1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502792 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hurra!

Nu har Malmö gjort ett innovativt och fräsigt drag när det gäller färgsättning av matchtröjor.

www.mifredhawks.com/engines/page___683.aspx

Tänk om vi kunde få en hel elitserie med bara lag i rött och svart nästa år, vilka synergieffekter man borde kunna få vid beställningarna hos Bauer...

Nalle Sjuh: Åfan, det var alltså röda tröjor under det där lapptäcket med reklam. Själv tror jag att det är säsongsbetonat och ett sätt att blidka Tomte Nilsson.

Paddan: Ganska tyska tröjor, det har du rätt i.

Tomten har visst varit på besök i Stadionområdet i höst, den här artikeln hade jag missat efter att ha plockat bort Aftonbladet ur mina bokmärken (så fick jag det sagt också!).

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,732530,00.html

5,5 gånger så mycket som Björklövens "räddare" satsar, någon som har lust att köpa ett säsongskort i SkyCom?

Nalle Sjuh: Upptäckte idag (på tal om något helt annat) att jag inte behövde åka ända upp till Café Tornet på Umeå Universitet för att få mig en saffranssemla, dessa går även att avnjuta på Café Blåbär i Oskargallerian i Övik.

Finns förresten PNB fortfarande eller gick de i konkurs? Känns annars som lite väl optimistiskt med en hall för 11.000 åskådare, inte har väl Percys försök att locka danskar till MIFs matcher fungerat så himla bra, eller?

...så är det nog inte Fördel Boden, längre.

Poffa:
Har ni en nära-döden-upplevelse med Masken Carlsson?

Frisco: Han verkade ha gjort illa sig ordentligt.Stackars kille.

Paddan: PNB finns nog inte i någon byggverksamhet idag. Ganska spektakulärt fall, man såg dem ganska ofta därnere åtminstone i slutet av 90-talet. Vad det gäller kapaciteten i hallen tror jag att det handlar litegrann om en tanke att man ska kunna konkurrera med tänkta och ännu o-tänkta arenaprojekt på andra sidan sundet. Finns inte antalet stolar i hallen så kommer det ju att finnas en hall på andra sidan sundet med det antalet stolar, och då får man aldrig några evenemang.

Det är nog ändå en hel del masspsykologi kvar att arbeta med för att få "byen"-bor att se Malmö som ett alternativ för nöjen en fredag kväll. Artisterna ska vara stora, isf.

I dag smäller det igen !.

Match i Hockeysnacksligan i Xperteleven, många tunga namn inom hockeysnacksvärlden gör upp om den åtråvärda titeln Hockeysnacksligamästare.

Bl.a möter den breeekäftade miike66 (Hardy Bacardy) den snälle och ödmjuke Håckla (Fat Bastard) i seriefinal...spännande.

Dagens matcher:
Bjästa Bombers - Wildehjärnorna
Wifsta - Nygatan
Smedsböle IF FC Utd - 00 IF
Brasilia BK - Vemdalens IF
Nolby FC - Fat Bastards

The Fat Bastard: Nygatan ska alltså åka ner till Grytan och möta det stenrika Wifsta. Det går förresten rykten om att de ska bygga om Grytan. Nån såg nån som var in på Woody Bygghandel och köpte två rejäla masonitskivor.

Frisco: Wildehjärnorna vill bestämt förneka att vi skulle vara något benknäckargäng, som Smedsböles coach vill få det till. Att våra motståndare är utrustade med sällsynt kalkfattiga skelett och ser ut som Biafrabarn kan väl inte Wildehjärnorna ställas till svars för? Fast, det är klart, skulle Wildehjärnorna någon gång nomineras till omgångens coach så är det nog dags att fundera på att lägga ner verksamheten.

Paddan:

Enligt bekräftade uppgifter från polismakten är det Wildehjärnornas spelare som varit de i pressen så kallade äggkastande ungdomarna. Ingen är förvånad, då Wildehjärnornas spelare endast har två lägen, endera brutala spelare helt utan vett och sans eller så gråtande som barn då de blivit förnedrade på planen.

Poffa: Obekräftade uppgifter hörde stridsropet "Smedsböle Smedsböle ugh ugh ugh, vi försvarar oss med både slag och hugg" under äggattackerna. Ordningsmakten står helt handfallna och har nu börjat leta på intern-net efter "hugg och slag-lag"

Det är läge att spela tvåa på Vemdalen i dag eftersom vi nu slänger in Errol Normbacke på mittfältet. Han är endast 18 år och spås en lysande framtid.

Plockade vi poäng borta mot Wildehjärnorna så skall vi banne plocka utav Brasilia idag också. Vemdalen fortsätter sin offensiva fotboll (5-4-1) ;-)

Så omgångens coach kan nog Wildehjärnorna glömma

...så leder MODO Support med 3-1 just nu mot MODO Syd.

Frisco: Rafflande.

Undra om vi inte kan få sydarna i derbygruppen?

Frisco:

Otroligt - trots att alla deras målvakter lämnade återbud?

knaskamilla: Krizan kanske kör lite extra?

Lumber Jack:

Zacke kanske kör lite extra. Om Krizan gjorde det skulle det inte stå 3-1.

Så får jag tydligen fortsätta att spela X11, eftersom Wildehjärnorna misslyckades även denna gång med att utse sin tränare till bäste coach.

Dessutom har jag hört talas om något våldgästningsförsök av Lumber Jacks gäng riktat mot Bjästa Ballsparkers i Hattrick.

Frisco: slutresultat 8-6 till MODO Support...

Snygg straff minsann, se länk

Jag rättar mig själv, 9-6 ska det vara.

...så är nu glöggen för i morgon förberedd. Bara att värma på och tillsätta den sista delen sprit. Vill ni ha receptet? Glöm det. Det här är en statshemlighet.

Poffa: Jag gissar på läkarsprit och två droppar röd karamellfärg. Värm och smaka av.

Paddan:

Näääe, vem har skvallrat?

Paddan: Nog för att Poffa är lite feminin men rosa.... Njae.

Frisco: Så har man idag varit en sväng in på kansliet för att förhöra sig om möjlighet att boka plats i arenan. Verkar som att det blir till att göra lite pappersexercis i helgen även om C4 såg hyfsat ouppbokat ut.

Harald såg väldigt munter ut, så det går nog riktigt bra imorgon, fast jag vågade inte konfrontera honom om Enströms vara i laget eller ej, utan nickade bara vänligt mot honom och gick vidare.

...så har förre MODO-spelaren John Lind tacklats allvarligt.

...så vann jag och J nyss 7:e raka mot P och D.

Frisco: Två tunga skador i MODO,Pardavy  o Hasse Jonsson,Pardavys skada såg inte bra ut,han leddes ut från isen,en knäskada!!

Bissett19: Ja det såg verkligen inte bra ut för Pardavy , hoppas det inte är lika allvarligt som det såg ut ! Hasse vet jag inte riktigt om det var ögonbrynet som sprack .. Jag hoppas att det var det så att det inte var en ögon skada !? Men det är en hård och intensiv match , riktigt bra match ! Tror Modo tar hem det här iallafall !

NorrlandsGuld: Skönt Pardavy är tillbaka på isen ! Men ingenting om Hasse ! Nu åkte även Pavlikovski på en smäll !

...så är det nu dags för färd mot Nya Templet, för att sedan bege sig till Gamla Templet.

Poffa: Jag har hittat bildbevis på att Lumber Jack har konstiga sympatier med det där lilagula gänget.

Så vill jag inte skryta, men det kändes trevligt att höra sitt namn i P3s PopNonstop idag.

...så är Krizan inte alls bäst enligt Aftonbladet. Skittidning;-)

Eftersom Salle är en sån där syntesajsrare, eller vad det heter, så tänkte jag komma med ett litet julklappstips.

Paddan: Klicka på tomteskivan och välj en låt. Lyss till de vackra syntetiska ljuden från en MOOG. Speciellt de svajande slingorna i bakgrunden. 

Låter lite som när jag lyssnade på "Kraftwerk - Musique Non Stop" på PopNonStop (P3) i min MP3/Radio samtidigt som Coop Forum körde Håkan Hagegård - Ooh Helga Natt. :-/

... så är det 6:e december idag, brödrafolkets nationaldag. SVT visar på god smak, stil och klass dagen till ära och visar Rukajärven tie i kväll 22.30 på tvåan. Vi säger unisont KIPPIS!

Lumber Jack:

Bakhåll
Finsk långfilm från 1999.

(Rukajärven tie)
Baserad på en berättelse från de
första dagarna av det finska
fortsättningskriget 1941 mellan
Finland och Sovjet. Löjtnant Perkola
och hans pluton får order att bege sig
bortom frontlinjen till Repola, en
stad i sovjetiska Karelen, för att
rekognoscera fiendens ställningar.
Långt bakom fiendens linjer går
plutonen in i övergivna karelska byar.
De hamnar i bakhåll, lider förluster
men lyckas till sist slå sig tillbaka
till sina egna trupper. Denna händelse

Frisco:

Jag har sett den. Sevärd, men inte lika bra som Okänd Soldat och Vinterkriget.

Ännu ett bevis på att storebror är större än lillebror...

Googlefights

Salle: VA!!! Varför blir det inte länkar av dom...

AHA Jag har tappat HS+... Utan påminnelse IGEN. My Bad!

Salle: Påminnelse? Är det någon som fått det nån gång? Samma sak hände för mig för ett par veckor sedan. Ja, man blir ju rätt snabbt varse att det är så, liksom.

Dream Team: Nä det får man inte, tyvärr. Men jag la in det som förslag efter att det skett förra gången för jag tyckte det skulle varit smutt.

Salle: Ja, det hade såklart varit praktiskt. Men samtidigt är det väl relativt enkelt och smärtfritt att aktivera kontot på nytt, när det nu "bara händer". Samtidigt är det väl litegrann veckans I-landsproblem om man får en sådan förvarning eller inte.. ;-)

Dream Team: Ett problem är ett problem vart än det är. :-)

Men en snabb påminnelse och en paypal-länk borde man kunna få ett mail om tycker jag.

« · 628977 · »