1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503777 inlägg · 4188 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan: >.

shinzawai: Haha, ett år hade han -12 :-)

Poffa: Annan domarbedömning på "den tiden".. ;)

Vad hade han i +/-?

Poffa: numera går det inte att spela så eftersom det blir utvisning.

Visst var det så att Mika gärna hade stannat? Men Bengt & Co ville annat.
Min känsla är väl ändå att en mer poängproducerande back skulle sitta fint, men går inte det så är han välkommen.

shinzawai:

Äääh, på 100 matcher i MODO-dressen hade MIKA! 155 utvisningsminuter. Han var precis lagom fuling och jag minns speciellt en match mot Färjestad. I spel 3 mot 5 så var MIKA ensam back och skulle hålla rent framför mål. Två FBK:are gled in och ställde sig vid varje stolpe. Efter ett tag gled de längre ut i hörnen, för då hade MIKA använt sin klubba som visp och gett dem ungefär tio rapp vardera i mellangärdet.

Sånt är effektivt och inte blev det mål heller. MIKA är välkommen vilken sekund som helst.

shinzawai: Äh, jämför nu inte Mika med de där montagen med knäckta klubbor som man sålde för något eller var det några år sedan. Där kan man tala om fulingar.

Sean Avery är väl mer av en vandrande härdsmälta, Mika försökte bara jämna till kanterna på klubbskaftet genom att försiktigt gnida det mot motståndarnas skäggstubb eller nackhår.

Poffa: Lehtinen snittade väl typ 4 minuter per match för high sticking, då tar jag hellre 4 minuter per match för asskicking.. :)

Men visst var Mika en fuling. Men en i min bok för liten fuling.

shinzawai:

Nej. De kunde inte hålla sig i skinnet. Minns bara Jämtin som fick någon form av hjärnblödning och drog på sig 2 stycken 10:or efter att Mika retat Jämtin, medans Jämtin satt i utvisningsbåset.

Dessutom var det ingen som ville stå framför MODO:s mål, för de visste att Mika var på dem. Hellre han, än någon sjöbuse som droppar handskarna så fort det hettar till.

Poffa: Du menar 2-äpplen-hög-high-stickar-mika? Nej tack, finns ingen som skulle hålla sig i skinnet av rädsla att få Mika på sig.

Gidde: Ses om en stund då.

Poffa: Jag sk också dricka fatöl ikväll.

Poffa: Då träffs vi på stan då, ska också dit nu :)

...mot stan och kanske, kanske så har man möjligheten att slå upp en fatöl i kväll.

Paddan:

[Antar att det förekommer såna här saker där också...]

Nej, ytan är grön. Som om det vore konst, på något sätt.

Poffa: Antar att det förekommer såna här saker där också...

...så sitter jag och tittar på Eurosport 2 för tillfället. Match från NLL. Philadelphia mot Toronto. Stenhård match, massor med slag över armarna och rätt snygga mål.

Gidde: "Ta en sväng förbi MAX och köp en Frisco ;-)"

Ja, nu har det blivit offentligt det vi alla redan visste: Vem som helst kan köpa Frisco. Men varför producerar de tonvis med lika illaluktande kopior? Max en tycker jag man kan orka med.

wap.hockeysnack.com
Ramlösan flödar i Bjästas förorter. Var är Paddan? AM tänker. Undertecknad tänker inte mkt.

Paddan: Åhhhh! Den måste du grubblat på länge, din ordvrängare!

Salle: Beror väl på vad man menar med nära, men Jysk bäddlager har du ju...

Poffa: Välkommen hem igen!

Drick några lättöl åt mig också, här hemma verkar det bara finnas den starkare sorten.. :-$

Poffa: Finns det ett kinesställe nära Kvantum???

Dimmigt as hell på Gideå, precis på gränsen att de tänkte avbryta och gå till Umeå. Rätt nöjd över att de fick ner metallfågeln så man slapp två extra timmar i hemresa.

Nu blir det Kvantum och kanske en Kinarestaurang i närheten.

Poffa: Hehe!

Fyla små lättöl är man ju inte så sugen på...

Men jag förstår vad du menar (Y)

...så är det snart dags att gå till gaten. Har för en gångs skull kommit ihåg att ha med ett extra par proppar så man har även till den här flygningen. Först Fokker 50 och sedan Dash Q400, kanske inte de två tystaste planen sett till ljudnivå i kabinen.

Gidde:

Blir det skräpmat så ligger kinesiskt bra till. En "fyla små lättöl" och så tar man en starköl till.

Poffa: Ta en sväng förbi MAX och köp en Frisco ;-)

Gidde:

Skönt, då kan man kanske få tag på lite frukost till i morgon och något tilltugg till ölen som jag ska fira in påsken med. Den slutliga frågan är väl om man orkar laga mat (vilket skulle vara gott efter en vecka på resande fot) eller om det blir köpemat i kväll.

Poffa: Klart Kvantum har öppet :)

...så är det en lätt sömnig stämning här på Arlanda. De flesta är förmodligen redan hemma och föbereder påsken. En annan har 3½ timme kvar innan man kan koppla av. Undra om Kvantum har öppet till 22 i kväll eller om de stänger tidigare?

MODOJohan: påskafton ä på lörda så än finns tid! Mden jag tvivlar

Gla' påsk på Er alla Modo-själar. :-)

Vi fick tyvärr inget påskägg i form av en spelare, men än är det inte för sent!

Lumber Jack:

75 matcher för Arboga och 93 poäng.

Frisco:

Nej, jag råkade lägga fingrarna i mellan en gång, och det gjorde de lite för korta.

Poffa: Så dina fingrar räcker inte från Nässjö till Övik?

Frisco: Klassiskt hockeylag. Har haft Kingen i sin laguppställning.

Portello: Och visp så kommer Arboga att vara ett allsvenskt lag i höst.

...så får jag en svag känsla av att vissa anser att vi pratar för lite hockey och för mycket skitsnack här inne. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men något är det...

Frisco: Har dom även hyrt in Lener?

...så bytte Piteå målvakt nu igen.

...så bytte Piteå målvakt nu.

Hej Knaskamilla,
Här i Umeå är det mycket slask, isen har smält bort. Man kan stödja Björklöven genom att köpa Bingolotter av en gapig gubbe vid Domus. Ibland åker jag med hockeybussen hem till Övik. Det är kul. Ibland är det folk som är fulla på bussen. Det är skoj.

Eftersom Ove verkar vilja snacka hockey bjuder jag på denna:
För ett par veckor sedan såg jag bröderna Enström, Zajkowski och en fjärde kille storhandla på IKEA. En Enströmare höll i en karaff, tittade på en lapp, såg tveksam ut och sa "den här?!", varpå de andra sa "ja!!". Man undrar ju.

Nåväl. Inlägget innehöll ju i alla fall hockeyspelare...

MODOJohan: det heter Suomen Mestarit. Alltså SM-liiga. Finska Mästerskapet är bara en översättning av det hela. Ungefär som att vi finländare skulle kalla er liga för RM-liga för att det heter så i översättning från svenska till finska. (Ruotsin Mestarit).

Går det att begripa vad jag vill ha sagt? (bidde lite uppstyltat det hela)

Poffa: Vi säger så. :)

zzz-dagzzz, äntligen!

MODOJohan:

Förmodligen. Men SM-Liiga är det officiella namnet enligt finska ishockeyförbundet. Dessutom gör det att Paddans skämt håller, så tyst nu. :-) 

Poffa: Om man pratar med svensk-talande finnar så säger dem FM-liiga. Kan det ha något att göra med Finland/Suomi tro?

MODOJohan:

Hockeysidorna skriver då mig veterligt SM-Liiga.

Poffa: FM-liiga är väl det svenska namnet

...så undrar jag om Scim kommer posta HS längsta inlägg någonsin. Han har skrivit i fotbollsboken i ett par timmar nu.

« · 707032 · »