J F K: Det faktum att Bellemare kan spela vidare räddar nog honom från en längre avstängning iaf. Det var väldigt fult, men den såg inte ut att vara med så stor kraft.
Annars så måste jag säga att det är helt meningslöst att spela Anton Hedman om fjärdekedjan hamnar i egen zon hela tiden. Kasta in Byström eller Hari så minskar risken för onödiga baklängesmål som 2-1-målet iaf.
Gusse:
Vi kan trösta oss med att Hari får speltid nu när Danielsson blir avstängd.
J F K:
"Den där såg inte ut att vara meningen mot huvudet, utan det är mest en olycklig träff. "
Kommer du ihåg smällen mot Danielsson av Heikinen? Där var du ju inne på att det skulle vara 5 + GM och avstängning för att den träffade huvudet oavsett om det var olyckshändelse eller inte.
Vill gära se att du går lika hårt åt Danielsson nu och tycker att det ska vara 5+GM och avstängning för denna armbåge.
J F K:
"Du har ju inte fattat någonting, så jag orkar inte diskutera med dig igen. Trist att du inte ens förstår argumenten."
Trist att du tappar din trovärdighet i mina ögon. Med tanke hur du gick på om Heikinens tackling på Danielsson så hade jag trott att du skulle döma ut Danielsson lika hårt och kräva 5 + GM samt avstängning. Men tydligen spelar det roll för dig viken tröja den drabbade har på sig.
Vilken av situationerna tycker du är värst?
Tycker personligen att Danielssons tilltag är betydligt fulare, det finns liksom inte något att ursäkta i det läget. Fegt och fult att trycka upp armbågen i ansiktet/huvudet i det läget.
Då har man sett matchen tillsist! Inte så dumt med csport ändå. Nog är det väl precis den här typen av match vi borde vinna? Lagom flyt med domsluten och helt klart med i matchen i spelet fem mot fem. Dags att ta första segern för säsongen på måndag så man får lite spänning inför besöket i Schtaan på onsdag.
Förresten! Vilken jävla skitgrej av Danielsson. Någon som vet om han blivit anmäld i efterhand?
Redigerad kommentar
J F K:
Du dribblar bort dig själv så det blir löjligt.
"Danielssons är medvetet med armbågen, även om han inte siktar mot huvudet. Heikkinen träffar huvudet där Danielsson blir skadad"
Tidigare så var det ju automatiskt matchstraff och avstängning enligt dig om man träffade huvudet, oavsett ifall det var medvetet eller inte. Så här lät det från dig Heikkinen fallet.
" Tacklaren har ålagts att inte gå emot huvudet. Det tar i huvudet och då kan man inte bara skylla på mottagaren."
"Problemet är att om det tar i huvudet så är det fem minuter. Det är den biten du inte förstår med mitt resonemang. Man har det ansvaret numera som tacklare.."
Så nu kommer två enkla frågor:
1. Varför inte kräva 5+GM för Danielssons armbåge, den tar ju bevisligen i huvudet? Att sedan som du försvara det med att Bellmare förtjänande en smäll och att han hade provocerat hela bytet gör det bara ännu mer löjligt från din sida.
2. Vilken av dessa två situationer tycker du är fulast och borde ge hårdast straff?
henkelainen: Robert Perlskog och reklam var sjuttonde minut. Fan att jag inte kan åka till Övik.
Utnyttja PP nån gång då!
JAAAAAAAAAAAAAAAAA DICK!
Redigerad kommentar