1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503350 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco:

Ärligt tror jag hon är en bättre förlorare än Poffa.

Poffa: Schhhh, akta dig så inte Poffa läser detta.Han kanske blir arg då när du säger så om honom.

Portello:

Oj, tack. Tänkte inte på det. Lova att inte berätta det för honom, nästa gång du pratar med honom.

Poffa: Måste vara jobbigt att vara sån dålig förlorare. Tur att du inte sysslar med nån idrott. Det skulle aldrig gå.

Frisco:

Jodå, det skulle gå utmärkt. Det är en bra drivkraft till att inte förlora.

Frisco: Är det inte han som har någon form av program i P3?

Frisco: Där fanns det ju onekligen en viss likhet.

Var det förresten Lantz eller kan det möjligen ha varit Mikael Ståhl som en säsong dundrade in en hel drös med mål i MoDo efter att ha bytt till en klubba som var styvare?

Paddan: När jag konsulterar Björns statistik så ser jag att det bör ju ha varit Kent i sådana fall då Ståhl aldrig gjorde fler mål än Lantz under de säsonger de spelade tillsammans i MoDo.

Frisco: Har Ecke blivit utkuppad från sitt nya jobb? Enligt pappersupplagan av Sportbladet så är det Kent Forsberg som är sportchef i MoDo.

Paddan: Bengt Hedin är sportchef.

Frisco: I ungefär en vecka till, för visst var det från och med 1 mars Ecke skulle ta över... eller var det 1 maj?

Paddan: 1:a mars stod det i pressmeddelandet.

Vill du ha en Ferrari Enzo med visst renoveringsbehov?

Paddan: Är det upploppet på Sepang?

Dream Team: Här är då en bättre bild på den lätt begagnade Ferrari Enzo av 2003 års modell som haft lite trafikproblem i Malibutrakten.

Paddan: Jag gillar hans försök att undkomma problem med den amerikanska ordningsmakten.

Säga till fotografen att inte plåta för han är verksam vid topphemliga NSA på säkerligen klingande svengelska.

Sedan gillar jag även bortförklaringen ..."om en tysk vid namn Dietrich som kraschat Ferrarin och sedan flytt upp i bergen. "

Det är humor. Mycket humor.

Dragan 2k: Det är ingen humor alls. Att onykter (0.9promille) överhuvudtaget köra en Ferrari Enzo är ren IDIOTI. Att prova på att rejsa på allmän väg med den då är än värre. Att han sen föröker lura press och polis med den storyn är ju bara för mycket.

Att han sedan kommer att vara utesluten på livstid ur Ferrari-gemenskapen för att ha demolerat denna dyrgrip och raritet orsak är väl bara bra. OM han totalkvaddat på bana hade han bara fått en skarp tillsägelse av dom.

Salle: Micke Skomkare borde vara avstängd på livstid från den sk gemenskapen.

Salle: Absolut. Idiotiskt är bara förnamnet.

Fast en av de saker jag verkligen älskar är att höra på fullkomligt idiotiska förklaringar och bortförklaringar och undanflykter.

Och nog tar tyske Dietrich hem det. Det är ett fullkomligt briljant försök till undanflykt.

Men visst borde han skämmas för att totalkvaddat ett sådant vackert konstverk.

Dragan 2k:
Jay: "-Kevin, what do I love?"
Kevin: "-Stupid criminals!"

Lumber Jack: Jag visste inte att franska krogar hade namn som är en blandning mellan franskt och svenskt. Samtidigt så låter "La Tour d'EN STJÄRNA FÖLLArgent" som ett väldigt modernt namn för en 500-årig matinrättning.

Paddan: Normanderna torde ha haft ett finger med i starten av den restaurangen.

Så skulle det var väldigt gott med ett skrovmål.Frågan är om man ska vara ståndaktig och fullstängit strunta i hur gott det skulle vara , eller om man skulle ge sig iväg och inhandla.

Ettt skrovmål, eller inte? Det är frågan...

Portello:

Inte.

Portello: Själv så har jag smackat i mig en rulle med 2x chorizo med gurkmajjo samt mycket rostat lök.

Ang Skrov så var dom bäst på soldatgården i Boden. 2x150 eller 2x200 och det var Sibyllas på grillbordet.

Portello: Självklart ska du skrovmåla.

Om man nu bestämmer sig för ett skrovmål så infinner sig ju nästa problem.Var ska man inhandla det?

Har man inte "problem" så skaffar man sig det ;)

Frisco: Det har tydligen blivit förändringar på ledarsidan...

Salle: Tänk att vänta två år på att få hem din bil, betala 200.000 dollar och efter två dagar och nio miles i körsträcka så blir gasfoten lite för tung...

Paddan: Jag skakar på huvudet och blir lätt fuktig i ögona.
Ännu en idiot med för mycket pengar som inte inser att deras nya bilar är
SUPER-bilar/ förklädda racerbilar/konstverk och SKALL behandlas som sådana. Nästan tur att det är lite [url=www.darwinawards.com/]Darwin Awards[/url] över dessa.

Självklart skulle jag också "prova" lite hur fort dom går osv men inte på nån smal landsväg eller i onyktert tillstånd. Har man råd att köpa dessa bilar så har man banne mig råd att åka på en banträff (gärna sån med instruktör) så att man kan lära sig hantera den på ett säkert sätt.

Paddan: Så har det ju faktiskt spelats riktig hockey i dagarna också. Förvånad över att ingen nämnt det ens.

www.tidningen.to/las.asp?toppid=002&omr=sp&typ=egna&id=1514644

NuMo: Att det inte nämnts beror nog på att det var en träningsmatch. Sådana nämns det alldeles för mycket av i andra gästböcker. Fast visst är det bra att pojkarna kommer ut på is och möter lite motstånd och får upp tempot.

Frisco: Jag tror faktiskt inte vi är så intresserade av hockey egentligen.

NuMo: Det beror på veckodag.

Centrumkiosken i Gullänget är berömt över hela landet för sina skrovmål.

arnio: I hela Gullänget kanske?

Frisco: jag bor 80 mil från Ö-vik och här snackas det om Centrumkioskens skrovmål..

arnio: Och jag bor bara några få km från det gettot och har aldrig hört talas om det.

Frisco: Jag gjorde en flytt därifrån i somras. Över 20 garderober i hushelvetet. Tog dryga femton timmar att få på bilfan. Över 90 kubik, fast det var ju som vanligt "INTE SÅ MYCKET GREJER"...

Lumber Jack: Vilken tur att det bara var garderober och inte en massa innehåll i desamma som skulle flyttas...

Paddan: Hehe. Dessutom fick man lära sig hur en banan luktar om den har befunnit sig i en väska i flera månader. Väldigt kemiskt!

Lumber Jack: Förresten, på tal om att flytta... tro vad det skulle kosta att få hit Maxim Sushinsky från Dynamo Moskva? Kan man locka med ett skrovmål i Gullänget?

Lumber Jack: Jag vet hur en fisk luktar efter att ha legat i en frysbox med sladden urdragen i tre veckor. Det var på en flytt i Kristiansund i Norge. Fisken kom från Tyskland (Nej Paddan, det var inte Olsson).

Paddan: Äh, jag tycker vi ska satsa på hemvävt. Jag har ju syslöjd på måndagar.

Frisco: Jag fick hoppa in en lektion som "vikarie" i syslöjd på Höglandsskolan, elevassistenten i klassen vek sig dubbel av skratt när jag kom gående med korgen med trådar, tyg mm.

arnio: Sibylla som låg vid rondellen var bäst ..sibylla har dom godaste burgarna efter burger king.. !Mackedonken !Där släpper jag inte ens in en etiopier..dom har lidit tillräckligt

Gusse:

Burger King är samma skit som McDonalds, men båda kan dock erbjuda ett dugligt mål mat när man är hungrig. Annars är Max helt ok, Sibylla är väl sådär...men O'Learys burgare är oslagbara. Sedan är hemgjorda givetvis överlägset bäst.

« · 679557 · »