1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505566 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa & gud eller gud & Poffa...välj själv.

Se länk

Foppa tillbaka i november, ingen andra operation behövs...

Frisco:

Per sänker medelåldern ännu mer. Fast han blundar med ögonen och försökte ett tag blunda med öronen också.

knaskamilla: Nu är det väl dags för dig att sänka medelåldern bland SVTs tittare?

Poffa: Nåt åt det hållet ja. Kan till och med tänka mig att den skulle korsa Nätragatan och gå till busstationen.

Frisco:

"mitt i Centrala Bjästa"

Mellan Sibylla och Ica, menar du?

Paddan: Fantastiskt. Hoppas bara de inte bygger provbanan nånstans i ingenstans utan bygger den mitt i Centrala Bjästa:-)

Jag blir att tänka på Schwebebahn i Wuppertal.

Frisco: Nu blir det tydligen mer tåg i Bjästa.

"Företaget Nowait Transit i Örnsköldsvik, som bygger en typ av tåg för lokaltrafik som går på räls fem meter upp luften, har beviljats nästan en miljon kronor i bidrag från länsstyrelsen.

- Vi ska ha pengarna till att förbereda en provbana vi ska bygga i Bjästa, säger Jarl Hallin, VD för företaget."

hellge: Annars har jag alltid beundrat den blomman. Tanken på fotbollshuligan kommer alltid när jag hör blomnamnet.
linnaeus.nrm.se/flora/di/crassula/sedum/seduang.html

Frisco: Han bör undvika blomman Fetknopp.

MODOJohan: Lite blommor så kanske du får sova inne igen till helgen.

"Inatt sov jag i bilen..." :-D

Metal Guru: Tänk vad jag har fel nuförtiden. Det bjussar jag på.

Verkar som att hela det här dramat med vilken hundkoja han ska sova i kommande säsong har varit krävande för Jonte.

hellge:
Trodde Motörheads första uppsättning bestod av hjältarna Lemmy, Larry Wallace (från Pink Fairies) och Lucas Fox.
Men nu var det Motorhead jag pratade om - låten alltså.

Metal Guru: Motorhead orginal ska väl vara med Lemmy, Fast Eddie och Animal Taylor?

Jag såg dem på ett TV-program som hette Måndagsbörsen som hade Jonas Hallberg som programledare. De var fula, fulla och stenade. Morsan blev förskräkt, jag blev begeistrad. Sen var även Ramones på besök där hos Jonas, de spelade Sheena is a punkrocker.

Komiskt, Alisandali:
Även jag såg dem på Orrskogen/Malung den 5:e juli. Dock två år tidigare. Och som av en händelse har även jag den aftonen på vinyl, entitled [Titties and Vodka]. Vinylen är dock i detta fall svart.

För att anknyta till denna GB, så spelade man i Önsköldsvik den 12/7:e på samma turne.

Vill man höra Motorhead i originaltappning (och nu mear jag O R I G I N A L)nyttjar man länken nedan, och väljer "Motorhead" i spelaren till höger.

MorganaLefaey: Det är klart att Mario över och spelar QMJHL till hösten. Ingen överraskning att Enström är enda MODOit i truppen, endast Martin Signal av 89:orna som testat på landslagsspel förutom Enström den yngste.

Frisco: Den spelningen med Motorhead var även jag och kollade på .
Den finns på en vinyl lp som heter Black Grouse Forrest , jag har två ex av den .
Ett ex i genomskinlig vinyl och ett i lila vinyl , tror att den även kom i grön vinyl .

wap.hockeysnack.com
Måste erkänna att man inte är så insatt i juniorerna längre. Men det känns lite tomt med bara en modoit. Är det klart att mario sticker till andra sidan polen? Vore småtråkigt om nu så blev fallet.

MorganaLefaey: Det verkar inte bättre

Svenska Truppen:

Målvakter: Christoffer Bengtsberg, HV 71. Mark Owuya, Djurgården
Backar: Johan Motin, Färjestad, Alexander Eriksson, Björklöven, Daniel Back, Timrå, Jens Hellgren, Frölunda, Anton Lindgren, Södertälje, Andre Ellnefjärd, Djurgården, Alexander Deilert, Djurgården
Forwards: Oscar Möller. Chilliwack, Thomas Enström, Modo, Johan Erkgärsds, Färjestad, Emil Bejmo, Färjestad. Simon Hjalmarsson, Frölunda, Mikael Backlund, Västerås, Robin Sjörén, Djurgården, Jimmy Andersson, HV 71, Carl Gustafsson, Djurgården, Joakim Andersson, Frölunda, David Ullström, HV 71, Anton Persson, Brynäs, Fredrik Sandström, Djurgården

MorganaLefaey: Ja.

wap.hockeysnack.com
Man får tacka. Men betyder det att han är den ende modospelaren som fick plats?

MorganaLefaey: Modo-forwarden Thomas Enström, hockeyuppfostrad i Nordingrå, har tagits ut i det J 18-landslag som den 8-12 augusti spelar turneringen Memorial of Ivan Hlinka i Slovakien. I gruppspelet svarar Slovakien, Kanada och Schweiz för motståndet.

MorganaLefaey: Kramforsalliansen tycker det är spännande att MoDo och TIK kommer till Latbergshallen den 10 augusti för lite "allmänhetens åkning med puck och klubba" eller träningsmatch som det tydligen officiellt heter.

MorganaLefaey: Torsdag 10 augusti spelar Modo Hockey säsongens första träningsmatch mot länsrivalen Timrå IK i Latbergshallen.

Nikki: Jag såg dem live på Orrskogen i Malung 5 juli 1987.

wap.hockeysnack.com
Går det att sammanfatta den artikeln lite? Har inte tillgång till något nät och länknamnet ger lite halvDassig info :)

... så är Motörhead live något alla måste uppleva.

Poffa: Svårt att tolka en mening. Men uppenbarligen hade jag fel. Det kan JAG erkänna.

Frisco:

Ingenting har förändrats här märker jag, som vanligt så överanalyserar du allting som skrivs.

Frisco:

Äh. Han visste ju inte när han åkte att det skulle brinna och ha sig...

Poffa: Då slipper du tala om hur skönt det är att vara hemma. Undertonen i din korta oneliner är ju att du lidit.

Frisco:

Varför skulle jag?

Poffa: Du kunde hållit dig hemma hela tiden.

...så är det skönt att vara hemma igen.

knaskamilla: Nu när fotbolls-VM är slut så är det väl bara att ladda upp för lite sköna tifos och fina ramsor med mera på isträningarna. Vad sägs om: zigge Zacke, zigge Zacke cirkelsåg?

Paddan:

Jag vet hur man hittar dit. Var guide dit förra sommaren. Kanske borde ha tagit betalt?

knaskamilla: Man skulle tydligen ha varit lite driftigare och passat på att hyra ut kikare mm, medan morsan fortfarande bodde kvar med utsikt över Foppas sommarstuga.

Tur att vi i Övik har något speciellt vi (inte) kan erbjuda turister.

knaskamilla: Är det inte dags för någon ny sån där souvenirdesigntävling hos MoDo, typ att ta fram de läckraste designade långkalsongerna eller en designad kaffetermos med tillhörande ryggsäck.

Salle:

Håkan fick visst också fyra plus, så jag antar att fyra plus är en bra konsert... ;)

Har en bekant som också var på konserten. Hon har varit sjuk i typ ett år nu, i något reumatismaktigt, och inte riktigt orkat göra saker. När hon var på DM-konsert orkade hon dock hoppa hur länge som helst, skrev hon i sin blogg. De verkar alltså ha en viss helande förmåga.

knaskamilla: Fyra plus är klart godkänt och mer skulle dom inte ha. Det var en fin kväll trots den varma dagen och den lååååånga väntan på att DM skulle dra igång. Überlägset bäst var Photographic.

Frisco:

Otäckt.

Portello:

Har för mig att det är hundutställning i Pite imorgon. Kanske beror på det? ;)

knaskamilla: Själv har jag hamnat i ett filmrus.Sett rätt många filmer på sistone + några avsnitt av Alias.Plus att man även har varit ute i det soliga vädret.

Shit vad det verkar vara mycke bilar på stan.Kryllar av dom.Undra om det är crusingkväll?

Portello:

Ray fick det bli. Såg början på utomhusbio förra sommaren, men eftersom det började regna och inte slutade begav vi oss därifrån ganska snabbt. Så nu såg jag resterande 120 minuter.

Salle:

Jojo. Och helgen efter. Men jag är likväl ensam och uttråkad denna. Såg att DM bara fick fyra plus av Aftonbladet, förresten - ska det vara så?

« · 730110 · »