Lumber: För något år sedan var det ett fyllo från Ö-viks-trakten som inte klara att hålla sig på bena. Var det du? Fredrik har lärt sig hur man tränar som hockeyspelare och då kommer ju resultaten förr eller senare. Säkert flera som är intresserade hur man skall gå till väga. Själv skall jag som vanligt åka till vår eleganta arena i kväll och se på fin hockeyunderhållning. De får nog inte du göra. Men håll till godo!
NuMo: Man brukar ju säga att målvakter är lite säregna individer. Tro vad man ska säga om en av Miroslav Halas kommentarer efter att Eurohockey.net utnämnt honom till december månads spelare (efter att bland annat ha hållit nollan i 322 minuter)
"I have been a goalie all my life. I never wanted anything else." In a country where offense comes first this is begging for an explanation. Hala remembers it well, "When I was a little boy, I always liked the smell of goalie equipment."
Nytt rekord i att trycka på tjuvkika (uppdatera tjuvkikafönstret) UTAN att min presentationsbild dök upp bland de slumpmässig nio i övre högra hörnet.
511 tryck i rad innan bilden kom upp. Fantastiskt.! Det blir svårslaget.
Jag kan nämna att knaskamillas bild kom upp redan från början. AMs dök upp titt som tätt, likaså Friscos. Paddans kom inte upp förrän efter 376 tryckningar vilket är vad man kunde förvänta sig, så blyg som han är. En som inte är blyg är däremot exhibitionisten MODOMartin. Ändå tog det över 400 tryckningar innan hans bild kom fram.
LingaN: Ja, att du inte bevistar Plywoodskrubben är inget jag kan göra något åt, men varje gång jag är där hör jag högt och klart banjo spelas. Det har jag aldrig hört i kulturboning Kempehallen.
Lumber Jack: Vi? Här tror jag det inte setts en banjo på flera år. I morgon så har jag hjälm och skydd på mig. Nu ska jag för första gången se Modos ynkliga klack.
Marknadsvärdet på linköpings tröjor inte är så högt idag........ =) Hejja Modo !! Nu kör vi över timrå ochså.. extra skönt för oss som bor i härnösand att entra stadens gator dagen efter att modo slagit timrå, eftersom de flesta håller på tik.... Kan inte åka till \\\"kyrkan\\\" i morgon men ska se matchen på tv.... håll åt i klacken nu!!
Danne_l: Ett gäng var på ståplats och ett annat på en sittplatssektion. De på ståplats höll igång med en ramsa mest hela tiden. De andra syndes en gång under matchen. Något bråk eller så såg jag inte.
Salle: "Kul att träffa brynäsarna, vi kan kalla dem O, T och P. Ni vet vilka ni är. Synd att Huge inte var med."
Är det inte där som vår långa MoDo-smygis brukar hänga när Tigrarna spelar TV-hockey? Kan det vara så att O lyckades lura även kvällspressen att han är Brynäsare."
Frågan är om P oxå lyckades lura Eken?.........:-)
Paddan: Nu har de tänkt till och kommit på en ny ramsa. MED FOPPA I LAGET BLEV DET INGET GULD. En intressant ramsa av fans för ett lag som möjligen har ett DM-guld i prishyllan.
...så hördes nyss FOPPA FLOPP.... FOPPA FLOPP....högt och ljudligt ute på Nygatan. Ja det var LHC-svansen. Ska kolla om en stund hur mycket de röjt, misshandlat osv.
"Hade en trevlig kväll i går på O'Learys inne på t-centralen i Stockholm tillsammans med bland andra Anders Antonsson, Ulf Elfving och min farsa. Superdjurgårdarna Antonsson och Elfving hängde läpp för varje Brynäsmål och fick höra ett och annat från alla glada Brynäsfans inne på krogen. Jag också... Kul att träffa brynäsarna, vi kan kalla dem O, T och P. Ni vet vilka ni är. Synd att Huge inte var med."
Är det inte där som vår långa MoDo-smygis brukar hänga när Tigrarna spelar TV-hockey? Kan det vara så att O lyckades lura även kvällspressen att han är Brynäsare.
Poffa: JO de tycker jag... skillnaden är att lhc har varit jämnare över serien hittils... mkt sällan lhc gör en blek insats, å modo å andra sidan tyvärr gör sådana matcher ibland.
Lumber Jack: Jag tror Jhc kommer att få kappitulera på lördag. Modo känns i nuläget väldigt homogent (utom pp)och stabilt med 4 oerhört bra fungerande femmor. kul oxå att en kille som P.öberg börjat göra lite poäng och inte bara "slita hund" match efter match. jag jämförlagena mot varandra och anser att dom är jämnbördiga mot varandra förutom en liten men ack så viktig detalj.... han heter K.krizan och han själv kommer att väga över till modos fördel....
Lumber Jack: Jag tycker att man kan bjuda på saft och bullar istället för såna saker som att bjuda på 5 mot 3 lägen, och vad kanske är än värre, att vi går bort oss å det grövsta i PP och generar otroligt många klara målchanser för motståndarna.
LHC på lördag, där får vi verkligen bekänna färg. Har vi överhuvudtaget tagit någon poäng mot LHC denna säsong?
Berka: Vist gör vi det. Grabbarna har alldeles glömt hur man gör när man förlorar. Dom försökte idag, bkand annat genom att bjuda på 5 mot 3-lägen, men se de lyckades inte ändå.
Fredrik har lärt sig hur man tränar som hockeyspelare och då kommer ju resultaten förr eller senare. Säkert flera som är intresserade hur man skall gå till väga.
Själv skall jag som vanligt åka till vår eleganta arena i kväll och se på fin hockeyunderhållning. De får nog inte du göra. Men håll till godo!