spud: Steens första tyckte jag kändes billig. LHC-spelaren trampade ju på hans klubba. Den andra utvisningen hade domaren antagligen släppt om det gällt en LHC-spelare i 3:e. En riktigt bra period från vår sida. Äntligen spelar vi hockey igen. Det verkar som om våra tre mest aviga spelare är aviga på samma sätt för Forsberg, Snellman och Steen gör en helt ok period. Westin är dock en konstant säkerhetsrisk i egen zon.
Otorligt bra första period, och de första 15 minutrarna Steen gör är ju helt fantastiska. Synd att ha åker på 2 utv. Sen är Enström en frjöd att se, Wernbloms ersättare kan dessutom åka skridskor. Känns bra om de orkar hålla upp detta!
spud: Ja. Enström är en raket på skridskorna och stark i kroppen. För 10 matcher sen dömde jag ut Enström och Forsberg, nu känns det glädjande att man får käka upp det. Forsberg har gjort ett par bra byten idag också.
källan: En sak jag lagt märke till är att backarna samt vissa forwards i lhc puttar modo spelarna i ryggen när man är nära sargerna med fart, dom liksom ger dom extra fart när man åker mot sargerna.. Riktigt jävla idiotiskt och farligt!
källan: Skröder har nu gjort 142 mål i elitserien. På detta är han Elitseriens 41a bästa målskytt genom tiderna. En par säsonger till med Susse så passerar han Werner.
Rindell säger före match att man måste komma upp till den höga arbetsinsatts man hade senast mot ssk. Jag anser inte att man inte höjde sig speciellt mycket, att modo vann berodde mest på att ssk inte var speciellt bra.
Paddan: Svårt att se annat än en större förlust ikväll även om de är hasse aaro eller fylking som coachar dom. Men större under har ju hänt så man får väl hoppas att de händer ikväll.
yaqop: Det e då självaste sat_n.... Typiskt modoledningen att gå ut med att spelare e spelklara och ska lira ,för att sen timmar innan nedsläpp gå ut med att man inte vill chansa och låter därför spelarna vila lite till!
Är ledningen och läkarna inte överens eller är dom bara jävligt okunniga?
Sen känns de på något sätt som att de skadade modospelarna ofta tvingas till väldigt långa rehabiliteringar ,månadsvis ibland! Vad beror detta på?!
Petey21: Ja jag vill inte ha molinder dära.. han uträttar för lite tycker jag. Skulle kunna tro att ulmer kan ta plats i 1:a iaf. så länge aasen e skadad.
Berka: Verkar som att Molinder ska in i den kedjan, åtminstone preliminärt? Men det låter inte som någon vidare idé, jag skulle hellre se Yetman i den kedjan. De har ju spelat ihop tidigare och Yetman funkar bra som målskytt med dem.
Poffa: Stenbeck har köpt guldmedaljer till sitt lag. Allt kan ju köpas för pengar, ett paket kaffe, 2 liter mjölk, nya spelare och ett sm-guld... de ju bara att handla på.
1-3 borde väl Aalto få assist på?