1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505090 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:

Eftersom du inte specificerar kan jag informera dig om att Öviks nya museichef är född Häggström men tog namnet Wetterskog när han gifte sig. Det är inte alla som vet!

knaskamilla:

Du håller dig till rubriken iaf, det ska du ha cred för.

scim:

Tack. Jag är ganska nöjd själv. Tänkte skriva något hockeyrelaterat först, men det hade ju blivit heltokigt.

..så hade Mike Watt 140000 kr i månaden i Leksand, kan inte riktigt komma ihåg hur hans spel var, va han bättre än Hedlund?

Eftersom man nu plockat bort länken till "webbkameran" på modohockey.se så verkar man nu ha beslutat att det var för jobbigt att hålla på med sånt.

Paddan:

Aha, du tror det är det som är orsaken? Jag som hoppades att man kunde se sambandet flyttad kamera - flyttad länk och att det var på gång.

Poffa: Äh, jag är skeptisk!

Den här typen av människor bor på gräddhyllan:

"Typ E14 Dagens dubbel

Utmärkande drag

Mycket unga
Yrkesutbildade
Singlar
Låg- och medelinkomsttagare
Hyressrätt i små- och medelstora städer
Kvällsstidningsläsande
Förändringsbenägna kollektivister"

Frisco: En liten skräll att Westerlind ohc Selander befinner sig på Nygatan en kväll som denna. Det skulle jag aldrig ha kunnat gissa!

Lumber Jack: Varsin bil hade de också.

Lumber Jack:

Jaha, jag trodde det var Bjästarånaren. Men det kanske är synonymt med W alt. S?

Lumber Jack: Fast var är Brynäsarna?

www.frisco.se/hs/pol1.jpg
www.frisco.se/hs/pol2.jpg

Frisco: Tja, det där var ju en 72... borde väl stå 65 på den ena antar jag. Hmm, kan brynäsarna vara under isen?

Frisco: Haha, vilka stjärnor. Kan inte ens parkera som folk.

westerlind: De parkerar nästan i klass med ölnasarna.

....så blev jag osams med min chef idag, när hon, ännu en gång, ringde och frågade när jag kommer till jobbet, fattar hon inte att jag är sjuk...
Nu har de ringt tisdag, onsdag och fredag, det är grymt tröttsamt måste jag säga.

Sannes:

Du borde verkligen skaffa dig en ny chef! (Ett nytt jobb, med andra ord...) Man blir inte direkt frisk snabbare av stress från jobbet.

Sannes:

Det är ju bara att bestämma sig för att inte ha tid och bli sjuk. Jag har inte tid, jag är aldrig sjuk. Folk blev sjuka som på löpande band en sista april. Det spyddes nästan i var mans toalett, men inte jag och en till. Med vilja kan man flytta berg (och se till att inte bli sjuk)...

Sannes: Hoppas du avslutade samtalet med "Passa dig. När jag är frisk kommer jag tillbaks och då sänker jag dig"

På tal om något helt annat kommer regnet snart - lagom till att man slutar för dagen.

Det blir nog ingen uteservering den här fredagen heller.

Det får bli att flytta någonstans där solen alltid skiner.

Om man skulle slå till och flytta till Karlstad kanske.

Poffa:

Men erkänn nu att du mådde lite dåligt, i alla fall. I övrigt är det rätt vanligt att man blir sjuk när man äntligen är ledig, när stressen släpper - fast man hinner ju aldrig bli frisk tills det är dags att börja jobba igen.

knaskamilla:
Jag vill gärna ha kvar mitt jobb fast en ny chef hade ju inte varit fel förstås, hon går snart gå i pension, hoppas jag.

Doktorn konstaterade att jag hade inflammation i matstrupen och det beror på stress, fick en lååångt utläggning på vårdcentralen igår om detta.
På mitt förra jobb var det stressigt och jäkligt då åkte jag på tinnitus och på nuvarande jobbet är det också stressigt och då har jag fått kass mage.
Tror du jag vågar byte jobb, igen?

Poffa:
Vem fan har tid till att vara sjuk, men när kroppen säger stopp det är det ta mig tusan stopp. Så funkar då jag, och när jag dessutom inte kunde få behålla varken mat eller dryck på fyra dygn, då är iallafall jag inte så särskilt intresserad av att gå till jobbet.

Fast du får väldigt gärna komma hit ner och tala med min chef, du kan gärna få nämna att det är inget farligt att svara i telefonen när den ringer.

Dragan 2k:

"Om man skulle slå till och flytta till Karlstad kanske." Nu har du allt tittat väääldigt djupt bland de starka dryckerna.

Fast en av dina söner skulle ju bli väldigt glad, färjestadsupporter som han är......

Sannes: Nu hejar han faktiskt på båda lagen.

Jag gör vad som helst för en sol. Inget ska stoppa mig från att svinga ner en eller två idag.

Dragan 2k:
Vad som helst för sol, hm, kan du ta en sväng upp till mig och tvätta min bil i solskenet, kan det passa herrn tro?

Sannes: Det är helt otroligt. Det har varit kanonväder hela veckan. Nu när arbetsveckan närmar sig sitt slut - det är dags för Dragan att vara ledig - ja då ska det givetvis börja regna.

Det är en komplott. En komplott av värsta grad.

Suck.

knaskamilla:

Jag mådde inte ens lite dåligt. Alla ni andra låg utslagna. Jag var till och med och tränade på söndag kväll.

Dragan 2k:

Väderprognosen för Örnsköldsvik:

Lördag: Sol hela dagen, lite kallt på morgonen men kring 8-10 grader på dagen.

Söndag: Sol hela dagen, varmt och förmodligen vårens bästa dag.

Måndag: Lite sämre, men ändå hyffsat varmt och skönt.

Dragan 2k:
Förbaskat Dragan, det är alltså ditt fel när regnet kommer till mig....

Dragan, vi får sticka iväg till Övik, det verkar vara där som solen finns, OM nu Poffas väderprognos stämmer, det kan man nog diskutera antar jag...

Sannes/Dragan

Poffa bjuder säkert på sådan där go fatöl från sin superduperhäftigavuxensodastreamer, när han har lört sig att inte göra så mycket skum så blir den ännu goare ;-)

65selander: Dessutom får han ju inte dricka nån själv så han kan säkert vara chaufför osså.

65selander:
Jag kan nog hantera den däringa "superduperhäftigavuxensodastreamer" på rätt sätt, man har väl jobbat i den branschen....

Salle:

Selander, var hämtar du upp mig?

Dragan 2k:

Kan konfirmera att solen skiner här i Karlstad :-)

Poffa:

Perfekt, jag hade tänkt tvätta och städa bilen imorgon. Sol till grillningen på söndag är ju inte helt fel det heller.

Sannes: Tyvärr så blir det inget Övik i helgen. Skall på hockey i morgon och i kväll blir det Copperfield's och Nils Oscars Kalasöl :-)

65selander:
Nämen, backar du ur, ursvagt grabben... :)

Dragan 2k: Det där med sola i Karlstad har ju inget med solsken att göra.

www.karlstad.se/ko/fakta/omkarlstad/sola.shtml

..så verkar Tommy Samuelsson, Fredrik Reinfelt och Mikael Wahlberg ha samma favoritlag....för visst är det dem på bilden?

Dragan 2k: Väderprognås för Norrbotten under kommande Valborgshelg klippt från svensktvader.se:

Ett mäktigt högtryck över nordvästra Ryssland ligger stilla vilket höjer temperaturen i Norra Norrland. Ett lågtryck som bildats över södra Sverige rör sig långsamt söderut och följs av tilltagande E-NE-vind över södra Skandinavien vilket ytteligare förstärker högtrycket i Norrbotten. Sikten är i allmänhet god. Temperatur i Luelåområdet 25-30 grader. Plusgrader alltså. Se upp med eldning, brandfara råder.

...så undrar vi hur Stefan ska hålla Liv i sitt Rysslandsäventyr efter kvällen drabbning.

Hawerchuk: Möjligtvis genom att hans eventuella lagkamrat Fomichev framstod som ännu mer osäker.

...så sitter jag och ser på Foppas 2 mål och ett assist från nattens match. Målen är väl ingenting att skryta om, ett kommer i tom kasse, det andra kommer på ett mäktigt slagskott rätt upp i krysset. Men vilket pass.

Peter börjar med pucken i vänster tekningscirkel i offensiv zon, drar två spelare stillastående och sätter fart ner bakom mål, upp mot andra tekningscirkeln, upp mot blålinjen och sedan ner mot vänster tekningscirkel, där han började, och därifrån levererar han ett fint pass till Desjardins som står helt ensam på blå då fem Buffalo-spelare följt Foppas lilla rundtur.

För att citera Buffalos kommentatorer: "Peter is GREAT again!"

Poffa: Så kan man just nu se hockey från C-VM.

Tror det är Irland-Luxemburg just nu, om jag förstod saken rätt.

Paddan: Äh, det var tydligen gårdagens drabbning mellan Irland och Turkiet.

Paddan:

Är inte Irland världens sämsta hockeynation??

mattias - 74: Efter förra VM:et var det Armenien, men de krossade ju Irland med 6-0, ett Irland som man i förra VM fick storstryk av med 15-1.

Paddan:

ok jag tycker mig minnas att nån sa att Irland va sämst i Världen men det kanske var för typ 2 - 3 år sedan då!

mattias - 74: Det går lite upp och lite ner i hockeyvärlden, det trodde jag du visste... ;-)

« · 712425 · »