1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505972 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Ah, vackra Sidensjö. Själv ska jag sitta i en källarlokal i stan och bestämma saker.

Poffa: Du menar att du ska åka från en förort till en annan.

...så ska jag nu upp till obygden. Huvva!

Paddan: Har de börjat äta grodor uppe i Schtaan? Eller vad är det för språk?

Frisco: "Lämna îJonteî ifred, manar îWernerî."

IWerneri? Lustiga smeknamn de har där uppe...

65selander: Jag går på hockey. Promenad alltså. Jag har själv valt att slippa lämna kommunen för hemmamatch.

wap.hockeysnack.com
Är numera inte det minsta orolig för målvaktandet i vinter, tror tom att det skulle funka helt ok att steloperera benet. Han skulle dominera ändå.

Selander: PS. Det gröna är grönare på Island.

65selander:

Jag vet inte varför, men jag kom att tänka på det gamla uttrycket "look who's talking". Men att Brynäs vinner SM-guld någon gång igen, det får man väl nästan räkna med ändå, va? Förutsatt att ni inte hamnar i kvalserien, rutschar nedåt därifrån och aldrig tar er upp igen, förstås.

så hörde jag att oddset är bättre på att Brynäs vinner SM-guld igenän att
Poffa, Paddan, Knas, Frisco, Salle , AM mfl lämnar kommunen för en borta match. :-)

ps/Allt är grönare på Irland...

knaskamilla: Ytterligare skönt besked från Thorsen i Expressen-artikeln; att Krizan inte kommer att lira Mästarcupen. Man kan ju stilla undra om Krazy Karol skrivit på något slags speedway-kontrakt och kan representera lag från andra ligor?

Poffa: Så har Tidningen Ångermanland skrivit om Krizans skada.

" Vi har undersökt honom under dagen (läs gårdagen) och konstaterat att det rör sig om en ledbandsskada på höger knä. Krizan haltar lite och har fått ett skydd. Det är alltid svårt att göra en exakt diagnos redan dagen efter en skada. Men jag kan lova att han är tillbaka i god tid till elitseriestarten. Det rör sig om par veckor skulle jag tro."

Har förresten glömt att berätta det roligaste med hela matchen.

I tredje perioden får en Lövenspelare 2+10 för checking from behind. Eftersom han blir borta ett tag så kallar Lövens tränare på en av de som satt bänkade. "Sitt av tvåan och ta sedan hans plats", typ.

Sagt och gjort, spelaren småspringer tillbaka till sin plats, hämtar klubban och hoppar över sargen in på isen. Allt för att direkt stå på ändan och bli liggande som en sköldpadda. Han hade nämligen glömt ta av sig skridskoskydden. :-D

Snacka om att man anser sig bänkad när man kör matchvärmning och sedan inte tar av sig skydden på 2½ period.

Poffa:

Ny säsong, nya junisar. Kanske.

knaskamilla:

Nej då. AM hördes både i första och sista perioden. Eller var det jag som skrek? Sak samma. Hördes gjorde vi i alla fall. Lövenspelarna såg ut som om de var väldigt förvånade över att någon skrek.

Poffa: Själv har jag sett KB 65:s flickor -94 spöa Domsjös flickor -94 med 3-2 på Forssvallen.

Poffa:

Så både domare och Lövenspelare hade en lugn dag på jobbet, med andra ord.

knaskamilla:

Vi testade inte dem. Vi satt första perioden ovanför spekerbåset. Period två testade vi våra egna platser (Jävlar vilken överblick man får) och tredje perioden satt vi snett ovanför Timrås ingång. Dock inte rakt över som vi hade tänkt.

Man ser verkligen bra från alla platser (utom de fyra som Paddan envisas med är sämst av alla).

Poffa:

Hur fungerade de nya platserna ovanför spelaringången då?

Petey21:

Målskyttar var Elias Bjuhr, Meander och Signal-Bergius. Den sistnämnde avgjorde med ett ruggit slagga från blå, rätt upp i inre ribban och direkt ut igen. Som tur var stod sopan Gustafsson rätt för en gångs skull.

Poffa: Var också på matchen, och även om den hade en del att önska rent spelmässigt var det ändå rätt kul att se pga alla tacklingar som delades ut. Och då var ju inte ens Johan Dahlberg med. MoDos mål av

Noterbart i övrigt: första "matchtekningen" någonsin i SBA vanns av Björklöven. Första målet i SBA gick till Björklöven. Första spelare att besöka syndabåset var en Björklövenspelare. Så Björklöven har skrivit lite hockeyhistoria i skymundan.

Per HApps: Ok. näe jag vart bara lite förbryllad eftersom han fick ju matchstraff igår, för att ha delat ut en rejäl tryckare på en modo spelare. Så tänkte om det hade uppstååt i den situationen.

Cyklob:
Den hände på träningen idag tydligen.

knaskamilla: Wennerbergs skada måste ju ha uppstått i samma stund som han mosade en modo spelare och fick lämmna isen.

Per HApps:

Sv: Apropå ingenting....
Cyklob: Angående Krizan se länk;
expressen.se/index.jsp?d=751&a=655025
Foldron @ Örnsköldsvik Idag kl. 19:23 [Se bifogad länk]

Hur går det med cykelförberedelserna, förresten?

knaskamilla:
Hur gick det med Krizan förresten?

Poffa:

Trist för Wennerberg. Undrar vad det är för ytterliggare Timrå ska värva.

...så har tydligen ex-MODO:iten Wennerberg problem.

...så har jag nu sett den första matchen som spelades i SBA. MODO:s J20 mötte Lövens dito och vann med 3-2, efter at ha legat under med 0-2 efter första. I MODO stod Erlander och skötte det bra. En liten miss på andra målet, men många bra räddningar i övrigt.

Bäst i MODO var Signal-Bergius och Svanberg på backsidan samt Sjödin och Meander framåt. Just Meander syntes mest. Ett mål, flera tvåor och massor med tacklingar. En lämnade en Lövenspelare liggande.

Spelet i övrigt var ingen höjdare. Dåligt passningsspel osv, men man tacklades desto mer. Var rätt grinigt och småfult matchen igenom.

Paddan: Skulle gissa på 3 veckors rehab träning sedan är han klar för spel igen. Men känns skönt i alla fall att det inte var en allvarligare skada änn först befarat.

wap.hockeysnack.com
Låter ju ganska bra, kanske bara lite uttöjt gummiband då. Iofs spökar mitt fortfarande efter 3månader men tilläggas bör då att jag kanske inte har samma grundfysik och inte heller samma kontrollerade rehab träning. Eller vad säger jag.. ,... Självklart har jag bättre, hade säkert bara en värre skada. :)

MorganaLefaey: Så här står det... "Modo kan andas ut.
Supermålvakten Karol Krizan behöver inte operera sitt skadade knä.
- Han kommer troligen att kunna spela i seriepremiären, säger Modos läkare Kim Thorsen till Expressen.se."

wap.hockeysnack.com
För en som är sängliggande utan nät. Vad var infon i länken? Sträckning? Blödning? Knäsvamp? Tortellino led? Låter på er som det inte var så farligt som det först befarades och
Det är ju positivt.

Foldron: Tackar känns som man kan pusta ut lite i alla fall :). Men inge bra att han blir borta 3 veckor endå han förlora match träning. Men som sakt huvudsaken är ju att han kan vara tillbaka till elitserien startar.

Läste nyss att någon skrivit att Krizan enbart fick en lätt sträckning ? någon annan som hört hur det ligger till egentligen med våran konung ?

så kommer man att vara här mycket mycket mindre än normalt.

Det är klart otufft med modem asså. Men vi jobbar på att föra fadern in i bredbandets värld så vem vet...

Tills vidare så säger jag bara.

Paddan: ok :) sitter själv med X11 tror jag har 5 lag eller så. Så man läggerner en hel tid på den där sidan.

Cyklob: Vi är väl oorganiserat organiserade, tror jag. Kompisliga bör det väl vara. Ehn Frisk Ko kanske vet bättre, som högsta höns och allt.

Paddan: X11an vilken liga kör ni i ?. är ni med i en xpertliga eller kör ni en kompis liga ? :)

Lumber Jack:

För att någon gång ska vara den första? ;-)

Hade Poffa fel? Varför är ingen förvånad?

Poffa: Jag är ganska nöjd jag också, förutom med den där kortviftande fjanten som lyckades med att hitta ett rött kort och tre gula kort på mina små timida spelare. Dessutom har junisen Tobias Ådefjäll visat att han vet var målet är beläget.

Frisco:

Ja, och bra gick det.

Poffa: Du svamlar. Det spelas ju för fullt.

Salle: Äh, det är väl så med en dussinlirare som P-Å Skröder, få minns hans namn, än färre minns vad han uträttar på isen.

så visar Timrå sin klass...

Fakta
Timrå IK - MODO Hockey 3-1 (1-1, 2-0, 0-0)
Mål, Timrå: Henrik Österholm, Kalle Koskinen, Johan Svedberg
       Modo: Petter Schröder

Petter??? Schröder???

Salle:

X11 har varit nere i flera timmar. Mest troligt blir matcherna uppskjutna.

Poffa: Är inne på X11 nu. Väntar på seriepremiären mot ett Lokomotiv Nygatan med förhoppningsvis för lite ångkraft.

Poffa: Nä men är inne just nu! I sista minuten kan man säga för det går seeeegt!

« · 736311 · »