1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505936 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Du menar väl att det bär iväg till Forssvallen i Köpmanholmen.

scim: Lagkaptenen i Wääijiiijjja dricker inte sportdryck i pausen. Han dricker Coca cola.

...så ska jag åka till Gideå och se hammalaget få stryk av de röd/vit/gröna.

wap.hockeysnack.com
Detta har inget med tidigare inlägg att göra men är det någon som kommer wappa in resultat från matchen medans den pågår? Vore roligt att höra hur laget sköter sig utan 5 stöttepelare.

MorganaLefaey: Det lär väl finnas någon i TIKs gästbok som lägger upp något sånt.

Paddan:

Är det så den heter så är det så!
Nu beges det iaf, adjöken.

...så har man fixat hundvakt i Sthlm nu också. Det kanske blir en liten semester till veckan ändå.

wap.hockeysnack.com
Jag vet inte riktigt varför men det känns som jag hellre vill ha det återgett av en modoit än en tikare. Roligare om det förskönas åt vårt håll än deras. :)

wap.hockeysnack.com
Då kom man på hur timrå hade tänkt komma före i serien. Krizan ut efter att någon åkt över han. Befarad knäskada. Nu har man inte sett det så kan va helt otur men ett avbräck som skulle skada oss otroligt.

MorganaLefaey: Hmm, bör väl betyda att Erlander... tror jag... får göra matchdebut med A-laget. Får hoppas att han gör det storstilat.

MorganaLefaey: Öviksmedia kommer att ha rubriken "Hur avsiktligt som helst"

Paddan:

Han började med att släppa in det första skottet han fick på sig. 1-1 efter första, dock. MODO:s målskytt var Skröder.

Poffa: Ok, där ser man. Nåväl med tanke på vad vi har borta så känns det som att vi får börja på ny kula. Matcherna på Åland lär väl vara lite mer rättvisande, får man hoppas.

El Maco:

Hasse skriver ju i riksmedia.

knaskamilla: Så har några modoiter spelat match i Örebro ikväll.

MorganaLefaey: Krizan fick en ledbands skada för att gå in på närmare detaljer. Ecke satt brevid mig och sa att det var en ledbands skada, dom visste inte just nu hur allvarlig skadan var men det såg inte bra ut.

Annars var väll matchen enligt mig en typisk försäsongs match mycket haffs och slaffs och mycket fel pass hit och dit. Modo hade stora problem studtals att ta sig ur egen zon, man hade även stora problem i uppspelen och powerplay spelat såg ut som förra säsongens.

Per-ånge Skröder imponerade stort på mig i alla fall han kämpade och slet och gjorde ju modos mål med och med lite tur så hade han gjort 2.

Bara hoppas skadan på krizan inte är allvarlig annrs är det bara för Ecke att ge sig ut och leta en ny målvakt.

Mm. Svag insats idag även om det knappast spelar någon större roll på det stora hela. Efter första perioden var det sannerligen inte många anfall av vidare struktur från Modos håll vilket var lite synd då Asplund tidigt visade upp det vedertagna faktat att han inte är elitseriemässig i sitt spel.
TIK var bättre men såg också försäsongsslöa ut. Egentligen var det väl bara Pärssinen som visade upp någon slags klass. Han vinner deras poängliga i år. Det syntes hur tydligt som helst.

Modos bästa - och det var på en synnerligen låg nivå - var Peter Öberg, Pasi och möjligen Skröder. Resten var förhoppningsvis träningströtta i benen. Oscar Hedmans bjudning vid 2-1 är en sån där som ger löneavdrag i seriespel...
Döme gjorde i bästa fall tre godkända byten och avslutade matchen med en nollas karaktär när blev enkelt provocerad av en sådan halvfigur som Magnus Nilsson.

Jävligt spännande på ett negativt sätt blir det gällande Krazy Karol. Ingen skugga på vår gode junior som ersatte i dag men man kan ju lugnt säga att försvarsspelet var ett annat innan han kom in... Krizans spel var under den korta tiden han var på isen formidabelt. Han hann bland annat med en ruggig plock.

Cyklob: Krizan får väl bada i den där rosa smörjan så ska du se att han väldigt snart är fit for fight igen. Ecke var ju förresten med på träningen i morse, som stand-in för Freddan. Ja, alltså som istränare...

Paddan: Var är Freddan såg honom inte på matchen.

Paddan: Ja vi kan väll alltid hoppas att det fungerar som dunder honung :). Men innan han vart skadad så visade han flera gånger att fjolårs formen var kvar. Men peppar peppar ta i trä att det är en lindrig ledbands skada.

Cyklob: Det låter ju bra att det fanns vissa tecken på att fjolårsformen var konserverad, för på träningarna är han ungefär lika intresserad som Timander att visa vad han går för, dvs nästan inte alls. Det blir då till att se till så att Zackes kartong håller måttet så att vi har någon som kan rädda någon puck någon gång. Hur var Erlanders insats i målet?

Paddan: Erlander spelade upp sig och var bra i tredje framförallt. Men starten med mål på första skottet gjorde väl honom lite illa kan man tro. De andra två målen var förvisso frukten av bedrövligt försvarsspel men knappast omöjliga att stoppa.

Paddan: Darrig han släppte in första skottet men spelade upp sig allt eftersom. Men matchen blev oxå bara sämre och sämre juh längre tiden gick!

Karols skada kom etfer att en modoit hakat ner Wargh i en kontring så att han for in i Karol, Modoiten blev utvisad och Timrå gjorde 1-0 sedan kvitterade Mado nästan direkt efteråt efter att Timrås bakcar missförstod varandra kapitalt.

Förtsa perioden var riktigt bra sedan blev det bara sämre och sämre, Modo var de som tappade tempo först...

Paddan: Erlanders insatts var bra han fick en dålig start släppte in första skottet en styrning.Men efter det så var han bra helt klart godkänd.Förresten så var modo pp lika uselt som jag minns det från förra säsongen kan dock ha att göra med att vi saknade våra nyckelspelare.

Swordster: Aha, där ser man. Tja, Harald klagade ju på tempot på skridskoåkningen på matchvärmningen så det blev tydligen inte bättre när de väl var nere i Kramfors.

Hmm, om en MoDoit hakade Wargh, då borde det ha varit något fel. Hakade han däremot ner Warg... då är det en helt annan femma.

Paddan: Han började ju med att släppa in första skottet han fick på sig, och agerade rätt darrigt i målet. Men ju längre matchen led ju mer kom han ju in i spelet och gjorde några bra räddningar. Men modos försvarspel var under all kritik. Adam Andersson,Tobbe Viklund bästa backar enligt mig i modo. Men jag saknar endå en till back utöver Hasse,Timmy som har lite kilo att sätta åt med.

Men skulle ha ge spelarna betyg 1-5.

Karol Krizan 5 höll 0an den tiden han spelade tills han vart skadad.

Erlander 3 han skulle väll tagit 1 av målen i alla fall.

Tobias Viklund 4 spelade smart och enkelt.

Adam Andersson 3,5 Mycket fina uppspel från hans sida.

Oscar Hedman 1 hans bjudning på 2-1 målet får inte hända bara.

Tobias Enström 2 han slarvade en hel del med uppspel som vart farligt.

Niklas Öhman 2.5 såg inte han så mycket men han gjorde väll det han ska.

Per-Åge Skröder 4 Modos målskytt och slitvarg matchen igenom.

Robert Döme 2.5 började bra slutade dåligt.

Oscar Steen 2 måste bättra på passningarna och åkningen.

Magnus Gästrin 2,5 kämpade och slet och försökte.

Pasi Touminen 2 Kämpade även han men in mina ögon rätt osynlig.

Mattias Hellström 3 mycket fina passningar till rätt adress.

Peter Öberg 3.5 Slet och jobbade som vanligt.

Micke Pettersson 3 Mycket bra i boxplay spelet mer osynlig 5 mot 5.

Johan Dahlberg 3.5 spelade tufft och backade inte undan.

Miloslav Horova 2 mycket osynlig i mina ögon.

Tommy Enström 1 hade svårt med tempot och kom ofta in fel i sitautioner.

Så ser väll mina betyg ut ungefär :)

Cyklob: Det var ju generöst att ge 2,5 till Niklas Öhman. Särskilt som han, tillsammans med Molinder och Nilsson,  just nu är i USA och spelar med Team 20.

Men Anders Sellin bör väl vara den som spelar istället för Öhman.

Paddan: Förövrigt måste er Nr 27 Dahlberg, tror jag han hette, vara den långsammaste spelare jag sett på elitnivå. Och då var det inte bra tempo i den här matchen om man säger så...

Vår läderCJ från förra säsongen var en riktig raket jämnförelsevis. Visst han vill tacklas men jag tror inte att någon träffade, han han inte dit.

Men fortsätt gärna att spela med honom :P

Cyklob: Saknade matchprogram, men var Öman #12? I så fall stod han väl för en av de mest blyga insatser som setts i en Modotröja. Förvisso utan att göra bort sig nämnvärt men han var bokstavligt talat livrädd för pucken och försatte sig själv och medspelare i märkliga situationer när han så undantagslöst försökte undvika att hålla i pucken.
Han kanske var nervös, pojken, men lite mer framfötter får han allt visa om det ska bli plats i år.

Dahlberg delade ut ett par duktiga smällar men fick också ett gäng och har sammantaget tydliga problem med tempot än så länge. Ofta kommer han fel, slår bort passningar och blir lätt efter när han söker kontakt med motspelare i deras uppsle. Men på sikt kan det nog blir trevligt det det där. Han kunde ju åtminstone hålla sig kvar på banan, vilket var mer än vad man kan säga om Wennerberg som var totalt feltajmad i en tackling och fick matchstraff.

Enström den yngre gjorde ett toppbyte vid 1-1 som var hans mål rakt igenom. Sen var det tvärstopp. Han gör sannolikt inte många matcher i år heller.

Var det Tobbe V eller Adam A som satte matchens poff direkt i andra? TIKs #19 tog emot ett duktigt motlägg där...

Paddan: Tycker att det är synd att modo inte var bättre framför motståndana mål för jag tycker att Asplund spred en hel del returer runt sig som vi bort ha kunnat utnyttjat bättre.

Swordster: Det är den 10 augusti. Forza Dahlberg.

Ah, Sellin ska det vara då som var den ytterst försiktige numero 12.

Mano: "då Asplund tidigt visade upp det vedertagna faktat att han inte är elitseriemässig i sitt spel."

Asplund ska i första hand fungera som avlastning till Backlund. Ja, som situationen hos er med Zajkowskij och Krizan i samma roller. Elitseriemässig.. ja, hur många spelare är elitseriemässiga i den första träningsmatchen för säsongen?

Bättre att få spela match än att träna, hette det inte så?

Mano: Jag har för mig att #12 var Öman. Tror det var Viklund som delade ut en rejäl tackling på någon i timrå och det är mycket möjligt att det var just nummer #19 som fick smaka :)

Håller helt med angående Tommy Enström, låna ut han till Sundsvall Hockey där trivdes han bra och där gjorde han bra insattser för dom med.

Mano: Aha det kanske var Sellin men i programmet stod det Öman skulle delta. Men nu när man tänker efter så är han väll på landslags uppdrag ? :D

Cyklob: Det här verkar tyvärr vara något som stämde in bra på Krizan idag.

Paddan: Näe verkligen inte

Cyklob: jo verkligen skulle det stå :) börjar bli en aning seg :)

Dream Team: Asch, inte bli grinig nu. Det är en Modogästbok det här. Den bygger delvis på att vi gör ned motståndare, allra helst era spelare. Ni har chansen att idka motsatt verksamhet hemma hos er.

Asplund är en medelmåtta, har varit länge och hans spel idag visade inte heller något annat. Bra då att Modo var dåliga. Bra då att ni har Backlund. Alla glada.

Pärssinen var för övrigt elitseriemässig om jag får räcka fram en fredspipa. Det var han dessvärre ensam om på rinken.

Cyklob: Ledbandsskador brukar fixa till sig på ett par veckor. Korsbandsskador är värre - de är början till slutet på karriären.

Försäsongsresultat är inte så mycket att bry sig om. Spelarna är som bambi på hal is och många lag har ännu inte spikat truppen. Slutet av försäsongen kan möjligen säga något mer om truppens kapacitet och förmåga men inte ens det säger egentligen något. I slutet på försäsongen är de flesta i början av återhämtningen efter en rejäl nerträning och det kan mycket väl hålla i sig under de första matcherna på säsongen.

Kickan: Jo exakt bara hoppas att det vart en lindrigare ledbands skada. Håller helt med om försäsongen med skrev tidigare idag vem kommer minnas detta resultat när serien startar ? :)

Mano: Vi tycker nog mer lika än du tror, om jag får göra en liten fredstrevare med ;-)

Asplund är förmodligen lika (o)trolig i rollen som särskilt framstående elitseriemålis som Zajkowskij är hos er. I vilket fall annat än att de gör en fem-sju matcher/säsong och kanske kommer undan med godkänt i hälften av dem.

Grinig? Vem? Inte bli sån nu heller.

wap.hockeysnack.com
Tråkigt att det låter som om det bara var skröder av förvärven som lät bra och att hastigheten på rören var dålig. Själva resultatet gör inte så mycket då man saknade en hel 5a toppspelare men nog hade man hoppats på lite linjer o tanke i spelet. Men en första match utan positiva vibbar har jag inga problem att svälja. Men nog hade det varit roligt om man hört att döme bevisade att han kommer bli nyttig osv. Nu får man hallå tummarna tills man läst öa att karol kommer vara tillbaka innan serien börjar.

MorganaLefaey: Det brukar ju knappt finnas linjer i elitseriepremiären. Första träningsmatchen är absolut ingenting att bry sig om. Det är bättre att spara formtoppen till slutspelet.

wap.hockeysnack.com
Visst är det så att första matchen brukar vara en hönsgård, och de linjer man brukar se brukar vara rosten efter rören. Och att en formation är bäst under de första matcherna behöver inte betyda så mycket, tänk på horava gästrin mickep som dominerade försäsongen men inte alls funkade under serien. Men det är alltid roligare att höra något positivt. Var dahlberg så dålig som vissa vill göra gällande? Var han för långsam på grillorna eller i tanken? Hur gick det för den som wennerberg checkade i skallen?

MorganaLefaey: Möjligt att man inte ska döma Dahlberg för hårt så här tidigt förstås, men han var vimsig i positionsspelet och hade ytterst svårt med tempot. Tyvärr väger inte ett par varma proppar upp för sånt. Men det kanske tar sig, vem vet?
En snubbe som Döme hade liknande problem och han tacklades inte ens...

...så verkar seriepremiären på X11 vara uppskjuten. Säkert något knöligt som ställt till det.

Poffa: Jag har matchstart om strax... Har inte du?

Poffa: Jo, det ryktas om het stämning mellan Nolby och grannbyn Etby. Det sägs att man kastar binär skit på varandra.

« · 735658 · »