Patrik Källstr: Det är som jag säger.
Oavsett. Den gemene Modosupportern är hockeykunnig och vet att man inte går på en biofilm där man redan vet vad som skall hända innan. Därav publiksiffran.
NuMo:
Ja, jag känner precis likadant. På något konstigt sätt har jag svårt att engagera mig, klasskillnaden känns för uppenbar. Jag är mest nöjd med att MoDo får vara med "när det händer" och förhoppningsvis kan lägga en grund till kommande säsonger.
Det som känns positivt är att spelare som Hari och Lehtivouri är de som utmärker sig mest, för de ska ju vara en del av stommen kommande år.
Sedan känns det lite surt att säga detta, men det skulle nästan kännas fel om MoDo lyckades vinna en sådan här match. De spelar tråkig ishockey, utan vare sig fart eller finess, raka motsatsen mot Skellefteå.
Nåväl, lite extra klirr i kassan ger det väl alltid, samt att det är nog lättare för ett slutspelslag att värva intressanta spelare till kommande säsong.
Berka: Man är ju överlycklig och nästan mätt bara av att vi klarade av det rimliga målet att slippa kvalserien.
Men.. Man dras ju ändå med i det. Tyvärr verkar spelarna inte tro på det mer än vad vi heller trodde. Nöjda med att klara av att slippa kval.
Redigerad kommentar
Dream Team: Ska bli mycket mer intressant med kvalserien :)
JFK: Ok, då förstår jag.
J F K:
Ja, han har inte varit bra idag. Men överlag tycker jag att han har varit MoDos bästa back de senaste 10-15 matcherna. Jag tror framförallt att det finns mer att hämta i offensiven.
Däremot vet jag inte riktigt vad som har hänt med Pöck. Som han spelar i dagsläget känns det verkligen inte som någon jätteförlust om han lämnar.
J F K: Offensivt är det himmelsk skillnad i spelet, enligt mig.
Skellefteå kontrar, spelar ut på spelare med fart efter kanten. Den spelaren skär in i centrum och tar ett avslut i form av ett dragskott i visshet att det i alla fall blir en retur vilket medspelarna också vet och fullföljer. Enkelt och simpelt.
Modo hamnar i hörnen och för djupt till slut så sitter man i en gordisk knut.
NuMo:
Visst är det så. Skellefteå behöver sällan mer än 2-3 passningar innan de kan komma till ett farligt avslut och då hinner de ändå oftast in med skymning framför mål.
J F K:
Man missar markeringarna för att man har dålig självkänsla och för att man inte hänger sig till det spel man för tillfället håller på med. När det är försvarsspel skall alla hålla på med det och när det är anfallsspel så skall man tänka anfall.
Nu finns det spelare som fösöker göra båda. Man hamnar på mellis och hela laget blir drabbat.
- det går inte att markera och samtidigt ha ett effektivt flexibelt anfallsspel. Samtidigt går det inte att försvara sig när flera agerar rävar för förlupna chanspuckar i stället för att göra hemjobbet.
Det är prövat av Resele IF i fotboll under sent 90-tal. Det var omöjligt.