Gomorron, vänner. Hoppas dagen hemma i Örnsköldsvik blir bra. Här är vi nu drygt 20 timmar in i provet, allt går som en klocka. 5 grader varmt ute, klart och med en härligt frisk luft. Kvar av förkylningen är endast en lite irriterande hosta, men det är inget som inte den där whiskybaren kan avhjälpa.
Rykten i Nyköping är förresten att NH är på väg att värva en ny målvakt. Kan det vara så att lillebror i vårt län är på väg att skicka iväg Asplövet för en finne där bak?
Mats Edström:
Snälla, med tre timmars (orolig) sömn på de senaste 26 timmarna så är jag glad att jag klarar av att stava till tärning. På fråga A) svarar jag vet inte, och på fråga B) så säger jag halv sju.
Nu ska jag skriva upp en massa värden igen. Över och ut.
Frisco:
Äh, dejter med dieselmotorer är inte så tokiga. De ger järnet, har en varm personlighet och är uthålliga. Tyvärr har de ett hårt yttre, men under ytan kan man hitta en mjuk sida också.
Förresten, en av ambulanssjukvårdarna här i Nyköping är väldigt vacker. Hon ser ut som en ung Salma Hayek. Inte det sämsta. Dessutom var hon imponerad av storleken på anläggningen.
På tal om inget förresten, oddset på att Hallin skulle blanda sig i att leda SSK var hela 0.97 gånger pengarna på Unibet. Ett rätt bra odds, med andra ord.
Frisco:
Jag slog till på en fin sak. En 18-årig Ardbeg. Det var specialpris på den för medlemmar i Hilton Hhonors. En sexa med vatten på sidan om. Vattnet var skotskt whiskyvatten, taget ur öppen källan någonstans på höglandet. Det stod var på flaskan, men jag kommer inte ihåg vad det stod.