1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506018 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:

Hockeysnacka?

Ang spam: Jobbar man åt ett företag som tar det på allvar så får man inte så många. Jag har då inte fått ett skit på flera veckor. Fast då är det jag som sköter om det också ;-)

Vi kör med Trend Micro´s IMSS med tillägs modulerna Network Reputation samt SPS. Förra veckan fick vi 30727 mail varav 25297 var spam, utöver det så blockerade vi 67566 connections från avsändare som finns med på en del stora rbl listor.

65selander:

Det måste väl ha varit Monty Python som uppfann spam...eller!?!?

Se länk:

65selander: Självklart så kör vi hårt på det. Var lite ironisk på det tidigare inlägget. Nu trillar det ju alltid in något enstaka mail nu och då ändå. Men att gå över till system som använder sig av att man måste aktivera sin e-mailadress för att kunna skicka till en vill man ju inte ha.

knaskamilla: Självklart, men vet inte om man skulle orka mer än man redan gör. Blir kanske jobba ändå då.

MorganaLefaey: Sedan så är det som virusmakaren att man alltid ligger steget efter. Det stora problemet är att kunna anpassa så att verksamheten inte blir lidande.

Själv vann jag precis massa pengar från UK NATIONAL LOTTERY...

Mats Edström: Visst är det just denna sketch som namngett SPAM :)

Nikki: Och jag var nyss den miljonte besökaren på en sida och är garanterad en massa pengar. Tänk vad trevligt.

MorganaLefaey:

Och jag får låna upp till 100 000 dollar till en otroligt låg ränta!! :)

Gidde:

Jag funderar på om jag ska göra en penisförstoring.

knaskamilla: Själv funderar jag på hur folk kan ha svarat på mail som jag inte ens skickat, mycket märkligt. Och ibland är det till och med svaret på svaret på svaret på svaret på ett mail som jag inte skickat.

Hmm, man kanske skulle flytta till Nigeria.

Paddan:

Du kanske mailar i sömnen...?

knaskamilla: Som du säger så är det faktiskt ganska vanligt. Har hört att sleepmailing bara överträffas i antal av sleepwalking och sleeptalking.

Kanske man hinner svänga förbi arenan på torsdag. Då bjuder nämnligen Lars Jansson på en okänd frestelse med rödbetor.

Torsdag 17/8
- Janssonsfrestelse med rödbetor

MODOJohan: Usch, vad hemskt att köpa klädesplagg second hand, det skulle jag aldrig göra...

Nä, nu är det lika bra att ge upp. SM-guldet är nu vikt åt brollan, dom ska tydligen pissa sig till segern.

Hawerchuk:
Mer Hedström

Hawerchuk:

En utomordentlig brunkare som jag skulle vilja ha som powerforward i en kedja med en passningsskicklig center och en målskytt har nu fått Timråfansen att gå från en tro på kvalserien till möjlig guldkandidat.

Poffa: I vilket parallelluniversum då?

Bragd-Birger:

I en gästbok ett klick bort.

Poffa: Aha. Jag antog att du menade Timrås, men jag kan inte påstå att jag läst speciellt många 'kvalserie --> SM-guld' där. Men så skelar jag ju en aning fösstås.

Poffa:

Nu när Hedström har kritat på för Timrå, så måste jag givetvis fråga ifall han ingick i bomben.

Bad_Brett:

Inte en chans.

Poffa: Om nu timrå bara hade haft en hyfsad puckmotare oxå så skulle det kanske kunna bli jämna derbyn mellan oss...

Vad är det som ligger i blomkrukan?

Icing-Ove:

tepåse =)

Icing-Ove: Ingenting. Det är fönsterramen?

Icing-Ove: Jag chansar på Loket.

Paddan: Nej, det är en jättebanan!!!

Mats Edström: Skulle också kunna vara en fyra.

Paddan: Jag går all-in...

Så verkar ett av mina favoritnamn på den hypotetiska bomblistan (Owen Nolan => Phoenix) kunna strykas.

Frisco: Så har man då, hem i brevlådan, fått examensbeviset som förkunnar att jag nu har en lärarexamen för undervisning i grundskolans senare år. Sedan återstår det att se om man har utbildat sig till arbetslöshet igen. Än så länge är det så i varje fall.

Frisco: Fantastiskt!

Paddan: Grattis!

Hur blev det med jobbet på Tjörn, är det aktuellt fortfarande, eller?

Dream Team: Tyvärr inte, de anställde en annan sökande. Men det är bara att leta vidare.

Frisco:

Snyggt!

Du hittar då allting du! ;-)

Undrar när Conny får en egen gata?

Paddan: Inget muntert ställe att bo på just där, kanske. Men Ortvikens pappersbruk som relativt nära granne skulle jag nog tänka mig för, även om jag har båt.. ;-)

Paddan: Dessutom har han ju lite anknytning till Sundsvall. Även om han var här väldigt kort tid, så gjorde han intryck så det är väl helt rätt med en gata till hans ära här i stan.

Paddan:

Tycker det sista alternativet passade bäst ;-)

Frisco & Lumberjack: Till ert stora förtret kan jag berätta att den Lars Jansson som fått namnge Mangigatans förlängning har lika lite att göra med Hockey som den Lars Jansson som numer guidar folk runt i SBA...  :-)

Enligt mina källor var det en av stans "grundare" och tidigaste politiker med bla egen sal i Stadshuset.

Vad är detta. Är det ZZZ-tråden som används även på dagtid. Du milde. Nu har jag nog sett allt. Nu kan jag dra mig tillbaks.

Förresten får man tacka Karol K för att han rekommenderade vår nya slovak att ha Frölunda som arbetsplats under denna säsong

Eller det kanske är något man får utvärdera efter säsongen.

Dragan 2k: Då räknar vi ju med ett antal självmål som tack för hjälpen att hitta ny arbetsgivare. Fast, iofs räcker det nog om ni bara skickar upp Danne, det brukar garantera sura miner hos WWS ;)

Dragan 2k:

Dekadensen är totalt. Kan inte du som Forumledare stänga av Paddan och Chief, samt varna övriga för denna monstruösa oförrätt som vederfarits?

Poffa: Monstruös oförrätt, är det Nessie som huvudrätt?

Det kan ju förresten vara så att jag skrev inlägg i sömnen, sådeså!!!!!!!!!1

Poffa: Du är så mycket för att radera inlägg och att stäga av folk. Du borde passa som en medlem i hockeyns diciplinnämnd.

« · 736761 · »