1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503280 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Menar du inte nödiga nyheter?

Paddan: Avdelningen nödvändiga nyheter...

Lumber Jack: Jag blir förvånad att de flesta av tröjorna gick så billigt, trodde exempelvis att Hinotes tröjor skulle sluta på bra mycket mer än 5.300 kronor respektive 3.800 kronor.

Fast samtidigt så betalade jag ju 1600 kronor för två kvalitetströjor...

Paddan: Billigt. Nästan gratis.

MODO Hockey har tillsammans med Sportauktion.se auktionerat ut förra säsongens "Proffs-tröjor". Intresset var stort, framförallt på Peter Forsbergs båda tröjor som gick för 31.500 kr resp 31.000 kr.

Paddan: Haha jo jag spanade en snabbis och såg detta och undrade vad i h-vete dom blåste för :)

Poffa: Så var det här en intressant utvisning, tagen från den pågående matchen mellan Ryssland och Italien: "Women Body-Checking"  

...så är det kul här på toppen. I morse var det -5 grader här uppe. Nere i byn var det -20. Vädret är helt okej, vi kan se OS medans vi jobbar och än så länge går allting bra. Nu har vi även tillgång till Internet.

Mot Älvsbyn!

Frisco: Försök inte att försiktigt påpeka för en biobesökare som talar mobiltelefon att denne borde sänka rösten, då riskerar du att bli arresterad och åtalad... i varje fall i Texas. 

Paddan: Precis min tanke, inge bulla att tillgå.

This just in... Föregående inlägget drabbades av ett tekniskt missöde vilket gjorde att ett "s" i ombudsman föll bort. Vi skyller på Berlusconi.

Så ska jag bli OS-ombudman när jag blir stor, tänk vad trevligt... man får lön och en resa till Italien för att inte kunna någonting och inte direkt ha några vettiga åsikter. Känns lite politikermässigt på sätt och vis. 

Frisco: Märkligt, de har alltså inte kaffe med bulla i kioskerna på Upton Park?

Frisco: Förutom mig och Mårten (Hagström) är nog Lisa den hårdaste av hårda MoDoiter...

Tror ni mig inte så köp nya In Flames och lyssna på Dead End!

Frisco:

Det ligger nog mycket sanning i det.

knaskamilla: Det beror nog på vilka det är som man ska träffa och i vilket sammanhang.

Frisco:

Jag såg ett konståkningspar. Det var dagens OS-(TV)-skörd. Och särskilt mycket mer lär det inte bli framöver, med tanke på att jag typ inte kommer att vara hemma. Det är trist. Men man ska alltså vara glad att man ska träffa en massa folk i stället?

knaskamilla: OS ska jag se när jag har lite tid över och orkar. Såg nyss lite sammandrag från Nordisk Kombination. Det var dagens OS-skörd.

knaskamilla:

Äh, OS är en hype. Själv tänker jag åka till Tåsjö och släcka ner huvudsändaren för Jämtland och södra Lappland till veckan. Inget TV-tittande för dem. [Insert evil laughter here]

Frisco:

Inte bara på en söndag, i två veckor framåt juh.

knaskamilla: TV? På en söndag? Ett så tråkigt liv behöver man väl inte ha.

Frisco:

Titta på skidåkning på TV, tror jag.

...så är det skönt att vara hemma.
Men vad ska man göra imorgon? Ingen hockey alls.

Poffa: Hur länge måste man då vänta på att Olle ska lämna samma utlåtanden? Tills det är dags att leta dragtruck?

Lumber Jack:

Underbart att skåda.

Poffa: Aldrig förr har väl uttrycket "Like father, like son" varit mer passande. Här har vi en krönika på ÖA om MoDo och Lückner. När man sedan ser på kommentaren är det självaste Stor-W:et som har talat, allas vår favoritmodoits, W:et själv, farsa. Äpplet faller inte långt från trädet.

" Jomen visst! MODO har Sveriges bästa tränare och förmodligen en av Världens bästa målvakter.
MODO har också ett bra lag som kämpar för varandra och har roligt.
Nu tror jag på SM-Final.
Lyvka till alla i MODO!
Åke Westerlind"

65selander: Jag vet jag vet. Terror-Tommy?;-)

Frisco: I ABB hallem har du ju en golfande kompis brorsa som är matrialera.

"Ang Avd värdelöst vetande"

Nygatan ska det inte vara.

...så såg jag ABB-hallen idag. Och Harnäs IP.

NuMo: Tänk om man ändå hade kört grävskopa...

Efter mer än 8 timmars PM-skrivande idag känns det som att man eventuellt gjort sig förtjänt av att slappa på soffan lite grann. Fast jag antar att mina lärare har andra åsikter om den saken.

Paddan: Ja, det är väl där fotbollspelarna har sulfi(n)ten med modersmjölken, medan man på andra orter tvingas träna Cruyff-finten timme ut och timme in.

knaskamilla: Det enda jag kunde komma på var att, eftersom han är från Husum, så kanske de är rädd för massaskandaler...

Paddan:

Jag tror att han är för kort.

Paddan: ""Skandal, skandal...en domarskandal" Slutspelet får i år klara sig utan medverkan från Husum-Jocke då han tydligen inte ansågs tillhöra en av de 12 bästa linjedomarna i landet."

Antagligen så var han väl lite väl mycket hemmabetonad i sina bedömningar i Kempehallen;-)

Paddan: Han kanske har "slagit av" för många icingar och varit för snabb att släppa pucken vid tekningar i vinter?

"Skandal, skandal...en domarskandal" Slutspelet får i år klara sig utan medverkan från Husum-Jocke då han tydligen inte ansågs tillhöra en av de 12 bästa linjedomarna i landet.

Modo ska enligt uppgifter ha ett visst intresse av Skellefteås skridskoskicklige, men defensivt lagde back Fredrik Lindgren, 25. Lindgren som ofta har använts i Skellefteås fruktade förstafemma under de senaste åren, för att täcka upp bakom den betydligt mer offensive Johan Åkerman.

(text från hockeycentralen silly season)

Lumber Jack: Du råkar inte vara en riktig klippa på slovakiska? För på klippet som finns på internet så har man varit så klyftiga så man inte har textat det Krizan säger i inslaget.

Salle: Aha, det var så det var...jag tyckte att du nämnde Hasse, läste själv inte den berörda artikeln... eller något annat material i matchprogrammet för den delen.

Paddan: Nu var det ju inte Hasse A som hade felat utan Patrik Edlund. Och vi hade små funderingar åt hockey-VM-hållet runt de orunda borden.

Men tack lallefall.

Lumber Jack: Då kanske det är sperle på gävledala då?

Så är det snart Krizan på Mittnytt, om sisådär ett par minuter.

Frisco: Jag håller med dig Frisco och jag har nämnt detta för ÖA. Vet inte om det kommer någon förändring.

Paddan:

Ingen är förvånad. Karln borde ha både rättstavningskontroll OCH faktakontroll i sin dator.

Salle: Så var det tydligen så att Hasse Andersson blandat ihop OS 1976 och Ishockey-VM 1976. Ishockey-VM gick i Katowice medan OS gick i Innsbruck.

Bara ifall du fortfarande undrade, alltså. 

« · 678136 · »