1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502314 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Det är ju år 2005 och helg. Låt någon annan göra det jobbet.

Frisco: Kofi kanske har lite tid över

Paddan: Är David farsa till Kofi?

Frisco: Nä, det är en annan. Hö-hö.

westerlind: Haha. Jag tänkte mest på den gamla sången: Kofi Anna Davids son....

Är det nån som vet adressen till KB65:s hemsida?

Frisco:

Tyvärr var det inte den jag tänkte på.. A-laget har en egen hemsida som jag inte vet adressen till!

...så åkte Wernblom ut 2 min för F-OFF idag när SAIK mötte Nyköping. Sånt är kul.

Frisco: F-OFF??
Står det för face-off, dvs tekning eller nedsläpp?
Måste ha varit ett stort nedsläpp han gjorde isf.
Men vad gör man när magen är orolig och det trycker på....

Huge: Det är inte fuck off i alla fall:-)

Så här står det: Face Off = Felaktighet vid avslag

Avslag måste vara tekning. Annars vet jag inte;-)

Frisco: Om man som andra tekare blir borttagen av linjeman så är det utvisning..

AM: Du menar som andratekare, och inte andra tekare?
Särskrivningproblematiken kan ibland ställa till det om man inte ser upp..
:-))

Huge: Eller så kan man läsa igenom inläggen innan man skickar iväg dom.

AM: ;-))
Ja, det är absolut det enklaste...

jenza: Skulle möjligtvis kunna vara den här hemsidan
[url=www.lagsidan.se/kblage/]något slags KB65-sida[/url]

Så är det några på andra sidan Atlanten som roat sig med att skriva regler för bärande av matchtröjor.

Den här känns väl lite oroande

"Do be careful if wearing the names of obscure players."

Paddan: Japp, det var den jag sökte. Tack ska du ha!

...så såg jag precis Snyggjanne på stan. Men inte blev dagen särskilt mycket bättre av det.

Frisco: Hehe, en given kille på såväl grundvux som tillsammans med Strömberg. :-)

Lumber Jack: Märklig Skvadervariant man framtagit som barnreplica hos MoDo Hockey.

Paddan: Nja, nu har ju skvadern som bekant inget med hockeykultur att göra, men jag förstår din andemening.

Lumber Jack: "nu har ju skvadern som bekant inget med hockeykultur att göra"

Nej, den härstammar ju från Sundsvall, därav den övertydliga bristen på hockeykultur. Där har man väl på sin höjd basketkultur att stoltsera med i dessa tider..

Dream Team: Menar du indirekt att alla Timråiter helt plötsligt inte har GIF SUNDSVALL som favoritlag längre?

Frisco: Nja, inte precis. Den support jag själv bidragit med till GIF, och det som jag själv kan uttala mig om, är av den svagare sorten. Jag passar nog in på bilden av en typisk medgångare på den fronten. Visst finns det fotbollskultur i Sönnsvall, men med den färska degraderingen i åtanke, satt i jämförelse med Sundsvall Dragons såhär långt obesegrade svit i Basketligan, torde fotbollspubliken få stryka på foten vad gäller eventuella popularitetsrankingar i nuläget.

Dream Team: För egen del så är mitt supportande till fotbollslagen i Övikstrakten ganska måttlig. Har i år sett Själevads damer i allsvenskan 3 ggr, MoDo i div 5...hmm nån gång. Friska Viljor har jag inte sett nån gång och Anundsjö 1 gång. Möjligheten finns att det blir nån resa till Bredbyn i vår för att se lite div 1 fotboll.
Kempevallen och div 5 fotboll med Modo FF är prioritering nummer 1.

I Aftonbladet rankar man klackar (igen). MoDos klack får betyget tre plus med omdömet: "Ska berömmas för att vara hockeykunnig, men de bär inte fram Modo till framgång."

knaskamilla: 3 plus är nog helt ok när Martin är i Kempis eller nån barbröstad sitter på räcket + att man måste ta med resten av publiken i betyget.
Det med hockeykunnigheten stämmer bra och framgång? Nja det vet man ju inget om.

Vet inte om denna länk tagits upp nånstans och jag missat den.

[url=www.vvf.aia.nu/index.php][bild]http://www.vvf.aia.nu/vvf.gif[/bild][/url]

Salle: Men ta bort det. Vill inte att det lagets namn ska stå i vår bok;-)

Salle: Färjestad berör många människor!

...så bär det nu av mot Nässjö. Heja!

...så är jag nu i Nässjö. Men mitt bagage är inte här. Det är just i detta ögonblick på väg från Stockholm till Jönköping. Detta efter att ha varit till Sturup och vänt. Tacksamt att de kör ut det till mig i alla fall.

Poffa: Hammarby, Bajen..

Varsågod välkommen!

...så tänkte jag bara berätta att mitt bagage nu är tillbaka på sin plats. Endast 10 timmar efter att det borde varit framme.

Lumber Jack, westerlind, Paddan: Här har ni!

Frisco: Paddan? Nalle Sjuh skulle det vara.

NuMo: För det första ska ångermanländska labbar hållas borta från Falu IFs Anders Kallur och för det andra så har du helt missuppfattat poängen med varför man hissar tröjor i en klubb, men om vi håller oss till snacket om Markus Näslund som en världsstjärna, så haltar ditt resonemang betänkligt, i alla fall om det är Forsberg som är måttstocken.

(Peter Forsberg har för övrigt sin matchtröja i taket för vad han gjorde i MoDo under åren 1990-1994, inte för att han är en världdstjärna idag, helt enkelt pga att tröjan hissades våren 1994, och den senare statusen som världsstjärna under andra halvan av 90-talet fanns aldrig med i det beslutet.)

Men i alla fall, världsstjärnor från MoDo handlade det om, och inte nödvändigtvis vem som ska ha tröjor i taket på Framnäsudden: Peter Forsberg _levererade_ i stort sett från dag 1 i Québec (ok, jag vet att det tog några veckor innan han kom igång i poängplockandet), var en viktig kraft i ett lag som på några år sett juveler som Sundin, Lindros slinta ur näven och gick vidare till Stanley Cup, detta trots att han tydligen inte trivdes riktigt bra, rent socialt i Québec. Våren avslutades med att han fick pris som årets rookie och fick se laget flyttat till Denver. Den andra säsongen i NHL gör han över 100 poäng som 22-åring och vinner Stanley Cup. Den tredje säsongen börjar skadeproblemen, men han börjar inte tjura, eller bara nöjer sig med att pengarna tickar in, efter varje skada kom han tillbaka som en av världens bästa spelare och såg senare titlar som ytterligare Stanley Cup och Hart Trophy ramla in.

Markus Näslund å sin sida, var trots ytterligare en säsong i NHL, inget annat än en total besvikelse i NHL till 25-årsåldern, efter det tog det ytterligare tre säsonger av ganska habil NHL-klass för honom att bryta sig in i något som kan kallas för världsstjärna, och som nästan 30-åring stod han så där med chansen att vinna hela NHLs poängliga, tillsammans med ett koppel övriga spelare. Han förlorade, och har som 32-åring ännu inte varit i närheten av att föra sitt lag till Stanley Cup.

Jämför då detta med Thomas Gradin, som rankas som Vancouvers näst bästa spelare genom tiderna av deras åffisijälla hemsida (men även som etta i en supporter-omröstning från mitten av 90-talet), han levererade från dag 1 i NHL, var med om att ta laget till Stanley Cup-final, var en drivande kraft i det Tre Kronor som slog Kanada på hemmaplan i Canada Cup '84 eller Anders Hedberg som tog tå segrar i WHAs motsvarighet Avco Cup, var en naturlig länk i samma kedja som Bobby Hull, värvades som en frälsare med Flyers-coachen Fred Shero till N.Y.R. i slutet av 70-talet och även där fick spela Stanley Cup-final under sin första säsong.

Inte för att säga att Markus abslout inte förtjänar respekt för sin karriär, men tidens tand kommer att gå hårt åt den i det kollektiva minnet om han inte lyckas avsluta med åtminstone en SC-seger som lagkapten.

Nalle Sjuh: Jamendså.

Gradin får väl hänga i Vancouver och i AIKs arena då.

Vad var det nu Peter Forsberg gjorde för Modo fram till -94 för att förtjäna att hänga i taket?

Upp med Jansson.

NuMo:

Ja, han har ju inte så mycket annat för sig nuförtiden, så han kanske har tid att hänga och dingla i taket?

...så är avståndet i maratontabellen mellan Brynäs och MoDo 28 poäng (+/- 0)

Nalle Sjuh: 38.

Nalle Sjuh: Såg Horavas 2:a mål. Det var jävligt snyggt. Snacka om stenstoder i DIF

En fråga till dom som orkar forska lite.....

Vilket lag var sist i högsta serien med att ha uterink? å vilket år var det!

skulle vara kul att veta

Gusse: Mitt ryggradssvar får bli: Nacka SK, säsongen 1971-72, men jag ska beta av några andra kandidater också. Klart är att inget lag gjort det i Elitserien iaf, alltså efter 1975-76.

Så verkar ni vinna när jag tippar Modo-seger.Bara så ni vet!

Portello:

Men så fortsätt med det då, eller du får med mig att göra.

Poffa: Måste bara prova ett citat:
"Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak."

Jomenvisst, det ser ut att passa.

« · 604623 · »