1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503518 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Jag som tänkte offra mig och ta Brynolf för att vara solidarisk mot alla stackare som inte kommer att kunna köra bil imorgon.

Poffa: Det fixar jag. Välkomna.

Frisco:

Ett glatt humör och tillgång till glas, utifall det blir en grogg eller lite whisky. Resten tar vi med oss.

Poffa: Önskas det nånting till biljard/F1? Popcorn finns det dock kvar från förra lördagsmatchen.

Poffa: Äh, gör som Selander och westerlind, skaffa skjuts från en polis.

Poffa: Jag åker härifrån 11:20 dårå. Och vinkar min speciella enfingersvinkning när jag åker förbi om det låter så där.

Frisco: Det bestämdes demokratiskt.
Visste inte att mina baciller hade en sån stark lobbyism-verksamhet.

Salle:

Vi (jag och Danne) vill vara på Nygatan 11.30. Allt för att hinna bli riktigt goa och glada till hockeyn. Har du stigit upp tills dess, Trötter, eller måste vi ta en taxi för att komma in då?

Salle: Härligt att du ställer upp som chaufför. Bra initiativ.

Frisco: Då sändningen drar igång 11.55 (ZTV) så kommer åtminstone jag tills dess. För er andra (läs:Rundvägare) som skall till Nygatan så kör jag.

knaskamilla: På 4,5 timmar borde till och med du hinna.

Frisco:

Med tanke på att min kropp verkar ha ställt in sig på att vakna 07.30 efter den senaste veckans bravader kanske jag klarar av att vara där tolv. Skulle vara spännande att se vad det är som händer under den första timmen faktiskt.

knaskamilla: Jag vet inte vilken tid. Men alla andra gånger har det varit 12.00.

Frisco:

När är det samling? Inte för F1:en. Eller, ja, kanske Per är intresserad.

Vad gäller ståplatsen är det för övrigt väldigt effektivt att använda VIP-klistermärken för att tejpa sig en plats.

Salle: Tjena Salle. Biljard imorrn? För de andra menar jag. vi ska väl se F1-kval just då.

Frisco: men Tjena!

Salle: Men hallå.

Salle: Fan, det tog alltså 9 minuter innan mitt spel på Bomben sprack.

Kerman 2 - HV71 0

Paddan: Jag som trodde det var en Fiat från förr.

Frisco: Det har jag nästan. Eller jag varierar mellan två platser i princip. Det är nästan fotavtryck i betongen där.

Salle: Det är nu man hade kunnat behöva Rit-NuMo för en positionsbestämning på Frisco, men jag har hört talas om att Rit-NuMo blivit värvad till webradiosändningarna där han kommer att rita och förklara taktik för alla som vill titta.

Salle: Ståplats är väl ståplats. Jag har ingen bestämd plats.

Frisco: Och min plats på stå kan man ana uppe till vänster. Vart håller du hus???

Frisco: Apropå stolar så hade det, när de hade öppet hus i arenan, varit bra om de hade kunnat försöka simulera ungefär hur mycket utrymme det blir mellan stolsraderna och mellan stolarna i nya arenan så man hade fått en uppfattning om hur stort/litet halvljuskontrollsinstrument som det går att ha vid stolen i nya arenan.

Oj, lång mening blev det.

...så har Paddans stol ungefärlig centralplats i bannerbilden.

Hawerchuk: LG Jansson och Lasse Granqvist REGERAR! :-)

Dream Team: Upp till Niklas nivå når ingen. Och man slipper LG när man stänger av radion.

Poffa: Hehe. Lycka till i matchen. Ska bli spännande väntan på matchrapporten.

Frisco:

Utkörd på gatan? Om du varit snäll skulle du blivit utkörd till Högland.

Poffa: Tråkigt att se 2 perioder och sen bli utkörd på gatan. Mammamia. Ja tack! Bjuder du?

Frisco:

Jaja, skylla dig själv. Du göra som du vill, jag inte bestämma det. Mamma Mia, aldrig det duga...

Poffa: Njae... då får det vara. Blir nog bra med radio. 2 x hockey och 2 x bandy.

Frisco:

[...så undrar jag om jag ska se slutspelshockey på radion idag?]

Tja, du kan få komma och se 1½ timme här. Men sedan blir det innebandymatch på Högland.

Lumber Jack: En bra liknelse. Vad gäller rollen som bisittare så är Calle Johansson perfekt. Går det att se nånstans hur C+ lägger upp det här inför varje match? Hemsidan, kanske?

Dream Team: Han är precis så bra som Arne H. tror han är. Å det vill inte säga lite det.

Frisco: Tja, bara Lasse Granqvists stämma får tillfälle att höras ur radion så säger väl tusen ord mer än lika många TV-bilder. Även om C+ ibland kan ha rätt hyfsade kommentatorer så är det få om någon som kan konsten lika bra som Granqvist.

...så undrar jag om jag ska se slutspelshockey på radion idag?

Frisco: Tack för den, men tyvärr så kan jag inte använda den tjänsten. Jag behöver något med automatiskt och direkt. Något som inte blandar in annat än omänskliga personer, såsom robotar, datorer och maskiner. Jag har sett sådana när det gäller mer "populära" språk.

Någon som kan tipsa om en bra sida där man kan översätta svenska/rumänska och vise versa?

Dawidovski:

Eric Johansson har också ett f.d artistkontrakt.
För Mora är det dock inte ett problem eftersom mr Simons inte ger någon lön.

Dawidovski: För egen del skulle jag ha valt att behålla Pavlikovski, tycker att Pardavy har en tendens att bara glida omkring på en skridsko och inte vilja göra någonting och verkar dessutom för det mesta ha noll ambitioner att hjälpa till i försvarszon.

En sak som är lite konstigt, är att Mora kan ha råd att ha kvar Lupashuk på artistkontrakt, möjligt att dom har fler också på artistkontrakt?
Känns ju konstigt att en etablerad förening som Modo inte har råd att behålla slovakerna (2st) dom borde iaf haft råd att behålla en av dom, vilken skulle ni modoiter ha valt ifall ni fick behålla en av slovakerna?

mattias - 74: Äh, det är ju bara 41 tvåminutersutvisningar i den statistiken.

Frisco:

182 minuter på 39 matcher... Kåbergs brorsa ?? :)

Dawidovski: Hade man plockat bort första och de två sista meningarna i det där citatet så hade det ju kunnat stämt in på er fd assisterande coach, om han nu hade varit ofd alltså.

Bissett19: "Lättast i slutspelet att psyka ut?
- Andreas Salomonsson i Modo. Han har jävligt taskigt psyke. Det brinner direkt. Mycket rolig att reta upp. När han blir arg kan han slänga ur sig vad som helst. Att han ska knäcka ens näsben. Det är sånt där fjortistjafs."

Det roliga är ju att det stämmer klockrent.

Paddan: Vem är denne dallas?

« · 687591 · »