?? :(( Klart det är nästa säsong jag menar.. och ja, som du säger.. alla andra med större plånböcker kommer att slita i honom. MEN!! Vi har Skröder som lockar! Dom kanske är bra kompisar, landslagsspelare som dom är. :)
Lite ny regler inför nästa säsong, undra om dom kommer påverka kvalet något.
Enligt Mrmadhawk
Kortfattat handlar det om två krav.
- Man ska ha ett kapital på 4 miljoner kronor.
- Man ska ha en arena för minst 5000 åskådare, varav 3500 är sittplatser.
http://www.shl.se/artikel/62837/
Bara Malmö, AIK, Södertälje och Timrå som klarar av publikkravet just nu.
Redigerad kommentar
hanzon:
Bra men inte den spets vi söker till laget i laäget vi är i nu. Såg att någon nämnde Boyce som ersättare till t.ex Öberg. Detta är en sådan värvning jag inte vill se, ska vi ersätta Öberg gör vi det från egna led och inte genom att köpa in en spelare.
Tar vi från egna led så är det bara positivt, vi visar att vi utbildar spelare och ger dom chansen, samt att det borde bli billigare totalt sett så vi kan lägga pengar på dyrare spetsförvärv till de första kedjorna och backparen. Visionen måste ju vara att vi ska bli självförsörjande på utfyllnad och breddspelare samtidigt som de juniorer med högst potential och utveckling drar till NHL.
Vi ska värva spets och inte bredd, bredden ska vi odla fram underifrån. Ger hellre sådana som Grundström, Jakobsson mfl chansen istället för att värva in Boyce och ge honom platsen i laget.
Amitiel:
Absolut, är redan riktigt nöjd med den värvningen. Det är sådana spelare som kan lyfta ett helt lag.
Tomas Ros är inne på att MoDo kommer värva mer klass:
Jag vet att Modo, läs Peter Forsberg, inte är klara med värvningar och kommer slänga in mer kvalité kommande veckan.
Säg vad man vill om Ros, men han brukar oftast ha rätt bra källor. Har du några kommentarer till detta?
Hockey experterna visar ännu en gång vilka otroliga kunskaper dom sitter på, Henrik Sjöberg på expressen kallade Haataja för anonym.
Jag tyckte Haataja var den som försökte mest och ville mest i Modo även fast han inte lyckades få göra något mål.
Redigerad kommentar
jämtland:
Du kommenterar inte mycket mer än vad PÅSen gör på isen. :)