1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502843 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

NuMo:

Det där tror jag inte på förrän jag ser det på hemsidan. Det kommer säkert inte bli något av det och så står vi där med en fot i kvalserien. Jävla helvetes skit-Hedin. Backsidan är bedrövlig, vi har inga centrar och den där jävla Krizan tar ju ingenting.

Bara 1½ timme kvar och det är dödstyst från kansliet. Va f*n håller de på med?

Poffa: Här är min länk.

Poffa: Javisst ja. Du vill ha en länk fast du är med i länkarna.

www.ecc2005.de/cgi-bin/spiele.pl?Draw=25

NuMo: Det ryktas om att Niklas Sundström ska vara reserv på bortaplan.

NuMo:

Länk?

Poffa: Jaha. Då var det klart då. Det blev ju lite bättre än vad jag trodde faktiskt, men det är en lysande lösning på problemet.

Peter Forsberg
Markus Näslund
Henrik Sedin
Daniel Sedin

Där har vi ersättarna till våra juniorbackar. De kommer hit för att fira Jul och nyår med sina nära och kära. Enligt önskemål från klubbarna så vill man gärna att man håller bilringarna undan med några rejäla matcher.

Fan va bra. Resten kan ni läsa i tidningen på måndag.

Frisco:

Mindre än två timmar kvar, och inte ett enda nyförvärv. Kvalserien närmar sig. Hoppas styrelsen och Co är nöjda nu!!!!!!!

Frisco:

Törstläpp.

...så har jag uppdaterat www.modohockey.se varannan sekund i 3 dygn. Sparka Hedin.

Poffa: Jag skulle hellre välja 2 stora istället för 1 stor.

Frisco:

Det där snacket om att storleken inte har betydelse passar inte in i det här samtalet.

Poffa: En whisky istället för två. Otroligt.

Många säger att en whisky förlänger livet. Så jag tog en stor istället för två.

Poffa: Inte bara det. Den är makalöst fantastisk.

...så är det en underbar omröstning.

Eftersom man inte fått något brev från MoDo-kansliet idag så antar jag att det blir en överraskning vilken sittplats man kommer att vara påtvingad.

Frisco:

Då känner du mig väldigt dåligt. För hem lär jag inte åka efter Mammas Salonger i morgon. Mer troligt blir det att gå på Harrys, O'Learys eller så blir det efterfest på någon balkong.

Frisco: Stämmer ang glasen. Kristallklar ser ut som vanligt lagerpilsner medans Hefe ser ut som diskvatten.

65selander: Inte kom jag ihåg vad den hette i efternamn inte. Minns bara att det var den billigaste ölen de hade i stugorna i backen. Glasen var enormt höga och väldigt smala på mitten.

Frisco: Inte Kristallklar det skall vara Hefe ;-)

Köpte en back i TRyskland i somras blandat med Dunkel och Hefe och den kostade max 100 kr om jag kommer ihåg rätt. Hemma går dom på 19,90st

Poffa: Hörde förresten att Mammamia skulle testa nya rätter imorgon under Salongerna.
www.cruze.se/djur.jpg

Poffa: [....och sedan får vi se vad det blir.]

Känner jag dig rätt så går du till Viktoriaesplanaden direkt efteråt och fixar skjuts hem.

På tal om öl. Österrike, skidresa, 19 år, Edelweiss weisbeer, billigt. Behöver man säga mer?

Poffa: Då får det bli sådana på bordet man vill ju inte kosta på släkten alltför gott dricka. Zeunerts och grisfötter i gelé *mums*

Sedan så får man ta en sideorder så att man står ut med 66Berglund på hockeyplan på juldagen ;-)

65selander:

Zeunerts julpilsner är årets bästa. Jag älskar den, helt enkelt. Såg för övrigt att den var en av tre som fick 5+ av Aftonblaskans smakjury.

65selander: Haha, du ska väl inte säga nåt, du dricker en hel del skräp du med. Sierra Nevada funkar till allt, det behövs inget annat :) Fast nån Rochefort är det nog dags för snart.

Hawerchuk: Zeunerts Julmust var på tok för besk. Tacka vetja Apotekarnes Julmust.
[bild]images.google.se/images?q=tbn:wpoI7QZ8BYcJ:hem.passagen.se/jij/julmust.jpg[/bild]

Zeunerts julmust är ett måste på julbordet. Finns inget bättre, dom andra dryckerna bleknar i jämförelse.

65selander: Zeunerts ... många goda minnen vaknar direkt till liv. Tycker den är en rätt hygglig svensk öl specielt Zeunerts merke samt julölen dom andra sorterna har jag ej ännu testat. Har snurrat in på Tjeckisk öl för tillfället.

Poffa: Äääh veteöl är suuuper som tyskarna säger.

Zeunerts julpilsner är den bra eller har du eller någon annan tips på bra pilsner på julbordet. Det är min lott att istället för att laga mat så står jag för pilsnern

65selander:

Jodå, men Stout smakar inte skit, till skillnad från Hoegaarden.

Poffa: Är du man eller Modoit? Du dricker väl säkert inte Stout heller ;-)

65selander:

Behåll du ditt veteöl för dig själv, så kan vi andra dricka något som smakar gott och som inte gör en så mätt. 3 veteöl är som 10 vanliga. Det är ju pocenten man vill åt, Helge!

Poffa: Vad jobbar du på för jobb som är så förutseende och lägger en fest på en lördag, lyllos dig.
Vi har våran på tisdag :-))

Hoegaarden är svinagott lika alla tyska Veteöl utav Hefe typen, inte Kristallklar

65selander:

Hoegaarden är så äcklig så det får mig att hulka bara jag tänker på det. Nä, själv ska jag nog dricka en Zeunerts Julöl och så får jag väl ta av det som finns. Carlsberg, Mariestads, Staropramen och Starobrno.

Sen lär det väl bli en Talisker eller en Ardbeg också. Måste ju grunda inför morgondagen. Då är det julfest med jobbet. Fördrickning vid 17.30, Mammas Salonger vid 19.00 och sedan får vi se vad det blir.

Poffa: Lucka 16 består utav 6st. Givetvis inmundigas det med ett riktigt glas som drycken kräver.

Köpte glaset på Bishop Arms i Gävle. Jag var beredd att punga ut upp till 200kr och han tog hela 22,50kr för glaset. Det var inköpspriset .-))

Paddan:

Tja, jag har en hel julkalender på kylning. Ska nog ta mig en veckoranson i kväll.

Frisco: Så är det snart dags för jul, säger vissa. Betyder det att det snart är dags för julkalender och första advent och sånt?

Poffa: ABT-Rinken. Vad vinner jag för nåt?

Förresten så är meningen Vilda Väsby kan inte spela hokky inte bara en ren lögn utan även ett sätt att klanka ner på hela föreningen alla dess ungdomslag.
www.vasbyhockey.nu/newrink/bakgrund.pdf

Du menar kanske endast Väsbys fantastiska elitseriesäsong? Väsby, laget med en enda elitserievinst genom tiderna.
Den vanns 22 oktober 1987.

Lumber Jack:

Äääh, vaddå hokkyrelaterat? Bilden är tagen i Upplands-Väsby. Vilda Väsby kan inte spela hokky. Dessutom är det finkultur, din barbar.

Poffa: Ett hockeyrelaterat inlägg... Du kan härmed se dig som varnad!

Jo, det var skönt med sovmorgon. Tänka sig.

Poffa:

Vilken utsikt !

Det är en Zamboni, jag förstår att du är lycklig i dag.

...så skickar jag en bild med kultur innan jag checkar ut från hotellet. Bilden är tagen från hotellfönstret.

Paddan: Hedin kanske avvaktar? Två stabila backar Wilde och Lewerström kanske finns längst upp på prioriteringslistan?

Äh, detta får bli zzz-inlägget.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: Själv tycker jag det är trevligt att inte behöva kliva upp förrän ungefär kl 8.30, ibland är det bra att börja lektionerna kl 13.

Annars funderar jag på hur lång tid det egentligen tar för Horava att skriva under ett kontrakt. Han verkar ju ha hållit på ända sedan förra landslagsuppehållet. Måste vara en väldigt dålig penna han fick av Hedin.

knaskamilla: Missa inte planet. Då får du ju inte din troligen oförtjänta sovmorgon. zZ z z z z Zz

Frisco:

I det här fallet är internet gratis. Oh yeah. Men man kanske skulle kolla om de vill släppa ombord en på planet snart?

knaskamilla: Jag orkar inte logga in på flygplatser eller järnvägsstationer. Då kopplar jag av och struntar i sådana saker. Om däremot MMS är gratis så trakasserar jag alla jag känner vid sådana tillfällen.

Frisco:

Det tror jag nog att det kan vara. Problemet med modohockey.se känns dock mer upprörande än internetberoendejobbigt. Något måste ju vara skumt någonstans.

Annars är det väldigt praktiskt att man kan sitta på Arlanda och surfa runt för att hänga med i vad som hänt på sistone. Bra sätt att fördriva tiden.

« · 640077 · »