{5647}: Vilket känns som en fortsättning på en väldigt tveksam på gränsen till svag försäsong för Örebro. Ett lag som kan få en jobbig säsong där en kamp om viktiga poäng kommer stå i centrum.
{5647}: Örebro HK spelar redan på övertid som jag ser det. Nej, aldrig med Niklas Eriksson som coach, som klubben först sparkar, men sen tar tillbaka?!?!
På tal om annnat. Har väldigt svårt för Kempis Corner, han som har podden är intetsägande men sjukt kul att höra avsnitt #100 med #21. Forsberg verkar vara oerhört bra på att tala gott om andra och tycker själv inte att han har gjort något bra. Man förstår varför så många talar gott om honom och varför han blev så uppskattad tidigt.
Spelarintervjuer är väl generellt ganska intetsägande.
Men lät som att han hade köpt ny mic i senaste avsnittet men hjälper ju föga när man inte spelar in ljudet separat.
Men ändå intressant att lyssna till modoiter som snackar MoDo.
Dock borde man kanske skippa att klippa in jinglar då samtliga låg på samtidigt som dom pratade i senaste avsnittet, tillför egentligen ganska lite i synnerhet när ljudkvaliten är rätt undermålig.
True såg dock riktigt bra ut i dag, extremt bra defensivt men skapade en hel del offensivt också, hade 2-3 riktigt vassa chanser. Tror han är underskattad som attan och visade sig vara riktigt bra på skridskorna också till dem som tvivlat.
LaddaFrånTaket: Det låter som fantastiska nyheter. Jag hade väl känslan att man inte skulle sätta True i andra med Woods och Aagaard om han inte var bättre än Vigneault, men var det inte bara hans livs match så förbättrar det definitivt våra chanser i vinter.
Han hinner väl hem till Luleå-matchen på torsdag antar jag
jonsson: Någon som vet varför Rögles s.k. supporters i stort sett alltid är fulla av bitterhet och skriver massa dynga på olika forum eller är det bara jag som råkat ut för det? Kanske eldat på lite själv ibland men ofta får man konstiga svar även då man skriver seriösa inlägg. Måste vara svårt att vara 2a i Skåne med 0 sm guld gissar jag...😃🤑
Keriksson: ” Mattias Norlinder och Modo Hockey är överens om ett kontrakt över, minst, kommande säsong. Men enligt uppgifter till ÖA är han inte helt klar för klubben då Modo måste få in pengar då den här värvningen ligger utanför spelarbudgeten.”
Keriksson: Det har de säkert, men det är ändå säkert en hel del pengar som ska in. Det blir väl Hägglunds, Malux, CoreIT, Lättelement osv som får slanta upp. Förhoppningsvis kör de även igång den där MoDo till SHL med ett bättre namn så vi supportrar också kan delta.
{5647}: Är nog rätt mycket taktik i detta tänker jag. Smart att spela "vi har inte råd"-kortet när det handlar om spelare som skulle öka klubbens (och därmed sponsorernas) exponering.
Sedan gillar jag inte supporterinsamlingar, bättre att köpa biljetter, korv och souvenirer. Tycker det blir ett onödig press på Norlinder också.
Bad_Brett: Ja det känns som att pressen på Norris är nog hög som den är. "Drömförvärvet" etc etc.
Tror man inte ska lägga gigantiska krav på Norlinder direkt utan förvänta sig att han kan behöva lite tid för att komma in i det hela. Han har ändå fått spela ett helt annat spel än han "är van" senaste säsongerna så kan säkert ta ett tag innan han är trygg och tillbaka i det spel han kan. Men ska bli spännande att se hur hans defensiv är nu för tiden.
Sigge: jag är generellt anti insamlingar också men swischade en slant. MoDos senaste insamling var för att få hem Karla 2020. nInget vår klubb gör regelbundet så då känns det mer okej
{10015}: Det är ju precis sånt här som gör att man gillar Widebro. Han får gärna hem Norrlinder, men tänker inte rucka på spelarbudgeten. Jag gillar det! Det känns som att läget är under kontroll.
Brander: Nej jag håller med Sigge, har man inte råd så ska man inte värva. Modo har som många skriver varit bra på att inte kräva pengar av sin supportar för värvningar. Men det här blir pinsamt, man slår sig för bröstet för hur bra ekonomin går och var väl topp 5 i SHL föregående säsong? Ändå kräver man pengar av supportrar för att plocka hem en egen-fostrad spelare.
Med den neutrala kepsen på huvvet tycker jag det mest är lite roligt när det finns de som hånat Löven och andra föreningar när de dragit igång supporterinsamlingar, och nu är vi själva där🥸
Tittar: Jag tror att man tar in Norlinder osv och justerar budgeten i efterhand om en miljon inte kom in. Med det sagt så tycker jag att det är ok att köra en insamling när det rör sig om en hemvändare. Att som Löven systematiskt köra insamlingar för spelare helt utan koppling till föreningen känns mer urvattnat.
{5647}: SSK gör ju också det, men inga SHL-klubbar vad jag vet? nHar mer förståelse för att klubbar i HA gör det pga. ekonomiska förutsättningar men det gör det inte rätt....
Tittar: Tycker inte det är något fel i att ge MoDo möjlighet att värva. Får de inte in pengarna kan vi helt enkelt inte värva, det är inte mer komplicerat än så. Handlar ju inte om att ”kräva” pengar.