puffe: Håller med, slutspelsmode. Jag åkte från Stockholm till Ljungdalen. Nu hänger jag här hela matchserien. Ingen jävel som kan störa: Jobbar lite, skida lite, skotra lite, kanske pimpla lite men framförallt en massa hockey. Nu är det fokus. Det handlar om att släppa sånt som stör mig (Putin, Trump, Thedeen, börsen, klimatet, kulturkriget. Nu är det verkligheten, MODO, som gäller. Om jag har tur så dör Putin och Trump, börsen slappnar av, inflationen försvinner, Thedeen lägger upp fötterna på skrivbordet, etc. Men fokus nu är MoDo.
Det är dock inte alltid lätt att avgränsa exakt vad som åsyftas när nästan allting skrivs med någon sorts negativ underton, oavsett vad det handlar om.
Sveriges flaggskepp är förvisade till Cmore Mix ikväll, citerar CMore
'På C More Mix finns en utvald blandning sporter som exempelvis fotboll från Serie A, LaLiga och portugisiska Bwin. Handboll från Sveriges båda högstaligor och även utvalda matcher från hockeyns SHL, HockeyAllsvenskan och SDHL. Tennis från WTA och mycket mer´'
Fy fan, världen behöver verkligen oss, ska vi hamna i facket med portugisiska ligan och handboll, vidrigt.
Sigge: Om Vela inte var skyldig i olyckan(och allt gick bra förutom lite plåt då), blir han farlig ikväll. T.o.m biskopar får horn när dom färdas i trafiken. Underbar tändvätska. Vem har inte velat se med/mot-trafikanter få livstid när dom inte blinkat i tid :)
Näsan: Jobbigt om Vela gör hattrick ikväll så han får för sig att han måste krocka som ritual inför varje match! kan bli farligt detta :P nämen tur att allt verkar gått bra för alla inblandade. Kör hårt alla som ska till arenan! Själv blir jag hemma med sjukt barn tyvärr..
På väg till arenan såg jag att velas bil och en till har krockat i korsningen från Kebabhouse ner till arenan, såg inte allvarligt ut men va en polis och ambulans på plats.
{9682}: Inga personskador blev enligt MoDo på twitter. Helvete vad hemskt det hade varit om det hade blivit det. Men vädret är verkligen förjävligt just nu ni som är här. En gåta hur man ens ska ta sig från restaurangen till arenan och då går jag