1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503182 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: "Har lillebror köpt sig en ko?"

En gris , en ko , en Timrå-bo ... Ja , det kan nog stämma.

Lumber Jack: Bra. Det var ju forsättningen på texten.

Tänk att jag dansar med Andersson,
lilla jag, lilla jag,
med Fritiof Andersson!
Tänk att bli uppbjuden av en så'n
populär person!

Tänk, vilket underbart liv, det Ni för!
Säg mig, hur är det att vara charmör,
sjöman och cowboy, musiker, artist...
Det kan väl aldrig bli trist?

Nej, aldrig trist, fröken Rosa,
har man som Er kavaljer.
Vart jag än ställer min kosa,
aldrig förglömmer jag Er.

Paddan: Har lillebror köpt sig en ko?

1-1 5/4 (16.12) Carl-Johan     
Johansson (Rosa)

knaskamilla: Haha. Den är kanon den tråden. Kort som tusan men helt klart i klass med min favorittråd som Scim, Numo och Sinuhe hade från slutspelet i fjol.

Hemliga invigningsmatcher, Döttrar till Bengt Hedin med mera. Det kallas för veritabel underhållning.

...spana in tråden "Invigningen" i forumet "Arenan" på åffisjella för lite...eh...läsning.

Paddan: Nej nej. Jag dricker bara kinesiskt örtte. Helt ofarligt!!?! Jag kommer inte på nästa rad..... hjälp mig.

Frisco: Har du suttit och druckit vin gjort på tussilago?

Lumber Jack:

Tänk att jag dansar med Andersson,
lilla jag, lilla jag,
med Fritiof Andersson!
Tänk att bli uppbjuden av en så'n
populär person!

Tänk, vilket underbart liv, det Ni för!
Säg mig, hur är det att vara charmör,
sjöman och cowboy, musiker, artist...
Det kan väl aldrig bli trist?

Det är lugnt i afton och ändå så har värvningskarusellen varit i full gång.

Paddan:

Well för mig skulle en så'n entusiasmerande mening vara som balsam för själen.

Did you mean: enroller

Hawerchuk: Jepp, ett ord med lång historia...tydligen. Fast det låter väl bättre än: "N´Tomas ha skreve på lappn, så nu kan han snart börj jobbe"

Paddan: Hans första uppgift blir att lära sig skicka in rapporter innan det är försent.

Paddan:

Enrollera? Är det ett ord... Kanske en produkt av den nya proffsiga inställningen.

Det verkar som att MoDo Hockey har tänkt att göra något oväntat och otippat...

"MODO Hockey satsar vidare och tar nu ytterligare ett steg in i framtiden.
Tomas Grundström, ungdomsansvarig i föreningen de senaste tre åren, blir fr o m 1 mars heltidsanställd.
-Vi är mycket glada över att kunna göra den här satsningen för regionens ungdomar och ledare, säger Jerry Häggström, VD i MODO Hockey. Att vi sedan lyckats enrollera Tomas Grundström gör det hela ännu bättre och intressantare."

knaskamilla: ...så blir det tydligen en massa lalande i Nybro i fortsättningen.

knaskamilla:

Dom kanske har fått "löv" att hålla på Modo...i smyg? :-)

Portello:

Jaså, vad har Lövenfansen med MoDo att göra?

Portello: Hmm, jag gissar att det är för att vi helt enkelt har den bästa ståplatssektionen för bortasupportrar. Eller att det har något med förhoppningar om kreaturshållning att göra.

Så verkar Modo ha blivit populärt i en stad några mil norr om Övik.Undra varför?

knaskamilla:

Finland - Sverige har jag digitalt. SVCD, tror jag det är.

McFire:

Häromåret hittade jag Finland-Sverige-matchen bland mina videoband. Det var nära att jag inte förstod vad det var och spelade över den.

Skönt att en enda gammal konkurrent iallafall gör sin dag på jobbet!
Tack MoDo för gott arbete!

Äre nån som vet var man kan hitta match klipp/hela matcher som te.x finalserien -94 , skogshuggar wernblom mot djurgården eller kanske finland - sverige VM -03 ?

Frisco: Hur skulle man hunnit "vinna" "hitta bilden" om man gjorde så hela tiden. :-)

Men jag skyller bort denna gång på att bedövningen börjar släppa.

Salle: Det är viss skillnad på att ständigt försöka lägga ut länkar som blir fel och bredbild å det grövsta än att ha en liten skärm att titta på.

Testboken är ju till för att testa i. Så att allt blir rätt sen.

... så borde Frisco kolla in annonserna på blocket. Alternativ att nån annan av oss härinne donerar/säljer billigt ett gammalt grafikkort och en 14" skärm till honom så vi slipper hans 800*600 gnäll.

...så borde Salle testa TESTBOKEN.

Lumber Jack: Tyvärr inte, överklaganden av beslut om studiemedel ska skickas skriftligt till Eskilstuna. I och för sig har jag aldrig haft några problem med telefonköer hos CSN, har alltid kommit fram direkt när jag har ringt.

Paddan: Överklagande? Är det inte bara att ringa upp den servicemedvetna personalen för ett snabbt och flexibelt bemötande?

Poffa: Kl 11 i dag försökte jag med någon form av hasande gång ta mig ner till Bjästa, men gav upp den tanken när jag insåg att snorhala nedförsbackar inte var särskilt kul. Dessutom har jag nyss fått igenom mitt överklagande hos CSN. Tänk vad en skidmask och en pisto... eeh, jag menar tänk vad ett välformulerat brev kan göra skillnad.

Alltså, Paddan. Det blir nog så att polisen får ta ett snack med dig. Först en bank i Bjästa, där du bor. Nu en bank i Umeå, där du pluggar. Dessutom gnäller du ju om att CSN inte är snälla med dig.

Vart är Husum-Jocke när han behövs som mest.

[url=video.google.com/videoplay?docid=530669738883951656]Acroni Jesenice vs Olimpia Ljubljana (Slovenia)[/url]

Poffa: Det5 var iaf stort av dig att erkänna att du tyckte synd om FBK.

Dawidovski:

Jo.

Poffa: "All heder åt FBK:s nye tränare. Han klagar INTE på domaren i direktsändingen. Det är stort, med tanke på hur de behandlades."

Jepp det var stort, Så du hatar inte riktigt alla i FBKs organisation då?

Poffa: Gnällandet sköter ju koppartaket.Annars är det som du säger,en pajasdomare av stora mått.

Poffa: Finska domare, var är det för fel på de svenska?

65selander:

All heder åt FBK:s nye tränare. Han klagar INTE på domaren i direktsändingen. Det är stort, med tanke på hur de behandlades.

Poffa: Äh är väl inget fel på finnen... håller med tycker jävligt synd om dom som han kommer att dömma nästa gång om han nu får dömma något mer i sverige.

Sitter och ser på Linköping - Färjestad. Domaren, en utbytesfinne, är helt sämst. Det här är det värsta jag sett. Inte för att han inte tar, utan mer för att han blundar åt ett håll men tar för allt åt det andra. Jag har inget till övers för FBK, men nu lider jag med dem.

En artikel om dentalproblem för NHL-spelare där bland annat Mike Ricci visar hur man handskas med efterhängsna brudar:

"But the Sharks say if you play hockey, you're just as familiar with shots of novocaine as slap shots. The gap-toothed smile -- from Hall of Famer Bobby Clarke years ago to current star Dany Heatley -- is part of hockey's lore, and its stereotype.

Former Shark Mike Ricci even managed to make his toothless appearance very cool. In 1997, a Denver columnist described a bar encounter where a woman was hitting on the hockey player.

``Ricci dropped his false teeth into her glass of beer, grinned like a jack-o'-lantern and said, `What do you think of me now?' '' the columnist wrote."

Frisco: Rallare har jag inte varit men växlingsledare. Har förövrigt kört T44 och T45 samt en Z65.

Hade man varit bra på Photoshop så kunde man målat den där i Leksandsfärger också :-))

Paddan: Antingen har han en jättesusp eller ett JÄTTESTORT paket.

Salle:
Så den här grenen heter ishockey..? Du skojar.

Salle: "Vadå ribbskott, jag kan inte se minsta spår av något sånt"

Paddan: Är det månne måldomaren som skall bedömma om den har varit inne eller inte?

Dagens WTF:

Undrar om det här är någon som tvärtröttnade på snö efter de senaste dagarna?

Poffa: Just ja, det tänkte jag inte på. Endast på Hinotes bortatröja, vad jag kan se, som man kan se lite tecken på att den varit använd.

« · 665602 · »