Monno: kiwi skulle intervjuas, men uppenbarligen ledsnade kommentatorerna efter en halv mening och avbröt honom med ett "thanks Joel" och tog tillbaka lurarna. Haha oförskämt må jag säga! 😂
Sven Tuta: Första perioden var en av Frölundas sämre. Den sämsta matchen de gjort var mot Brynäs. Synd att de bara är dåliga mot oss.
För övrigt anser jag att vi måste byta backcoach. Kolla hur backarna tar djup. De är på egen blå linje och är helt chanslösa att stå upp eller stoppa motståndare. Gap control eller vad sawchuk nu pratar om. Det sämsta jag sett hur som helst.
snowden: Tycker vi spelar upp oss ordentligt och avslutar perioden oerhört starkt och lyckas forechecka hyfsat. Hade det inte varit Frölunda vi möter så hade spelet sett riktigt vasst ut. Ger iaf mig hopp framöver.
Sven Tuta: det är precis som man hinner glömma mellan matcherna vilket tempo det är, gör en massa enkla misstag första 5-10 min och oftast är matchen avgjord efter det. Kiwi och Sjuan verkar ju inte vara någon lysande kombination..
Tycker ändå det överlag ser betydligt bättre ut de senaste matcherna. Ska inte glömma vilka vi möter heller.
Steken84: Bättre för Modo. Anders Forsberg framstår som ett geni när man ser Modo i år. Hade gärna sett Anders som andretränare tillsammans med någon utifrån. (En Svensk)
InVinoVeritas: Då det är förbundet och kanske myndigheter inblandade tror jag att det är uteslutet nu. Knappast att de gör en tangentbordstryckning efter klockan 17:00.
Att Dwyer varit så många år i samma klubb i NHL är verkligen ett tecken på att han gjort en massa bra och varit uppskattad. Vi får nog stor nytta av honom då han i alla fall meritmässigt är vår bästa forward.
hellge: det står i regelboken att laguppställningar skall vara klara "i god tid" före match, brukar vara ca 1 timme i lägre div. Vet inte hur det är nu
Backlund är ledig. Fast hans status har jag ingen aning om.
Enda minnet jag har av Backlund är att jag lärde mina barn sjunga nidvisor om honom 2007. Favoritsången var när vi sjöng Broder Jakob (Johan Backlund) i stämmor. Spektaklet filmades och skickades till Wikegård som hade något program där hockeyfilmer efterfrågades.
Filmen visades aldrig. Motivet sas vara att man tyckte synd om honhundarna :)
"När det gäller Patrick Dwyers medverkan i kväll så är det en kamp mot klockan gällande hans arbetstillstånd och pappersarbetet."
Så här ser laget ut enligt ÖA:
Målvakt: Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)
Backar: Shaun Heshka - Emil Djuse Nichlas Torp - Joel Kwiatkowski Oscar Hedman - Jesper Lindgren Albin Carlsson
Forwards: Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bobby Butler Victor Olofsson - Kyle Wilson - Bill Thomas Gustav Possler - Emil Pettersson - Kristian Jakobsson Peter Öberg - Axel Ottosson - Carl Grundström
hellge: Känns på nåt konstigt sätt som en nystart ikväll, vet inte om det är för att Wilson är tillbaka. Kommer nog inte att ske men hade önskat att man tittar över målvaktsmarknaden Skulle vara fint med mer stabilitet längst bak. Inte för vi kan lasta reideborn för allt men känns ihåligt ibland. Om vi sen ska vara bland de 8 så behöver vi en målis som kan "stänga igen" en match. Jaja, welch kanske styr upp det där:)
Jaha nya tag idag igen då, och jag känner som alltid att "idag vänder det" kanske man för engångsskull har rätt. Hoppas iallafall på en jävla bra match och att alla ni på plats för ett jäkla liv. Forza Modo<3
hellge: Får hoppas att laget har vaknat innan de kliver in på banan, och spelar 60 minuter av matchen för en gångs skull. Någon som vet om Dwyer spelar ikväll?