shinzawai:
Äääh, på 100 matcher i MODO-dressen hade MIKA! 155 utvisningsminuter. Han var precis lagom fuling och jag minns speciellt en match mot Färjestad. I spel 3 mot 5 så var MIKA ensam back och skulle hålla rent framför mål. Två FBK:are gled in och ställde sig vid varje stolpe. Efter ett tag gled de längre ut i hörnen, för då hade MIKA använt sin klubba som visp och gett dem ungefär tio rapp vardera i mellangärdet.
Sånt är effektivt och inte blev det mål heller. MIKA är välkommen vilken sekund som helst.
shinzawai: Äh, jämför nu inte Mika med de där montagen med knäckta klubbor som man sålde för något eller var det några år sedan. Där kan man tala om fulingar.
Sean Avery är väl mer av en vandrande härdsmälta, Mika försökte bara jämna till kanterna på klubbskaftet genom att försiktigt gnida det mot motståndarnas skäggstubb eller nackhår.
shinzawai:
Nej. De kunde inte hålla sig i skinnet. Minns bara Jämtin som fick någon form av hjärnblödning och drog på sig 2 stycken 10:or efter att Mika retat Jämtin, medans Jämtin satt i utvisningsbåset.
Dessutom var det ingen som ville stå framför MODO:s mål, för de visste att Mika var på dem. Hellre han, än någon sjöbuse som droppar handskarna så fort det hettar till.
Paddan:
[Antar att det förekommer såna här saker där också...]
Nej, ytan är grön. Som om det vore konst, på något sätt.
Dimmigt as hell på Gideå, precis på gränsen att de tänkte avbryta och gå till Umeå. Rätt nöjd över att de fick ner metallfågeln så man slapp två extra timmar i hemresa.
Nu blir det Kvantum och kanske en Kinarestaurang i närheten.
Gidde:
Blir det skräpmat så ligger kinesiskt bra till. En "fyla små lättöl" och så tar man en starköl till.
Gidde:
Skönt, då kan man kanske få tag på lite frukost till i morgon och något tilltugg till ölen som jag ska fira in påsken med. Den slutliga frågan är väl om man orkar laga mat (vilket skulle vara gott efter en vecka på resande fot) eller om det blir köpemat i kväll.
Frisco:
Nej, jag råkade lägga fingrarna i mellan en gång, och det gjorde de lite för korta.
MODOJohan: det heter Suomen Mestarit. Alltså SM-liiga. Finska Mästerskapet är bara en översättning av det hela. Ungefär som att vi finländare skulle kalla er liga för RM-liga för att det heter så i översättning från svenska till finska. (Ruotsin Mestarit).
Går det att begripa vad jag vill ha sagt? (bidde lite uppstyltat det hela)
MODOJohan:
Förmodligen. Men SM-Liiga är det officiella namnet enligt finska ishockeyförbundet. Dessutom gör det att Paddans skämt håller, så tyst nu. :-)