1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503047 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sannes: LOL! Poffa och danssvängen är inte ofta man ser i samma mening.

Sen är jag "bara" ute och dansar för dansens skull. Inte för banden så jag har dålig koll på dom överhuvudtaget. Men du är välkommen om & när du väl kommer.

Salle:

För att citera en av vår tids största poeter:

Dansar aldrig nykter någonstans,
aldrig, inte en chans att jag dansar nykter.
Kalla det undanflykter om du vill
men utan minsta promill, står jag still.

Salle:

Du såg det nyss, undrens tid kanske inte är förbi trots allt.

Jag tror inte ens att jag kommer, men som jag skrev blev intressant i och med den där bussresan.

Poffa och danssvängen, Poffa och danssvängen, Poffa och danssvängen, Poffa och danssvängen....... 

Poffa:

Om nu är nykter så skulle du alltså nobba mig om jag kom och bjöd upp dig, fy fasen alltså...

Poffa:
Jag stavade fel...." Om DU är nykter......" skulle det ju stå.

Är nog läggdags för tanten nu.

Sannes:

Du glömde en avgörande sak, jag skulle aldrig vara där. Jag skulle sitta med några polare och dricka lita alkohol, spela lite poker och snacka en stor del skit. Så den situationen skulle aldrig uppstå och därmed behöver jag inte känna mig skamsen av din kritik. HA! :-)

Poffa:

Du skulle visst vara där, om jag bjöd dig på "drickeriet". Då skulle du dessutom bli så rund under fötterna, att det är en ny Travolta jag skulle få se på dansgolvet.

HA, på dig själv du! :)

Sannes:

Hörre, det finns vissa principer jag inte släpper på. Det här är en av dem. Skulle du få med mig på Dansmaran skulle jag vara så full att du behövde en likbil för att frakta mig till och från Parken.

Dubbel-HA!

Poffa:

Men när jag tänker efter så, är det fruktansvärt dåligt av dig att inte offra några timmar på maran med mig när det nu kommer så fint besök...

Och förresten så har jag två likbilar till förfogande, jag tar med mig bägge två om/när jag kommer upp.
Jag får la skippen bussen bara för det dårå.

Nåja vad är en dans med Poffa, inte hela världen, jag tar desto fler med Salle, så det går ingen nöd på mig.

Nu säger tanten från Västkusten dessutom gonatt, jag har varit på övertid länge nu.

Sannes:

Stuffa med Salle du, det bekommer mig inte. Jag lovar att inte tänka på det en enda gång då jag går all-in och tar hem pott efter pott.

Gonatt på dig. Nu tänker jag byta tråd.

Poffa:

Klädpoker är jag fruktansvärt bra på, kan det vara något för grabben istället....

Sannes:

Bara jag slipper stuffa så. :-)

Poffa: Skall jag drabbas bara för att du inte ids röra på arslet EN helg per år...   :-)

Poffa:

Klädpoker med Poffa, dans med Salle. Jag tror minsann att jag kan få ihop en hyfsad turné där upp i norr. :))

Salle:

Mmmm, du är välkommen på en innebandyträning i morgon kväll så ska jag springa åttor runt dig.

Fasen Salle, vill inte ens du dansa med mig.

Jaha, jag får väl ta och ställa mig i "fyndhörnan", där borde det bli napp tycker jag.

Sannes:

Jag törs nästan lova att Boogart och Blender kommer att vara på septembermaran. Och så brukar Perikles och Zlips dyka upp med jämna mellanrum. Jag kan också garantera att Sven-Ingvars, Thor-Görans och Lotta Engberg m. band inte kommer att vara där.

Välkommen!

knaskamilla:

Blender, Boogart och Zlips är med redan nu i februari, så de dyker säkert upp i september också. Jag antar att iallafall de två förstnämnda är rätt så populär där uppe i norr.
Synd bara att jag har så förskräckligt svårt för Blender, jag tycker inte om dom alls.

Även om jag tänker mig att komma dit nu. så är det väldigt långt till september och innan dess så har mycket hunnit hända.
Och det hela kommer säkert att rinna ut i intet.

För övrigt kan jag meddela att jag är rysligt trött, gamla tanter skall inte vara uppe och yra på nätterna.

Sannes:

Tycker du om Boogart, då?

Annars får du väl hoppas på att Blender spelar på fredagen och bara åka upp till lördagen... =)

knaskamilla:

Boogart är helt ok, det var faktiskt längesedan jag hörde dom.

Blender och Boogart borde spela på varsin dag, eller har de blivit bättre vänner nu?

Tsss, OM jag nu åker upp så blir det allt båda dagarna. Vad jag är mest förvånad över är hur jag redan nu kan sitta och fundera på vad jag eventuellt skall göra i september, det är inte likt mig.
Kan jag skylla på, att när jag var ute igår och svängde mina lurviga, pratade vi just om Ö-viks maran.

Sannes:

Du gillar Boogart men inte Blender, fast enda skillnaden mellan Blender och Boogart är att Anna blev kvar i Boogart? Hmm.

Jag har ingen aning om ifall de är vänner eller inte, men de brukar spela på varsin dag.

Du kommer inte att ångra dig om du åker upp!

knaskamilla:

Enda skillnaden är att Lasse, trummisen, startade Blender och det är han jag inte kan med, fruktansvärt otrevlig människa. Han tar ingen hänsyn överhuvutaget, bara kör över folk.

Så har jag banne mig inte råd med mitt jobb...
Efter att ha besök tandläkaren så konstaterade han att jag ändrat nåt i mitt liv för 2-3 år sedan som inte gör gott för mina tänder. Nämnde vad jag gjorde och då sa han "Jaha". Mitt småätande låter inte munnen vila och det behöver den tydligen. Jag gick därifrån med 2 nya besökstider (till att börja med) och ett kostnadsförslag på vad lagningarna kommer att kosta...

Usch och FY!

Salle: Du jobbar händelsevis inte som produkttestare på Marabou eller liknande? Något som för övrigt låter som ett drömjobb för min del.

Petey21:

Han är ju kungen. Karamellkungen.

Salle:

Man kanske kan ha ditt jobb UTAN att äta godiset?

knaskamilla: Jo men det är inte så lätt alla gånger.
Boven är att det räcker med 1 godisbit eller annat socker/kolhydratintag för att, den via TV-reklam kända, pH-halten i munhålan skall sjunka men sen bör man låta saliven neutralisera den nivån innan man äter nåt igen och det tar minst en timma.
Det är bättre (rentutav ofarligt om man sköter tänderna i övrigt) att äta en hel påse vid ett tillfälle under dagen och sedan låta bli än att ta en bit i timmen som det lätt blir.

Salle:
Det får dock andra effekter på matsmältningen.

Salle: Inte så lätt. Jag småäter inte på produkterna jag jobbar med.

Frisco:

[Inte så lätt. Jag småäter inte på produkterna jag jobbar med.]

Inte jag heller.

Poffa:

[Inte så lätt. Jag småäter inte på produkterna jag jobbar med.]

Inte jag heller.

knaskamilla: Jag väntar på eventuella riktlinjer från någon framtida arbetsgivare innan jag uttalar mig i frågan.

I väntan på det...

Darryl Sittler's perm + Mats Sundin's smile + Tie Domi's head circumference = Good game, Mr. Hasselhoff...

knaskamilla: Så avhållsamhet är bra för tänderna?

Lumber Jack:

Det vet jag inget om. Jag har hört något om att sperma skulle vara dåligt för tänderna, men det tror jag är en myt.

knaskamilla: Hmm, så du menar alltså att om man lägger en tand i...

Äh, det låter ju äckligt ju.

Paddan: AH ! Ont-i-huvet-bild !!

knaskamilla:

Det är väl mest protein så det tror jag nog är fel. Tror dock bara det är inom "nöjesbranchen" det används som proteindrink i tillräckligt stora mängder för att kunna dra några slutsatser.

scim:

Det kanske visar sig i slutändan att Salles branch är den enda som är dålig för tänderna.

scim: Vad gör förresten Dusan Milo nuförtiden? Frågat i all välmening såhär i nästan-Transferfönster tider.

Paddan: Inte skall vi väl ha ännu en back??? Ta upp nån Center-tank som exempel istället vetja. Men inte Wernblom.

Salle:

Tja, med tanke på att vi saknar en spelskicklig back så skulle jag inte ha något emot sådana. Milo är en sådan, en annan är MIKA!

Salle: Med tanke på hur bland annat Damgaard spelat efter juluppehållet så anser jag att ett backtillskott vore välbehövligt. Fast mest av allt skulle vi behöva ett fungerande PP-spel. Var hittar man sånt?

Paddan:

Kan man inte tänka sig att vi köper en domare? För några tusen extra kanske han kan tänka sig att inte ta några utvisningar alls i en match.

knaskamilla: Äh, då blir det väl bara han Per Sondell, och vad sjutton ska vi med en linjedomare till?

Paddan: Det är klart, om vi har Husum-Jocke så behöver vi ju två linjedomare till för att bevaka de viktigaste snubbelbara linjerna

Så har de äntligen hittat en plats för mig i nya arenan, konstigt nog inte bakom någon pelare men den hinner de väl sätta dit innan jag får tillträde till platsen.

Nu gäller det bara att skrapa ihop pengarna till seriekortet, en uppgift som kan bli ungefär lika svår som att försöka rädda kvar LIF i elitserien denna säsong utan att behöva kvala.

Paddan:

Paddan: Använder du windows?

Frisco: Äh, dummer, det är ju transferfönstret ser du väl.

Fast egentligen var det ett misslyckat test av tabellfunktionen

...så tycker jag att detta jobb passar för flera som brukar skriva i denna gästbok: platsbanken.ams.se/text/04/060104,110090,040903,11,2220650004.shtml

« · 651171 · »