Undra vad som skall läggas ut på modo's hemsida nu då. Undra hur många gånger den går ner i veckan....
MorganaLefaey: De åker väl till Åland på lilla Mästarcupen veckan efter Timråmatchen, om jag inte minns fel.
Jag ska vara ärlig och säga att jag fortfarande inte riktigt har klart för mig vem som är Anders Selin i träningstruppen, Oscar Steen och Skröder har jag heller ingen riktig koll på. Dessutom körde en del killar som i onsdags hade röda tröjor denna träning med svarta tröjor så det tog ett tar ett tag att riktigt få ordning på hjärnkontoret.
Jag vet inte om det var en synvilla men än så länge ser Gästrin inte ut att ha redwoodträn till ben som han hade förra säsongen.
Wayne Gresky: En bomb är väl inte en bomb om den inte dyker upp väldigt snabbt och oväntat, tror jag. Lite grann som en hockeyns motsvarighet till vinterkräksjukan fast förhoppningsvis med mer positiv klang.
Någon av dessa "leftovers" kanske kan vara en liten stubintråd i varje fall.
Frisco: Hört att de är i sina bästa år just nu. Var det först en peak vid 30 sen ytterligare en runt 60.
Paddan: Jag var ner och snabbvisade arenan för några gamla vänner. Då var Steen, Jocke, Weinis och Påhlsson på isen tillsammans med en för mig okänd målis. Dom såg mest ut att lattja men dom hade nog hållit på ett tag för Steen och Weinis tog varje chans att få vila medan Jocke såg hyffsad ut. Påhlsson var dock knappt röd om kinderna...
Salle: Jag funderar på vad Poffa såg i onsdags, för han sade något om att det då alltid var sex på bänken eller något sånt. Måste ha varit solsting.
Hörde ett rykte från Stig om att Frölunda inte velat släppa iväg Salo till matcher med Icebreakers denna försäsong.
Martin S: Han har tydligen skrivit på ett ettårskontrakt och kommer att spela i #27 i Essen. Förmodar att han är på väg ner dit nu snart, då han tydligen ska vara med på isträningen på tisdag.
"Neben Eishockey spielt Conny Strömberg gerne eine Partie Tennis oder versucht auf dem Grün sein Handycap im Golf zu verbessern. Allerdings bleibt ihm seit knapp einem Jahr wenig Zeit für Golf- und Filzball. Denn da brachte seine Frau eine Tochter zur Welt, die den jungen Familienvater nach dem Training gerne in Anspruch nimmt."
Det var tomt på hockeysnackare i Arenan i em. Iofs så kanske alla hade gått när jag kom dit med drygt halva träningen var kvar.
Adam Andersson ser bättre och bättre ut. I ett speluppehåll emellan övningarna så fick han Milo att lägga passningar paralellt med blå som Adam sedan direktsköt på. 7 av 8 gick i nät (ingen målis iofs) och den 8:e strök stolpen. Som sista övning körde dom nån slags kull där dom turades om att jaga varann. Adam & Wargh var ett par och en trött Wargh hade ingen chans emot en pigg och smart åkande AA.
Sen var det lite taskig uppdelning på vissa håll i den övningen. Touminen vs Micke P var en där Pasi fick det tungt. Tyngst hade dock Gästrin (go figure) emot Oscar Hedman. Gästrin lyckades inte "kulla" Oscar en enda gång medans Hedman busenkelt kunde hålla Gässe på tryggt avstånd.
Timmy och Susse var ett par som inte tog denna övning på riktigt allvar. Susse var den bättre men Timmy lyckades kontra in en "kull" omedelbart efter att blivit det själv. Dallas & Sellin var tvärsemot. Det var prestige och kamp i deras "kullningar", det var snudd på brottning vid några tillfällen.
Jörgen Jönsson är verkligen laddad inför denna säsong, så laddad att han gett sig på att designa en ny hjälmkollektion som skall användas av FBK.
Cyklob: ...och här är då artikeln med bland annat informationen om att Salle, Svarten, Susse, Snygg-Hasse och Timmy inte är med i matchen på torsdag.
Nä, man kanske skulle bege sig ner på AF och undersöka villkoren för en sökanderesa och sedan bege sig mot Arenan för en liten till på isträning och premiärätande på Restaurang Victory.
Uppdelad trupp på förmiddagens träning.
Skröder, Gästrin, Öberg, Hella, 2*Enström Hedman, Sellin och Viklund tränade tillsammans med NHL-killarna (inga Twins) på sejour 2. Königsson och nån jag antar var Erlander höll i spadarna på detta pass.
Dock såg vi en av Sedinarna tillsammans med en, i 2 andra gästböcker väldigt omskriven, spelare gå upp till Restaurang Victory för att käka lunch.
Bästa på 1:a träningspasset: Dallas satte Wargh i sargen så det sjöng i hela arenan. Ett ljud som man gärna vill höra fler gånger.
knaskamilla: Det har jag ingen aning om. Du får nog fråga deras flickvänner om du verkligen vill ha svar på den frågan. :-))
Salle: En annan höjdpunkt var Adam Anderssons fina open-ice hit på Wargh. Dessutom Adams och Zackes högljudda käftande med varandra om huruvida det var mål eller inte i en spelsituation, Svartens klagomål på Pasi... tror jag det var... som missade målet.
Sedan så sågs (som Salle i förtäckta ordalag försökte säga) Jonte Hedström käka lunch i Restaurang Victory med en av Sedinarna, kan också meddela att de serverar väldigt god mat i restaurangen.
Martin S: Apropå Königsson så kikade jag lite på J20-sidan och då dök det upp en fråga i mitt huvud. Hur många "äldre" fick man spela med med tanke på några av deras målvakters födelseår...
| Målvakter | |||||
| Mattias, Erlander | 1905 | ||||
| Frida, Glavhammar | |||||
| Robert, Östman | 1905 | ||||
| 1 | Andreas, Hjelm | 1988 | 176 | 59 | Ånge IK |
| 29 | Christopher, Königsson | 1986 | 182 | 88 | Höga Kusten Hockey |
Poffa: Nu är jag väl en som inte direkt hoppas på att Enström skall ta någon av småttingplatserna, men ju fler som är heta och bra desto bättre om man säger så.
Kör de dubbla pass på tisdag så lär man väl hinna med att se ett av dem. Undra om det bara är för att de skall vara slutkörda inför matchen på onsdag och göra det lite jämnare för Timrå.