1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498326 inlägg · 4180 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

TIKbiff:

Trots att du är tikare så borde till och med du förstå att det inte går att jämföra Sockertoppen Rundvägen mot gettot Bjästa.

Poffa: Sockertoppen. Haha. Du är rolig du. Det är ju alltid så att de som bor i slumkvarteren försvarar sitt eget. Tråkigt att det inte finns något torg uppe på Rundvägen likt det i Rinkeby.

Frisco:
Så Poffa är igentligen en Rinkebyraggare?
:-)

TIKbiff:

Frisco är bara avundsjuk för att han inte bor här uppe på gräddhyllan.

...så visar helt plötsligt ÖAs termometer 20,8 grader. Tänk att vi bara fick ha 20,0 i en vecka.

Poffa: Äh, jag orkar inte kommentera det där...

knaskamilla:

Dagens mammarazzi: Snygg-Janne har en väldigt liten "båtvagn", gissar att den används för att frakta vattenskoter eller något liknande. I övrigt var det väldigt lugnt i inre hamnen, eller så skrämde jag iväg allihop.

Paddan:

Han har en liten bil också, förutsatt att det var sin egen bil han körde sist jag såg honom.

knaskamilla: En silverfärgad sån där som heter som hotellet där bibelläsning på hotellrummet är den enda aktivitet Boustedt vet av. 

Paddan:

Det kan nog ha varit vad jag observerade honom i, ja.

Paddan:

En Ford Scandic?

Poffa: Nja, jag tyckte det såg ut mer som en Park Hotell.

För övrigt anser jag att man från MoDos sida på något sätt borde hedra Kempehallen på de nya dräkterna (eventuell inspiration från Arsenal kan förnekas men inte gärna).

... så har jag suttit i en $1-torny på ladbrokes och jag fick inga kort alls. Spelade försiktigt till början och hade bla en big slick som jag dubblade upp på men sen var det typ 77 & A7 suited som bäst. Dock så utvecklade sig ALLTID de händerna till INGENTING.

Kunde hanka mig fram genom att (oftast) bluffa till mig lite blinds då och då men jag var aldrig bättre än botten-20 eller så. Det är nog första gången blindsen har varit min dom. Slutade dessutom 6 platser från att åtminstone dubbla min insats. Så j-a bittert.

Salle:

Du kanske skulle gå ut och göra något kulturellt i stället för att sitta inne och spela poker, när det är såhär bra väder ute.

knaskamilla: Håller ju på att packa/städa/dona i allmänhet för min resa till huvudstadens arkipelag för en drygt dubbelvecklig bortavaro ifrån jobb och hem.

knaskamilla: Här har du nån som gjort nåt kulturellt i dubbel bemärkning istället för att sitta inne och spela poker. Vem är mest galen? Han eller jag???

[url=www.85worldchamps.com/news/article.asp?ArticleSource=25][bild]http://www.85worldchamps.com/assets/news/cornfield.jpg[/bild][/url]

Salle:

Du.

Salle: Da Bears!

Poffa: J-r vad snabb du var då... :-)

Dags att hitta ett fält lagom till 30-års jubileumet för MoDos vinst månne?

Så kan Poker på nätet, vara grymt kul ibland.På bara några minuter (2 händer) så hade man tredubblat insats, och det mot samma kille.Varför stöter man inte på sådana lite oftare?

Portello: Jag och min kompis... Claes-Christian... brukar också fråga oss samma sak efter att vi varit ute med våra Kawasaki 125:or. Fast vi kom fram till att det är nog bättre om de är rika.

Paddan: Ditka!

(Brumbrum)

Frisco: Tack.

...så bär det nu av mot Puttom. Fore!

Poffa: Spelar du med golfklubbor eller har du innebandyklubban?

Frisco:

Var sak har sin plats. Innebandyklubban på Puttom och klubborna på bandyplanen. Det vet du ju.

Poffa: Jag vet ingenting. Det verkar ju vara stängda träningar både i innebandy och det andra .

Frisco:

Bara innebandy. Bara när vi tränar med andra lag. Annars är du välkommen.

...så bär det nu av mot groggen. Trevlig kväll alla.

Poffa: Inte visste jag att du kände såna här.

Poffa: Golf på absoluta amatörnivå, innebandy på sportens bakgård och blaskiga groggar i Bjästa. Ja jag säger då det. Semester och solen skiner. Ibland är livet underbart.

Jag tror jag tar med mig ???? (..hmmm. Moström, vad jag du henne för namn?) och åker dit jag med.

Frisco:

Johanna heter hon väl? Herregud, har du inte koll på dina brudar?

knaskamilla: Jag var kanske lite nervös?

Frisco: Då har man installerat sig i Arkipelagen. Det är 20 grader, vindstilla. Syrsorna "chirpar" och det är mörkare nu än vad det blir hemma. Och maten, alkoholen och sällskapet kan är gott. Synd att modemcyklandet handikappar en. Så jag lär inte bildvisa och länkklistra så jag brukar. Semester även för er alltså. :-)

Poffa: Jag pratade ihop mig lite med Hasselquist och Gröning på sista träningen . Bara så du vet. ;-)

Salle: Om jag minns rätt så är du i Stockholmskärgård. Nämn vilken ö du är på så skall jag och Westerlind våldsgästa :-))

Får du tråkigt så kan du komma till mitt jobb och patcha lite kopplingskåp.

Salle:

Jag råder dig att fortsätta tiga om din faktiska position... ;)

65selander:
Jag vet inte om jag vill. Jag har just tillbringat två veckor i Övik, där jag sett Kempis och Svedjeholmen två gånger, Paddal och Framnäsudden tre gånger och Frisco många gånger. På vägen hem till civilisationen rasade kopplingen på brorsans bil och vi fick köra på femman från Sundsvall till Stockholm. Dessutom fick jag en oerhörd smärta i mitt högra öga. Just nu är jag sjukskriven pga en inflammation i regnbågshinnan.

Jag tror jag får lära mig leva med det - jag är allergisk mot Övik.

Knas: Men dig träffade jag inte, det var synd. Men jag har fortfarande kvar synen på vänster öga.

westerlind: Framnäsudden tre gånger. Behöver man så mycket cement för att ordna ståplats i Sanningssundet?

Paddan:
Framnäsudden ja, jag tror ni har blivit lurade: Som en erfaren medelhavsresenär ser jag det som ställt utom all tvivel att den vackra skokartongen i Öviks hamn har ett annat syfte. Genom mina unika kontakter i resebranschen kan jag redan nu avslöja att någon hockey kommer inte att spelas där. Gläd er istället åt att till våren 2006 öppnar Vingresort Höga Kusten med minigolf och driving range för handicappade golfare från Gullänget.

Betydligt mer traumatiskt var det att gång på gång passera Paddal - uppväxtorten för en av Hockeysnacks mest notoriske spammare.

westerlind: Handicappade golfare... har Molin flyttat till Gullänget?

westerlind:

Du menar att ditt vänstra öga inte hade klarat av min bländande charm, eller? Kanske var tur att du inte träffade mig i sådana fall.

wap.hockeysnack.com
Westerlind: Skönt att se att du har lyckats trampa igång vedklyven till PC. Har en P4 2.8 1gb ram samt ca 160Gb disk som bara står. grafik kortet är Nvidia på 128mb sugen att byta mot hockey bilder där Br Sedin tuggar på klubban. Ni som har snuskig fantasi så menar jag en hockeyklubba.

Paddan:
Nej, men enligt en anonym fastighetsskötare i Övik gör herr Lundgren fåfänga försök att efterhärma hans geniala rörelsemönster på gräsmattan till hans hus. Med en krokig plastklubba.

Fastighetsskötaren har redan sått om tre gånger i sommar.

knaskamilla:
För en gångs skull har du rätt, jag blir helt förtrollad varje gång jag ser dig.

Hmm, din mor är på väg till Stockholm - kommer hon för att legalisera vårt förhållande?

westerlind: Hmm, köper Poffa också sina golfklubbor på leksaksaffärer? De är visserligen väldigt korta, men lätta att bära och jag tror att man kan få på bra schwung med de klubborna. Bärremmen är lite i kortaste laget, men kompletterat med en fin tweedkavaj och äppelknyckarbrallor och en schysst schakarandarutig keps så kanske man skulle kunna tas för golfspelare.

Paddan:
Inte f-n vet jag, men det verkar troligt: En sådan sving måste ha en förklaring. Poffa, Frisco och Kamilla är liksom dig i Bäpa, hos Moström alldeles intill färgaffären nermot Nätraån. Gå dit och fråga honom - har du tur får du en whisky.

westerlind: Äh, jag törs inte, jag är rädd för den där barfotaonanisten som jag hört talas om.

Paddan: Äh, sluta nu - blanda inte in Ådalsborna i det här.

westerlind:

Ja, försten som anmäler sig som frivillig får nog dricka upp Moströms halva dricksglas med dyr-whiskey i. Han hade tydligen inte tid att dricka något av det - skulle iväg och dra timmer, eller hur det nu var.

« · 558592 · »