1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503214 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: "Har lillebror köpt sig en ko?"

En gris , en ko , en Timrå-bo ... Ja , det kan nog stämma.

wöööö nu kör vi över LHC på lördag !!

Berka: Vist gör vi det. Grabbarna har alldeles glömt hur man gör när man förlorar. Dom försökte idag, bkand annat genom att bjuda på 5 mot 3-lägen, men se de lyckades inte ändå.

Lumber Jack: Jag tycker att man kan bjuda på saft och bullar istället för såna saker som att bjuda på 5 mot 3 lägen, och vad kanske är än värre, att vi går bort oss å det grövsta i PP och generar otroligt många klara målchanser för motståndarna.

LHC på lördag, där får vi verkligen bekänna färg. Har vi överhuvudtaget tagit någon poäng mot LHC denna säsong?

Paddan: Det viktiga är att vi vinner över dem sista gången vi möts för säsongen, förutsatt att vi möts fler ggr än på lördag alltså.

Passa smalbenen på onsdag...

Lumber Jack: Just ja, det tänkte jag ju inte på. Vilken tur att det finns de som har lite förstånd.

Äh, jag har spelare som jag kan undvara...

Nu har jag kommit på vad det var som fattades i den nya arenan.

Lumber Jack: Jag tror Jhc kommer att få kappitulera på lördag. Modo känns i nuläget väldigt homogent (utom pp)och stabilt med 4 oerhört bra fungerande femmor. kul oxå att en kille som P.öberg börjat göra lite poäng och inte bara "slita hund" match efter match. jag jämförlagena mot varandra och anser att dom är jämnbördiga mot varandra förutom en liten men ack så viktig detalj.... han heter K.krizan och han själv kommer att väga över till modos fördel....

Berka:

Linköping och MODO är likvärdiga? Tjena...

Poffa: JO de tycker jag... skillnaden är att lhc har varit jämnare över serien hittils... mkt sällan lhc gör en blek insats, å modo å andra sidan tyvärr gör sådana matcher ibland.

Så fortsätter Skellefteå att värva spelare. Nu är Libor Prochazka klar för klubben.

Mattias Ek´s hockeyblogg i Expressen.

"Hade en trevlig kväll i går på O'Learys inne på t-centralen i Stockholm tillsammans med bland andra Anders Antonsson, Ulf Elfving och min farsa. Superdjurgårdarna Antonsson och Elfving hängde läpp för varje Brynäsmål och fick höra ett och annat från alla glada Brynäsfans inne på krogen.
Jag också...
Kul att träffa brynäsarna, vi kan kalla dem O, T och P. Ni vet vilka ni är. Synd att Huge inte var med."

Är det inte där som vår långa MoDo-smygis brukar hänga när Tigrarna spelar TV-hockey?   Kan det vara så att O lyckades lura även kvällspressen att han är Brynäsare.

Salle: Inte bara O utan även P lyckades med konststycket att lura kvällspressen att de är Brynäsare när de i själva verket är nyfrälsta MoDoiter...

...så hördes nyss FOPPA FLOPP.... FOPPA FLOPP....högt och ljudligt ute på Nygatan. Ja det var LHC-svansen. Ska kolla om en stund hur mycket de röjt, misshandlat osv.

Frisco: Nygatan + LHC-svansen. En kombination som inte alls låter så produktiv. Där ute råder alltså djungelns lag.

Frisco: När man läser Hockeybulletinen så föräras vi tydligen av något som kallas Pappas Pojkar. Låter som att det blir välbevakat i hallen idag.

Paddan: Nu har de tänkt till och kommit på en ny ramsa. MED FOPPA I LAGET BLEV DET INGET GULD.
En intressant ramsa av fans för ett lag som möjligen har ett DM-guld i prishyllan.

NuMo: Djungelns lag kan man kanske kalla det. LHC har väl en katt på klubbmärket.

Salle: "Kul att träffa brynäsarna, vi kan kalla dem O, T och P. Ni vet vilka ni är. Synd att Huge inte var med."

Är det inte där som vår långa MoDo-smygis brukar hänga när Tigrarna spelar TV-hockey?   Kan det vara så att O lyckades lura även kvällspressen att han är Brynäsare."

Frågan är om P oxå lyckades lura Eken?.........:-)

Frisco:

Nå, hur mycket röjde de och hur många misshandlades?

Danne_l: Ett gäng var på ståplats och ett annat på en sittplatssektion. De på ståplats höll igång med en ramsa mest hela tiden. De andra syndes en gång under matchen. Något bråk eller så såg jag inte.

...så undrar jag vad detta är.

Poffa: Framtiden?

Poffa: Jag tror att det har nånting med Curva Nord att göra.

Frisco & Poffa: En liten slogan vore kanske på sin plats.

Sektion H4 -  Ljushuvuden på rad.

Salle: Måste väl vara Mattias Hellströms egen fanclub...

Frisco:

Vilka fina. Vad är det för något?

knaskamilla: Ban/Minigolfbollar.

Marknadsvärdet på linköpings tröjor inte är så högt idag........ =) Hejja Modo !! Nu kör vi över timrå ochså.. extra skönt för oss som bor i härnösand att entra stadens gator dagen efter att modo slagit timrå, eftersom de flesta håller på tik.... Kan inte åka till \\\"kyrkan\\\" i morgon men ska se matchen på tv.... håll åt i klacken nu!!

Jag vill inte få några Banjosar på mig i morgon. 

LingaN: Enkelt, ni lämnar dem hemma.

...så kan Robert Nilsson göra snygga mål.
www.newyorkislanders.com/pressbox/media/nilsson.wmv

Frisco: Tror han har kollat lite på innebandy:-) grymt snyggt mål.

Lumber Jack: Vi? Här tror jag det inte setts en banjo på flera år. I morgon så har jag hjälm och skydd på mig. Nu ska jag för första gången se Modos ynkliga klack.

LingaN: Ja, att du inte bevistar Plywoodskrubben är inget jag kan göra något åt, men varje gång jag är där hör jag högt och klart banjo spelas. Det har jag aldrig hört i kulturboning Kempehallen.

Nytt rekord i att trycka på tjuvkika (uppdatera tjuvkikafönstret) UTAN att min presentationsbild dök upp bland de slumpmässig nio i övre högra hörnet.

511 tryck i rad innan bilden kom upp. Fantastiskt.! Det blir svårslaget.

Jag kan nämna att knaskamillas bild kom upp redan från början. AMs dök upp titt som tätt, likaså Friscos. Paddans kom inte upp förrän efter 376 tryckningar vilket är vad man kunde förvänta sig, så blyg som han är. En som inte är blyg är däremot exhibitionisten MODOMartin. Ändå tog det över 400 tryckningar innan hans bild kom fram.

NuMo: Man brukar ju säga att målvakter är lite säregna individer. Tro vad man ska säga om en av Miroslav Halas kommentarer efter att Eurohockey.net utnämnt honom till december månads spelare (efter att bland annat ha hållit nollan i 322 minuter)

"I have been a goalie all my life. I never wanted anything else." In a country where offense comes first this is begging for an explanation. Hala remembers it well, "When I was a little boy, I always liked the smell of goalie equipment."

Så fick jag en ordentlig flashback alldeles nyss. Det ringde en telefonförsäljare från Mr Music.

Blandbanden from Hell is back...

knaskamilla: Grattis.

Team Ybuss Sundbyberg där Niklas Edin spelar vann elitseriefinalen i curling mot Peja och Östersundarna.

Frisco:

Tack. Fast det är egentligen Stefan Nyström jag känner, och han spelar ju inte med Niklas längre.

West Ham United v Sunderland SOLD OUT
Tottenham Hotspur v Charlton Athletic SOLD OUT

Frisco: Toppluva utan topp FORE SALE

Frisco: Hmm, har Sven-Erik sadlat om och blivit brutalt spelande fotbollslirare?

Paddan: Det är väl snarare så att de inte släpper in honom på arenorna den gode Sven. Det är nog pressen i England som ligger bakom det hela.

...trodde jag för ett ögonlock att jag hade en själsfrände i Shtaan

[url=www.norran.se/sektion_c.php?avdelning_1=175]Sofia OO[/url]

Fredrik Warg med i Landslaget ..ännu en gammal modoit som får vara med i landslaget efter han lämnat modo..

Gusse: Tänk då hur bra han hade blivit om han varit kvar i MoDo.

Lumber Jack: Är det den Fredrik som Hockeysnacksdelan av Timråiterna ville sparka i början av säsongen?

Frisco: Jag antar det, men det är svårt att hänga med i alla svängar på den av plywood fuskbyggda bergochdalbanan.

« · 665602 · »