Ingen Ericsson idag det är ju tråkigt, hoppas han inte slog upp sin gamla skada, tycker kedjorna ser ok ut, enda jag skulle vilja ändra på är att Ericsson tar plats istället för Stenqvist som får vara 7:e back. Axel är där han hör hemma, utanför truppen.
Tror att Skröder-Steen-Jakobsson kan passa rätt bra tillsammans, sedan har man återförenat kedjan med Molin-Rundqvist-Björklund. Blir intressant att se hur våra kedjor fungerar framåt idag.
Visst vi leder men känns inte bra, vi stressar och har inget tålamod. Det är nu vi ska spela smart, spelar på bortaplan och leder ingen ide att stressa framåt då.
Rytter: Med risk för att bli lite raljant. Hedman kommer sällan i en sits att han har läge för ett uppspel, han har stressat iväg pucken långt innan dess, alternativt slängt bort eller i bästa fall chipat ner den diagonalt i kortplanket när han kommit över mittplan.
När det gäller juniorbackarna så kommer det någon felpass per match, vilket man kan leva med. Som lök på laxen tycker jag även att samtliga juniorer blivit bättre jämf med sept. Tyvärr står Hedman och stampar på samma punkt.
Tarasov: Antar du la märke till när Hedman spurtade ner mot eget hörn, han före Almtuna fw och vann pucken (bra där) för att sen i vild panik passa till en annan Almtuna fw vid förlängda mållinjen typ... Det stämmer verkligen inte för honom.
Monno: Jannes tackling är allt annat än fin. Rejält ful t.o.m. Men hur fan kommentatorn kan sitta och försvara Blomstrands tackling förstår jag inte. Tryckare 2-3m från sarg. Finns det farligare?
Monno: två fula tacklingar snudd på samtidigt. Kan inte tänka mig att brejcak satsat sådär om inte almtunakillen onödigt satsade tokhårt mot ståhl-lyrenäs.
{5647}: N ä också tämligen säker på att Brejcak tänkte dela ut en snabb hämnd. Han är dock väl effektiv då det ju räckt att han mosat honom på kropp och inte försökt krossa huvudet...
Monno: blomstrands är som sagt solklar utvisning. Idiotiskt att satsa sådär och djävligt stor skaderisk. Sedan är brejcaks ett solklart matchstraff, men jag tror att den är i affekt för att han ser hur lyrenäs blir skadad.
{5647}: Jo men än om det är i affekt försvara det ju inte handlingen. Han träffar ju fasiken bara huvudet. Riktigt korkat. Nu blir det ju återfall också så lär få vila ett tag nu.
Ivandrago: Tycker dom där är oerhört farliga. Stor skaderisk. Laddar man sådär så ska det mkt till för att man ska orka hålla emot. Är nog få som har den balansen och ingen spelar nog i HA.
Klart det är utvisning och avstängning. Men blir så förbannad när det är sådan hets mot huvudtacklingar, sedan ligger spelaren och vrider sig i 5min och sedan in och lira PP. Vill man ha bort detta från hockeyn får man fan plocka av spelarna och skydda dom om det är tveksamt om dom har hjärnskakning, en smäll till i denna match om han bara har en liten kan ju vara förödande för honom.