1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503647 inlägg · 4188 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Jag måste medge att ha en egen pump är coolt, men jag håller nog med Frisco och MODOJohan att öl är godare på flaska. Öl på fat är så olika kvalitet beroende på vem som sköter baren och häller upp ölen: Det kan vara perfekt och kansmakailla.

Frisco: ... så damp det tydligen ned en gosse på BB i Sollefteå idag vid pass 10.12. Pojken skall tydligen enligt den stolte fadern besitta typiska Ångermanländska drag: "Otroligt lik Foppas split-vision och handleder."

Grattis, säger jag!

Poffa: Håller med att detta är den ultimata prylen hemma nu. Särskilt eftersom den håller kyla samt att den termetiskt tillsluten vilket gör att den inte blir avslagen. Enda problemet är att man inte kan byta sort när man väl har tillsatt ett plastfat till pumpen. Vore kul om Carlsberg kan sätta lite tryck på dom andra bryggarna som dom är agent åt. Guinnnes vore ju inte dumt.

Blir en sådan i inköp efter påsk eftersom Vemdalskrögarna kommer att stödjas till fullo då under den kyrkliga högtiden.

Fast det ultimata vore om man kunde ha en riktig Cask Ale hemma :-)

Lumber Jack:

Jag instämmer till fullo, stort grattis.

Poffa: Kunde ju bli intressant om de skulle få för sig att sälja Guinness och Kilkenny på såna fat, eller varför inte Tetley´s.

Lumber Jack: Stort grattis säger jag med. Men Nu Moste det väl vara färdigproducerat.

Poffa: Blir detta nästa alkoholrelaterade inköp dårå.

[url=www.lazydrinker.com/Index.htm]PC-styrd drinkblandare[/url]

Och här kommer ett alkoholfritt alternativ.

[url=www.neave.com/pinwheel/]Lets get dizzy[/url]

Ni som ville dricka ur flaska kan ju köpa denna. Leffe är förövrigt ett gott Öl.

Lite joobigt om man skall släpa på ett par flaskor bara ;-)

65selander: Leffe Blonde... hmm, har Boork färgat håret?

Wow, med såna här generösa hyresvärdar så skulle jag inte tveka att lämna lägenheten i ett år.

"A COUPLE were treated to a £50,000 year-long sunshine holiday - so that builders could go to work on the block of flats where they live.

And as part of the dream deal they even did up the couple's home."

Ååååh, Peter Högardh, åååhåå Peter Högard...

Han avgjorde matchen med en bredsida. I eget mål. Varför får jag för mig att Linköping kommer spela SM-final?

Poffa: En annan skridsko jag också kommer ihåg är Alavaaras -99 ;-)

Ser onekligen bra ut för LHC men än har nog inte publiken i Götet slutat skrikit sig hesa för db-mätaren istället för att heja på sitt lag. Dom hinner nog även vifta lite till med sina små vita tvättlappar ;-)

Poffa: Intressant match det där, trodde att LHC skulle dra ifrån ordentligt i andra perioden men ack vad jag bedrog mig. Förresten, varför får jag för mig att Salo inte kommer att hålla nollan denna säsong...

Paddan:

Verkligen intressant. Även jag trodde att LHC hade matchen i sin hand men det faktum att saldot på mitt Unibetkonto skulle ha ökat med ca 3000:- om de vunnit matchen under ordinarie tid gjorde väl att steken vändes...

Ja-ni, Pripps Blå är inte så tokigt kom jag på. Jag som oftast väljer baltiska ölsorter. Apropå ingenting... eh.

Poffa: Varför bryr du dig över huvudud taget?

Peter Nordström, som idioterna kallar honom*, har åter igen gjort sitt bästa för att skada en medmänniska. Lasse "jag älskar pedofil-TV och FBK, men hatar riktig hockey" Anrell, har fortfarande inte startat en hatkampanj mot denna avart av människa utan sitter fortfarande och runkar till sina egna morbida lögner runt Tobias Enströms klockrena tackling. Skottpengar?

* Vi med hjärna kallar honom en... Nej visst ja, vi har ju lite heder i Nórrland...

Så är det skönt att man har C+ så man kan kolla på slutspelshockey där i stället för sugarfyran.

Är ungefär lika lätt val som om man fick välja mellan bruna bönor med fläsk eller Potatisgratäng med en mör köttbit.

Portello: Faan, nu gjorde du mig hungrig på bruna bönor med fläsk!

Vilken tur då att jag är nöjd med att titta på "sugarfyran" så jag får se någon hockey överhuvudtaget.

Paddan: Hahaha.Nu är ju jag en valmöjlighet som inte du har.Om jag bara hade sugarfyran skulle jag också få nöja mig med bruna bönor med fläsk.

Har, inte är.

Portello: Valfläsk?

Frisco: Hmm, blandade inte herr Travreporter ihop Rönnmark och Lärking när han påstod att Lärking varit avstängd denna säsong pga sitt civila arbete.

Paddan: Troligen. Rönnmark är inte riktigt avstängd han heller. Hn har dömt enmssa matcher denna säsongen. Dock ej i våra högsta serier.

Nu är wimmelborg tillbaka i gammla goda formen..

Gusse: och Lärking blandar och ger som vanligt.

Salle: Förstår inte varför man bytte domare till den här matchen, eller trodde man att Lahti inte skulle palla för trycket...

Paddan: Tror gör man i kyrkan. Dom visste nog. :-/

Men dom bestämde sig väl för att turas om, mixa runt och riktigt stöka till det med bedömningsnivåerna för spelarna. I finalerna så kommer dom väl gå ett steg till och byta domare några gånger under själva matchen.

Salle: Äh, in med Sören Persson och Pehr Claesson, då jäklar blir det stämning i matcherna...

Undrar förresten om inte Frisco hade kunnat hitta någon vettigare sysselsättning när han väntade på att F1-loppet skulle börja. 

Paddan: Jag är oskyldig (ända till polisen bevisat motsatsen).

I övrigt tycker jag att Lärking är bra. Spelarna däremot uppträder bedrövligt. De får skylla sig själva.

Paddan: Nu fick Salo en 10:a för missconduct. Vad f-n spelar det för roll. Nån bänknötare tvingas åka tvärs över rinken och sitta på en annan bänk. Huuva va vilket straff. 
Får målisen ett personligt straff så borde åtminstone man ta nån av dom spelare som var på isen som tvingas sitta av de 10.

Frisco: Det som jag tycker är felet med Lärking är att han har total nollvision på spelförstörande moment som hakning och interference utan nån som helst känsla. Men sedan missar han alt släpper visa fula/farliga grejor som borde beivras ändå hårdare.

Salle: Jag håller inte med dig alls.

Frisco: Är det inte Ulf Dahlén, som sitter där borta? Näää, han rör ju på sig.

...så sitter jag här och håller i min hand det preliminära spelschemat för nästa säsong. Helt säkert är det inte, men det mesta talar för att detta är det som kommer att användas.

Omgång 1 spelas över två dagar, den 18:e och 19:e september. MODO:s första match är borta mot Timrå tisdagen den 19/9. Första hemmamatchen är mot Linköpings HC torsdagen den 21:a.

Poffa: Tråkigt att inte få premiärpremiären hemma.

Frisco:

Ja, det är lite synd. Men det ser bättre ut i oktober. Tre raka lördagsmatcher hemma. 7/10 möter vi det lag som ersätter Leksand (Leksand och SSK är inlottade, de lag som går upp ersätter dessa. Om både LIF och SSK åker ur så är det enligt detta papper inte bestämt vem som ersätter vem). Den 14/10 möter vi HV 71 hemma och den 21/10 är det SSK (eller det lag som ersätter).

...så är det THE BOAT RACE på Eurosport nu.

Poffa: Hur kommer det sig att du sitter med en sån lista? :-)

MODOJohan:

Kontakter.

Sevc slagit till igen ...liten å ful.. lilagul

Poffa: Får hoppas på SAIK match en lördag då..

Frisco:

Nära, men inte riktigt.

Frisco: Äh, han har givetvis ett brett urval...

Gusse:

Går de upp, så kommer de att vara på besök endera den 7/10 eller den 21/10. Båda två är lördagar.

Poffa: Vilka hemmamatcher fick vi i den femte rundan ? vore bra att få en extra hemmamatch mot Saik Timrå eller nått annat publikdragande lag!

Gusse:

Menar du femtifemte så är svaret SSK eller det lag som ersätter dem.

Doooh. Ordet borta föll... bort. Så vi får bortamatch. Vi hamnade ju bland top 6 och får därför en extra bortamatch.

Poffa: Hur många lördagsmatcher och hur ser det ut runt jul- och nyårshelgen?

« · 700277 · »