Ben Perrault: Såg Foppa på läktaren, undrar vad tycker om den här smörjan? Det är verkligen dålig hockey, tänk att den vinnarskallen ska behöva bevittna detta skådespel. Tycker synd om honom att han ska behöva se dagens Modo på isen...
Känns som hemmasviten kommer fortsätta ikväll, haft den känslan innan och stärkts av det jag sett. Men stängt av nu inför tredje så det kanske hjälper.
Robin Ztorken L: vi är inte bättre just nu, sant. Men spelar ingen roll. Är man modoit får man köra klyschan att ta ett byte i taget och se de små bra sakerna. Till skillnad från dig där glaset alltid är halvtomt. Man blir lite trött på ditt trollande
Ben Perrault: Stör mig så jävulskt på Tobias Ericsson så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Tycker han tar så sjukt mkt felbeslut så man undrar om det inte är J18 han kommer ifrån...
Domsjö: Han skulle såklart inte skjutit i sämsta läget på länge när vi hade avvaktande utvisning. Är det någon gång man kan spela sig mot öppet mål är det väl då.
Domsjö: Ja jag menar att det var dumt att skjuta när det var så mkt folk ivägen. Men du har rätt i det du säger också att ska man väl skjuta så är ett höstlöv bättre i såna lägen.
Tycker vi är bättre än Björklöven men vi är inne i en helt fantastisk period där vi lyckas hitta sätt att förlora.
Millennium: Modo har tappat den där vinnarinstinkten man hade i början av serien, då kunde man spela halvdåligt men ändå vinna matcher, nu är det tvärtom istället. Sen så är Isak Wallin inte alls samma matchvinnande målvakt som Erik hanses. Vi skulle behöva han nu, han kan vinna matcher på egen hand
Monno: Med psyke menar jag såklart också att man inte är vinnare i gruppen. Man saknar den dära känslan att man kan vinna alla matcher. Vid mål mot oss sent i 3dje som idag så måste gruppen känna att "nej nu jävlar ska vi kvittera och vinna" istället för " aj då nu måste vi ju göra mål för att få poäng, hur ska det gå till".
Man blir bara less att läsa allt negativt här inne, Vi har ett av seriens yngsta lag det kommer ta några säsonger innan vi etablerat oss som något top 5 lag. Jag förstår ej hur folk kunnat ha förväntningar att ens vara med om och kvala uppåt med detta material? Kommer vi top 8 är det en jäkligt bra bedrift denna säsong. Ska man ha en högre målsättning så får man byta taktik i hur man bygger laget samt riskera ekonomin.
Man har nu valt att satsa på den yngre generationen och då får man förvänta sig att det blir en bergodalbana över en säsong. Timrå har spelat Allsvenskan 4 säsonger nu och det är väl först i år som dom lyckats etablera sig i toppen av tabellen. Dom har flera yngre spelare som varit med på resan nu under 4 säsonger. Folk måste börja inse att SHL är väldigt långt borta. Nu spelar vi allsvenskan och kommer göra så ett tag framöver det är bara börja vänja sig och stötta laget istället.
Gavelo: Ja, så borde vi alla göra! Vägrar gå på matcher, Modo får spela inför tomma läktare vilket till sist kommer knäcka klubben ekonomiskt och man går omkull. Då kan vi sitta hemma och mysa över att den enda klubb man nånsin brytt sig om inte finns längre. ”Där fick dom jävlarna!” ;)