1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502911 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
så hittade jag denna rubrik på Aftonbladets hemsida.

[url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,751438,00.html]Flickgäng sprider skräck i Västra Frölunda.[/url]

Tyvärr inte roligt innehåll i artikeln.

Här är artikeln som jag glömde att länka...

Salle: Tik 031? ;-)

så kan jag inte låta bli att länka in Anrells kommentar från dagens rosa sidor.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,751595,00.html]Kommer – exempelvis – Jörgen Jönsson överhuvudtaget att kunna spela hockey när han inte får haka? [/url]

Sådär...nu var äntligen julklappshandlingen klar, var upp till Sollefteå idag och handlade en julklapp till mig själv, en Dahlin-skjorta. Jag kommer bli glatt överraskad på imorgon! Sedan var jag givetvis tvungen att glida in på Systemet och köpa något gott för mun också, var in igår och köpte en kvarting Laphroaig, men var tvungen att köpa lite mer nu när jag såg att studiemedlet trillat in. Sneglade först lite snabbt på Lorden men gick istället två meter åt höger och plockade på mig en Talisker, mumma, julen är räddad.

scim: En Kjell Dahlin-skjorta, det lät ju intressant. Sitter och hoppas på en extra julklapp från CSN, några extra månaders studiemedel skulle inte sitta helt fel då kanske nästa termins kulturgeografistudier till och med blir en avslutad kurs.
På tal om drickbart så stod jag länge och sneglade på en Trocadero, men det blev en Julmust istället.

Paddan:

Martin tror jag faktiskt, han var åtminstone på bild på katalogen som jag fick med i Loftet-påsen. Var dock mest bilder på en kisande Schenkenberg, han behöver nog glasögon.

Ja, Julmust är ett måste i dessa tider, förstår mig inte på dom som Colar över julen. På vilket märke satsade du på? Zeunerts, Apotekarens, Icas eller kanske något annat spännande som inte ens jag känner till?

scim: Efter att ha funderat ett tag mellan att släpa hem en back Zeunerts eller att nöja mig med en Spendrups, så blev det Spendrupbröderna som fick min röst denna gång. Fast i normala fall är Zeunerts favoritjulmusten.

Paddan:

Jo, Zeunerts på flaska är riktigt fin, men lite väl dyr. Vi kör på Spendrups här hemma vi med, mycket god och till ett literpris strax under mjölken, perfekt! ICAs egna julmust är inte dum den heller förövrigt.

scim: Kvalité kostar, ja utom i fallet whiskey där Loreden är såväl billig som bäst. Zeunerts regerar julmustmarknade, precis som Foppa regerar i stort sett allt annat. Med stil och klass, men ändå ödmjukt.

Så kan Poker vara hur kul som helst ibland.Speciellt då man vinner två spel på en kväll.Första gången det händer mig.

Får väl också att passa på att önska er alla en God Jul.

scim:

Måste säga att jag blir lite förvånad. Hur mycket kan man tjäna på att dricka medelgod julmust i stället för att dricka übergod Zeunerts Juldito? Det låter faktiskt ganska dumsnålt.

NuMo:

Vad är det för konstigt resonemang?

scim: Jag tycker att du skall kosta på dig det som ger dig bäst livsglädje utan att tänka på att du tjänar 25 kronor på det. Det är du värd.

scim: På tal om konstigt resonemang:

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,751814,00.html

Vad är det för typ av gruppering som absolut måste ha olika tecken för sig inför alla och envar för att kunna känna sig välkommen någonstans, även fast man vet att det är negativt laddat?

- Nano- nano!

NuMo:

Jag skulle gärna vilja att du förklarar för mig varför jag ska betala mer för en must som jag inte tycker är godare än flera billigare alternativ.

scim: Jag säger som LJ. Kvalitet kostar. Du är inte tillräckligt sofistikerad än, men det går att åtgärda, för en billig penning.

NuMo:

Ja, det var ju ett annat konstigt resonemang. Det enda exemplet man ger är undantaget. Jo jag tackar jag. Inte för att jag egentligen bryr mig vad andra har för mustsmak men faktum är ju att ICAs egen must vunnit en hel del blindtest över bland annat Zeunerts dito. Gör ett själv vettja, det finns kronor att spara.

scim: Total Recall. Fem +

scim:

Jag tror att de försöker säga att du är för ung för att förstå. Jag är benägen att hålla med dem. :-)

NuMo:

Jo, det är en härlig film som jag inte såg för allt för länge sedan...en snabb sökning på filmtipset.nu säger att jag såg den 12/7 -04 och gav den betyget 3 med motiveringen "Arnold är inte en bra skådespelare, punkt."
Det står jag väl fast vid än idag, med tillägget att han dock är väldigt rolig i filmer som dessa.

Poffa:

Som ivrig påhejjare av applicerande av konsekventvinkeln på allt här i livet förstår jag att det inte finns någon mening att söka i dessa resonemang. Eller vad säger du, ålderman?

scim:

Underlig meningsbyggnad där märkte jag, ja, ni förstår ändå.

scim: En del blindtester visar att Arnold Schwarzenegger är en toppskådespelare.

NuMo:

Det måste isåfall även ha varit dövtester. I en möjlig värld är han givetvis en fenomenal skådespelare.

scim:

Om du applicerar konsekventvinkelteorin på ditt sökande av mening så blir slutsatsen att ju mer du söker, desto längre ifrån att finna svaret kommer du.

Poffa:

Inte då, 360 grader är ju lika med cirkel.

scim: Visst kan man vara döv i ett blindtest, men hur troligt är det?

scim: Hurra! Konsekvensvinkelteorin sitter där den ska.

NuMo:

Förmodligen troligare än att vara lam, och fortfarande mer troligt än att man kom fram till den slutsatsen du nämnde.

NuMo:

Ja, det blir ju bara pinsamt när amatörer som Poffa försöker imponera med sin grundskoletolkning av densamma.

NuMo:

Här måste jag opponera mig. Ett av de grundläggande fallen för konsekvensvinkelteorin var att ju mer man siktade på målet, desto mer kommer man missa.

Samma fall är i det här fallet applicerbart och därför kommer sökandet av mening på sin höjd sluta i en enstaka stavelse. Oavsett om cirkeln är rund, eller inte.

Poffa:

Du tolkar ju konsekventvinkelteorin som fan läser bibeln. Runda cirklar? oftast.

scim:

Tolkar? Detta är den tolkning som mästaren himself, LJ, lärt ut. Studera hårt, unge man, så kommer du märka att de flesta cirklar inte är runda och att du därför har en otäck förmåga att gå vilse i det imaginära talplanet.

Poffa: hahaha! Jag har länge bevisat att du inte har något logiskt sätt att se vad som är fel.

scim: Om fan läser bibeln, tolkas det då som intelligent design eller ointelligent design?

NuMo:

I så fall borde jag vara mästaren på konsekvensvinkelteorin, då den logiskt sett är ologisk.

Poffa:

Att du helst lever i dina egna fantasier har jag full förståelse för, och i dessa fantasier ter sig säkert konsekventvinkelteorin precis som du hoppas och vill. Vi andra lever i den verkliga världen där teorin är lika självklar som gravitationen.

Vill f.ö. passa på att gratulera mig själv till mitt 4000e inlägg samt konstatera: I'm back.

scim:

Äh, du driftar snart off till någon sketen fotbollsmatch där du får se hur ditt älskade City åker på rådäng av det ena laget efter det andra.

Vad det gäller det andra så kommer du säkert komma till den rätta platsen någon gång du också. Snart, min vän. Snart. Bara några år till.

Poffa:

Om jag kommer till denna plats, kommer jag då träffa på någon annan än dig? Klart jag prioriterar även i fortsättningen, blickar närmast framåt mot det viktiga Manchester-derbyt, ja, mot Wigan alltså.

Nä, nu ska jag ta och kasta mig i sängen, så jag orkar med en morgonpromenad med hundaset imorgon. (Här vore det lämpligt med ett trådbyte, men jag är lat)

scim:

Jaha.. Där gick du och lade dig. Själv måste jag fortsätta att se på toppfilm med usla skådespelare som gör 5+ insatser. (kanske Bogart skulle göra sig i rollen bättre?)

Fråga LJ hur konsekvensvinkelteorin fungerar så skall du se att han hänvisar till mig. Själv hänvisar jag till Scim.

Paddan: Kulturgeografi? Sannolikt en helt värdelös kurs om du vill ha ett jobb. Skit i den och läs något vettigt och användbart istället.

Kickan: Paddan ska ju lära andra varför så och just här och nu? Låter i mina ögon som en rolig kurs.

Kickan: Tja, vill jag ha ut min lärarexamen så var den kursen en av de alternativen jag måste läsa för att klara kompetenskraven i samhällskunskap.

Funderar på om man skulle ge sig ut och öva på att köpa tidning, ifall man mot förmodan skulle bli blixtinkallad som tomte.

Paddan: Nog för att Bjästa försöker var före sin tid men är det inte lite väl tidigt på dygnet?

Frisco: Äh, man kan aldrig vara nog förberedd, som det heter.

Frisco:

Det är en helt annan tidszon där nere i söder. Det är väl snart nyår där.

Paddan: Du som är nästanlärare kan väl lära Poffa hur tidzoner fungerar. Hur många timmar skiljer mellan Sverige och Angola tex?

Paddan: Kulturgeografin är riktigt underhållande, en del geografi, en del stasvetenskap, en del nationalekonomi och slutligen en skopa miljöproblematik. Tvärvetenskapligt och intressant, som gjort för ett VG utan att man behöver slita ihjäl sig. Förutsatt att man besitter en viss allmänbildning, alltså.

« · 642421 · »