1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502835 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Tänk om de ändå hade haft samma tåga i lillebrors gästbok...

Frisco:
jo'rå, jag kan förkortningarna.

var det inte så att alla stationsnamn i Sverige var på militäriskt vis förkortade till en treställig förkortning - tills det inte höll längre?
(Mora Strand är en ny station med tågsveriges mått mätt - 90-talet?)

Metal Guru: Jag kan inte flörkortningar så mkt mer än att jag vet att det finns stationer med både en, två, tre och fyra bokstäverna i förkortningen.

U är tex Uppsala.

Lumber Jack: Där är det ingen tåga alls. Bara en massa tröttsamma slipersinlägg om sälj köp köp sälj. Var är männioskovärdet?

Frisco:

Fast...ärligt talat så minns jag inte så mycket av den resan...

wap.hockeysnack.com
Så sitter man då här och övervakar två dieselmotorer som går. Endast 22 timmar kvar på det här provet. Än så länge inga problem. Rätt roligt att göra detta, det kommer folk hela tiden och tittar, ställer frågor och är allmänt intresserade.

Poffa:

Vart går dom då??? (ursäkta, jag kunde inte låta bli)

wap.hockeysnack.com
Jag ignorerar herr edströms inlägg totalt och berättar istället att det fortfarande går bra. Vi har nu kört i 5 timmar lite drygt. Endast 19 kvar. Ska försöka sova lite nu. Kåpa på. Gonatt på en timme eller två.

Poffa:

Helt rätt, skulle jag oxå ha gjort om jag vore du!

Var lite tysta nu, allesammans.
Poffas mat- och sovklocka har ringt.

Mats Edström: På den klockan finns det mycket. Bla: MAT - SOVA - GNÄLLA - SKRIKA I FALSETT - FÖRLORA MOT JESSICA OCH FRISCO I BILJARD.

wap.hockeysnack.com
Stryk gnälla och jessica så stämmer det.

Poffa: Ok då. Kul att få reda på att förlust mot mig finns med. MEd gnäll menade jag inget annat än ditt kvällsgnäll om hur jobbig morgondagen kommer att bli med en sticka i fingret eller vad det brukar stå? Men det är helt ok. Fortsätt med det.

Frisco: Intressant rubrik på modohockey.se: "MODO-TV träffade nya arenan". Då infinner sig genast frågan: Vad var det man kastade och varför?

Paddan: Man kanske kastade ett öga? Eller två. Lite tuffare än stövelkastning eller dvärgkastning.

Frisco: Med tanke på hur bra modohockey.se verkar fungera just nu så tror jag att det var servern som träffade arenan.

wap.hockeysnack.com
Frisco, det var ju du som vann matcherna. Jessica tittade ju bara på. I vilket fall så har nu drygt 12 timmar gått, helt utan problem. Nu sova på hotellet till 01.30 när det är dags för mig att sitta sista timmarna fram till 09.00. I morgon kväll blir det scandic i upplands-väsby, där har de tydligen ett av sveriges största sortiment av whisky. Fast det måste vara en lögn. Men det måste så klart undersökas...

Poffa: I lobbyn finns möjlighet till biljard och dartspel. Träna!!!!!

Poffa: Med tanke på din fysiska status efter lite sömn, mycket jobb och lite/mycket sjukdom på toppen så borde Tyko Jonssons julcitat något förvanskat passa in och vara mer än tillräckligt 
"Skall du lukta på whiskyn pojk?"

wap.hockeysnack.com
Jaha, då påbörjas mitt nattpass. Till 07.00 ska jag nu sitta här. Ensam och allena. Tur man kan lägga patiens på datorn och lyssna på radio.

Surfa via mobil, går ju tokfort det här. Tänkte skicka med en liten bild så här på morgonkröken.

Jag skickar en bild till. Är ju kul det här.

Gomorron, vänner. Hoppas dagen hemma i Örnsköldsvik blir bra. Här är vi nu drygt 20 timmar in i provet, allt går som en klocka. 5 grader varmt ute, klart och med en härligt frisk luft. Kvar av förkylningen är endast en lite irriterande hosta, men det är inget som inte den där whiskybaren kan avhjälpa.

Rykten i Nyköping är förresten att NH är på väg att värva en ny målvakt. Kan det vara så att lillebror i vårt län är på väg att skicka iväg Asplövet för en finne där bak?

Poffa:

Du har väl aldrig tråkigt???

Här får du nåt att pyssla med i din ensamhet:

På en vanlig tärning är ögontalen (antalet prickar) på sidoytorna 1, 2, 3, 4, 5 och 6 och summan av ögontalen på varje par av motsatta sidoytor lika. I varje hörn på tärningen möts tre sidoytor. Adderas ögontalen på tre sidoytor som möts i ett hörn fås hörnets hörntal. Vilka är hörntalen på en vanlig tärning? Kan man konstruera en "annorlunda tärning", där ögontalen på sidorna är som förut 1, 2, 3, 4, 5 och 6, men hörntalen i någon ordning är på varandra följande naturliga tal?

Mats Edström:

Snälla, med tre timmars (orolig) sömn på de senaste 26 timmarna så är jag glad att jag klarar av att stava till tärning. På fråga A) svarar jag vet inte, och på fråga B) så säger jag halv sju.

Nu ska jag skriva upp en massa värden igen. Över och ut.

Poffa: Buu!

...så är jag på jobbet. Tänk vad mycket bättre det är att jobba med människor än med uppbyggande? dieselmaskiner.

Poffa:

Är det bubbla förknasare på den däringa maskinen???

...så har upphovsmannen till Bröderna Byströms Begravningsbyrå, Olle Norell gått ur tiden.

Vila i frid och hoppas du slipper uppleva den resa som beskrivs i din visa!

wap.hockeysnack.com
Frisco, visst är det tur vi är olika? Du är en lysande "fröken", där skulle jag vara värdelös. Jag är en rätt okej programmerare och trots att jag "bara" jobbar med maskiner så är det rätt tillfredsställande att mitt jobb i slutändan kan vara det som avgör om sjukhusets absolut viktigaste funktioner kan fortgå normalt, även om de skulle drabbas av strömavbrott. Alla gör vi nytta, även om du gör det mer direkt och på ett lysande sätt.

Poffa: Klart positivt att sjukhus fungerar även om E.ON inte har den ström och styrka som behövs. Det händer ju allt för ofta numera.

Jag menar mer i nuet. Hur kul och givande är det att sitta en natt på dejt med en dieselmotor?

-Hur är läget?
-Brum brum

Frisco:

Äh, dejter med dieselmotorer är inte så tokiga. De ger järnet, har en varm personlighet och är uthålliga. Tyvärr har de ett hårt yttre, men under ytan kan man hitta en mjuk sida också.

Förresten, en av ambulanssjukvårdarna här i Nyköping är väldigt vacker. Hon ser ut som en ung Salma Hayek. Inte det sämsta. Dessutom var hon imponerad av storleken på anläggningen.

På tal om inget förresten, oddset på att Hallin skulle blanda sig i att leda SSK var hela 0.97 gånger pengarna på Unibet.  Ett rätt bra odds, med andra ord.

Frisco: så funderar jag på när man kommer att få bekräftelsen på vilken plats man har i nya arenan.

Enligt herr Häggström så skulle man från MoDos sida börja skicka ut "platsspecifikationer", till oss som inte betalade in tusenlappen i förtursavgift, den sjunde december och man skulle ha bestämt sig innan den sjuttonde december för då skulle resterande platser släppas till allmänheten.

Förmodligen lär väl det där pappret dyka upp någon gång på andra sidan nyår och den plats man blivit tilldelad är den enda i hela arenan som är placerad bakom en stolpe.

Paddan: Själv har jag biljett till White Hart Lane på en ligamatch i vår. På den arenan finns det 2 stolpar. Ja, jag har bara beställt biljett till någonstans. Spännande.

Frisco: Nog för att jag hört talat om spel mot ett mål men måste det inte finnas åtminstone fyra stolpar på en fotbollsarena???

Frisco: Det bör väl finnas fyra stolpar om jag kommer ihåg hur det ser ut på en fotbollsplan

Salle och Paddan: Äh, det enda ni tänker på är ribba.

dspace.dial.pipex.com/town/park/yfh45/spurs40.jpg

En bild av verkligheten i Bjästa...

Lumber Jack: Hmm, det där var kusligt likt. Funderar på vem som installerat webkamera i närheten av min dator.

wap.hockeysnack.com
Alla prover klara. Underbart! En matbit och sedan full fart mot Söder där en skickning till norrland ska hämtas. Sedan mot whiskeyn och sömnens förtrollade land.

Frisco: på White Hearth så är det endast East Lower Gangway 30, Row 14, seat 183 som gäller ;-)

65selander: och inte kunde jag stava rätt heller...

Så var man då på hotellet. Härligt med gratis internet, whisky och en säng. Nu ska jag njuta av detta till fullo.

Poffa: Med andra ord spiller du ut whiskyn på tangentbordet medan du ligger i sängen och surfar på internet.

Poffa: Nu får du tala om vad du ska dricka. Whisky eller whiskey.
Jag gissar på whisky från Islay.

Poffa: Trodde alla hade gratis internet i dagens läge. Highland Park finns det hemma också men den får vara ;-)

Frisco:

Jag slog till på en fin sak. En 18-årig Ardbeg. Det var specialpris på den för medlemmar i Hilton Hhonors. En sexa med vatten på sidan om. Vattnet var skotskt whiskyvatten, taget ur öppen källan någonstans på höglandet. Det stod var på flaskan, men jag kommer inte ihåg vad det stod.

Jaha. Ingen hockey på länge, nej. På Arlanda är nästan allt lugnt. Ska bli skönt att komma hem i natt, och just nu är det skönt att tänka på att jag lyckades boka om de lektioner jag skulle ha haft 08.20 imorgon. Sovmorgon, ah.

...förresten så är det inte helt lätt att moderera på åffisjella från Arlanda. Verkar faktiskt vara helt omöjligt. Man loggar in, klickar på forumet och har man tur kan man iaf kika in i en tråd innan man helt plötsligt är utloggad igen. Vad fan.

« · 637819 · »