1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503227 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber: För något år sedan var det ett fyllo från Ö-viks-trakten som inte klara att hålla sig på bena. Var det du?
Fredrik har lärt sig hur man tränar som hockeyspelare och då kommer ju resultaten förr eller senare. Säkert flera som är intresserade hur man skall gå till väga.
Själv skall jag som vanligt åka till vår eleganta arena i kväll och se på fin hockeyunderhållning. De får nog inte du göra. Men håll till godo!

El Aka Ali: Jag har bra balans och ni saknar en elegant arena. Vi möter Luleå borta så jag får inte se, men väl höra god underhållning via Webradion. Jag kommer att hålla till godo.

Lumber Jack: Själv skall jag som vanligt sitta i min eleganta stol och mysa med mina trevliga grannar. Ev. går vi och tar en öl under någon paus. Men vi är lagomt försiktiga så att vi inte blir störiga och berusade. Tror att i kväll blir det fullsatt igen, så du får nog inte plats, även om du skulle vilja.
Kul med humor o trevliga människor.

El Aka Ali: Det blev ju folk utav Lumber när han flyttade till Östersund annars så är det en långhårig drul som mest besiktar lysen på parkeringen under match ;-)

65selander: Det visste jag inte. Kul med med lite parkeringsvakter. Tar man dom på rätt sätt, alltså lite humor, då går det som regel bra. Står han därute i snälblåsten hela matchen? Får vi fint besök till kvällen?

El Aka Ali: Det enda han gör på parkeringen är att inmundiga Lord Calvert och Cola.

Tyvärr inget besök för mig men det blir nog svettigt framför TV'n

El Aka Ali: Eleganta stol. Vad är det egentligen? Är det en plywoodstol eller är det in fåtölj med tyg i rosa sammet?
Säga vad man vill om isladan i Timrå och visst fyller den sin funktion men visst är den ett riktigt fuskbygge.

Frisco: Fast jag förstår inte varför man inte byggde ut så att det ryms fler i ladan i Timrå. Uppenbarligen är det ju ett rejält tryck för att få komma in och se Hyndorna i serielunken.

I Ö-vik bygger man rejält och nytt. Naturligtvis så har man byggt för att det skall rymmas fler än vad snittet på en serielunksmatch är. Det verkar som att de flesta stolarna redan är tingade och att logerna är uthyrda, det ser riktigt bra ut inför framtiden. ( Kanske skulle man ha byggt för ännu flera? )Det är väldigt få som bygger så att det anpassas efter hur få som ryms i en arena.

Jag ser enormt emot nästa säsong och alla trevliga stunder man kommer att få med sina kompisar på samma sektion. Dessutom behöver man ju inte gå ut på parkeringen fler gånger, utan man kan gå runt och heja på alla andra i arenan - inklusive bortasupportrar - som varje förening med självaktning skulle tillåta.

Jaja. Nu gäller det bara att ta sig till slutspel den här säsongen, först och främst.

NuMo: Ett bra inlägg från den alltid kunniga Nipfalangen.

Frisco: Hej då.

Frisco:

Trevlig tågresa! Och allt annat också.

NuMo:

Framförallt kommer du ju att få väldigt trevliga stolsgrannar. Bara en sådan sak. Att arenan sen kommer att bli hur bra som helst måste väl räknas som bonus?

knaskamilla: Ja, stolsgrannarna ska man inte klaga på, redan innan säsongen börjar. det ser bra ut på den fronten också. Ett rent drömlag är ihopvärvat.

Frisco: Har du också vaknat? På fel sida? Av de hallar jag sett och varit i så är väl Eon klar 4 på en 10-gradig skala. Näst sist ligger Modo. De gånger jag varit där så har man tyckt att den duger, men då är det från sittplats.
F.ö. har jag varit där som ledare ett antal ggr och då går det väl också an. Men är man under medellängd och skall se hockey från bortastå då ser man bara bortmålet. Kul va.
Förhoppningsvis blir det bättre i nya hallen. Den tänker jag besöka så fort den är klar.
Ha det så kul i kväll nu då och det vore kul om ni slog Luleå.

El Aka Ali: Inte har du behövt besöka Kempis heller. Dumt av dig som är under meddellängd. Själv har jag ju stått på den läktaren och sett riktigt bra. (precis som Malmöfansen har bekräftat att de också gör.) Vid andra hörnet är det ett exakt likadant etage och där står det Ö-viksfolk och njuter av matchen även fast de är under meddellängd.

Oj, vad lite som hade hänt här sedan igår. Då kan jag väl berätta att jag hade en plan som gick ut på att sova till kanske elva, så att jag skulle palla med två kvällars mara och två dagars jobb. Det sket sig. Klockan nio vaknade jag och kunde inte somna om. Åååhhh.

I-lands-problem, knaskamilla:?

Metal Guru:

Det kan mycket troligt vara dagens i-landsproblem hittills. Jag kan nästan lova, dock, att jag kommer att råka ut för något mer sådant idag.

knaskamilla:
att vakna utan att kunna somna om?

Metal Guru:

I-landsproblem.

knaskamilla:

Att vakna utan att kunna somna om måste vara en ynnest. Det betyder att man är utsövd, harmonisk och förmodligen tillfreds med tillvaron. Se det inte som ett problem, för då rämnar den illusion av paradiset man just byggt upp.

V Ä R L D S R E K O R D ! ! !

Kajsa har hoppat 2.08 och slagit nytt inomhusvärldsrekord.

Poffa: Hoppas att hon sätter utomhusvärldsrekord när hon ändå håller på.

NuMo:

Snön sätter stopp för det ännu.

Skål och hej. Nu bär det av på inflyttningsfest. Lär bli tungt i morgon. 13.30 är det J20 i Kempis, jag kan behöva skjuts för att ta mig dit.

Poffa: Now then my friend...once again Modo have proven that they are the better team although there were a number of things that really annoyed me. Firstly, Salle was once again worst  and of course the most crying, moaning, whinging and irritating bastard on the ice. It's not enough for him to be in postition for the playoffs, he has to shove it in the face of all  us Brynäs-lovers! Perhaps he should consider a career as annoying bastard in the Swedish unihoc league (as it known in Britain)!!! That would suit him!

Lückner? Did he get to get his flight ticket yet???? :-))

Anyway, you fucker, the Glendronach is flowing merrily here, the company is bloody marvelous and you are a lucky fucker once again....see you in the playoffs,

Patte

Ps You drink whisky like a fucking fairy!! Hälsningar från the Brynäs-boy!

...så tycker jag just nu synd om Salle, stackars människa att behöva kuska runt och köra på massa fyllon...

Sannes: Det var bara ett fyllo och han var inte ens full. Full pott till J20 dock.

Salle: Hur många gånger körde du på Poffa då?

Paddan: Inte en enda gång. Jag missade 2 gånger och resten hoppade han undan.

Sannes:

Fyllo?! Snacka om att folk förvränger sanningen. Tvi...

Poffa:
Tss, inte förvrängs någon sanning här inte. Klart att det var så, det stod ju så här på HS ju....

44.29 5 min Nybro 78. FÄLTH, Elias HOOK
44.29 20 min Nybro 78. FÄLTH, Elias GA-MI

Hur lyckas man få machstraff för en hooking????

Martin S: Helt rätt. Äntligen tar man tag i problematiken med all hakning som förpestar hockeyn i framförallt Sverige. Detta borde avskräcka om något att hålla på med spelförstörande moment.

Utan att ha sett incidenten eller något sådant så kanske han hakade någonstans där han inte borde - som runt halsen eller något. Annars låter det lite väl strängt att ge matchstraff för en hakningsinicident.

Dragan 2k: Såhär säger Nybros hemsida om saken:
"Tredje perioden var en ren parodi där vi i stort sett spelar med en man kort i 20 minuter. Utvisningen på Elias Fälth säger en hel del om nivån i den perioden. Han hakar en spelare som faller olyckligt in mot sargen och får fem minuter för detta. Det var ren och skär parodi, säger Tisell."

Jag vill inte förpesta er matchtråd med en så oviktig fråga men vad gör Frisco i London? Försökte hitta lite information i Allehanda och på MoDos officiella. Det stod ingenting.

Dragan 2k:

Du får en annan länk.

från aftonbladets blogg

Det finns många solskenshistorier i hockey-sverige.
En av dem är målvakten Bengt Leffler, 62 år.
Han spelar fortfarande riktig seniorhockey i BK Gläntan i division 4.
Fem matcher har det blivit den här säsongen och räddningsprocenten är 85.
"Nu i dag är det ingen match att stå i mål. Förr gjorde det ont att få pucken på sig. Det gör det inte nu".
Bengt hade faktiskt ett anbud från Frölunda en gång i tiden. Men nobbade och valde en civil karriär inom Boliden. Hans största meriter i hockeykarriärn är division 1-spel med Chalmers och spel i studentlandslaget.
"Jag kan inte lägga av med hockey. Det är så himla kul, trots att det skiljer en del i ålder mellan mig och mina lagkamrater. Alla är mindre än hälften så gamla".

Hel cool gubbe ..

Virus är underbar som kommentator. Vet vad som gäller och har ofta klockrena analyser. Finns för tillfället ingen på C+ som slår honom.

Alltid trevligt att läsa lillebrors GB. För tillfället är det begravningsstämning och alla spelare borde bytas ut. Helst igår.

Poffa: Intressant att se att Harald också lät Nilsson och Niklas Öman spela i sista perioden. Öman han ju också med att hamna i matchprotokollet tack vare sin utvisning, Öman var ju också på planen när 5-0 målet gjordes.

Paddan:

En annan intressant sak som ngn på åffisjella just konstaterade: MoDo är numer det enda laget som släppt in färre än 100 mål den här säsongen.

så verkar vi slippa Ulrik (B)Lindh i slutspelet iallafall. Men det finns ju gott om objekt att bua åt ändå.

Idag beslutades det om vilka domare som ska få döma i slutspelet. Åtta domare får förtroendet.

Huvuddomare:
Thomas Andersson Gävle
Pehr Claesson Alvesta
Stefan Danielsson Ingarö
Robert Lahti Västerås
Christer Lärking Solna
Sören Persson Lidköping
Patrik Sjöberg Gävle
Marcus Vinnerborg Ljungby

Lite lustigt Ryhed inte platsar i detta gäng tycker jag.

Salle: Jag skulle välja Ryhed före Sören Persson.

Vissa klagade/gnällde som f*n över att de inte fick parkeringsplatsen plogad, eftersom de låg och sov för länge på morgonen. Undra hur hur stor rätt jag har att gnälla då jag inte får min parkeringsplats plogad, enbart för att den som förut klagade inte heller denna gång orkade upp i tid och lyckades flytta på sin bil innan traktorn kom?

AAAARGGGHHH!!! 

Poffa: Skotträning, det är bra för en kille som dig. Fast egentligen borde det väl tillfalla fröken Lättja.

Lumber Jack: De verkar inte göra annat än att klaga där ute i förorten. Här har det kommit en massa snö. Bilarna syns knappt. Ingen klagar.

...så tycker jag att någon (Kanske du Martin?) ska klaga lite på ÖA.

Lite dumt att man kan skriva kommentarer på samma blogg på olika ställen.

www.allehanda.se/sport/4787

allehanda.se/blogg/index.php?blogg=10&id=213#komm

Poffa:

Personen som har p-plats på andra sidan om min bil fick den plogad. Dessutom var halva din p-plats plogad. Dessutom är det du själv som är ansvarig för att skotta din p-plats.

knaskamilla:

Med andra ord så det alltså bara du som har rätt att klaga på det här med oskottad parkeringsplats. Det borde jag förstått.

Poffa:

Det borde du verkligen ha förstått.

Salle: Jag skulle välja vem som helst före Lahti och Patrik Sjöberg. Lahti måste vara den fegaste domaren i hela landet, säkert den som har mest kompensations och jämn utvisningstatistik i matcherna också. Blev förresten inte Lahti bortplockad från KS förra året för att han var för dålig? Och nu ska han döma slutspel. Sjöberg retar man sig mest på hans arroganta stil.

Men den här listan visar väl egentligen bara hur dåligt med bra domare vi har det i ES. Det värsta är väl att de i Allsvenskan är så fruktansvärt pinsamma så det finns inte direkt någonting som fyller på.

« · 671237 · »