1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506064 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:

Men vadå, har du fått jobb i Åkersberga nu?

knaskamilla: Nepp, inte än... och ärligt talat är nog chansen inte särskilt stor. Anställningsintervju igår och besked på fredag ifall jag får jobbet.

Paddan: Hamnar du i Åkersberga så får du vara nöjd. Trivs utomordentligt där.

...så tycker jag att det är häftigt att Järved ska spela seriematcherna i Arenan.

...så håller jag inte med svenskafans forwardsranking då det gäller MoDo. De har gett Svarten en 9a och Salle en 8a. Jag vill vända på de siffrorna.

Deas:

Om Svarten spelar som ifjol är han knappt värd en femma... :-S

Jonathan Hedström eller Magnus Nilsson?

Wayne Gresky:

Hmmm, nu förstår jag inte riktigt kopplingen....

(skäms)

Gidde: Enda 28-åringarna i Timrå.

Wayne Gresky: Både Jonte Hedström och Magnus Nilssson befinner sig för tillfället i Schweiz för cupspel, så där sitter alibit säkert! ;-)

Dream Team: Skit, där föll den teorin! :)

....Så mötte jag Brynäs IF on Tour-bussen.. eller något, en ful svart buss, typ dubbeldäckare. Ja iaf så mötte jag den på Nybrogatan i Härnösand alldeles nyss. Det var allt.

så är man på hemmaplan igen. Lika varmt här som i huvudstadens arkipelag. Fast det är disigare/dimmigare här. Än värre var det runt H-sand där man tvingades ner under 100 för att sikten var så dålig.

+60 mil är rätt jobbigt att sträckköra. Sen blev man lite avis på de halvlulliga som drällde ut från SBA när man åket förbi för att kika lite. Kanske man skall ta EN pilsner och komma på samma nivå...

Här är A-domarna som kommer döma de flesta ES-matcherna i vinter:
Thomas Andersson, Gävle
Pehr Claesson, Alvesta
Morgan Johansson, Ljungby
Robert Lahti, Västerås
Christer Lärking, Solna
Mikael Lindqvist, Järfälla
Sören Persson, Stockholm
Ulf Rådbjer, Grödinge
Ulf Rönnmark, Stockholm
Patrik Sjöberg, Gävle
Marcus Vinnerborg, Ljungby

Ryhed har slutat dömma..men vem kommer sakna han

... så undrar man om Nanne fått sin inspiration av hyndornas lumpna banderoll från häromåret.

[bild]img.aftonbladet.se/noje/0608/27/nannescen210.jpg[/bild]

Salle: Har Gustaf Höök börjat på aftonbladet? Han jobbade/pryade på ÖA för några år sedan.

Salle: Tänker du på den som var snodd nästan rakt av från Divealanche.com?

Salle:

Jag undrade just hur den i ÖA omskrivna klänningen såg ut. Jag undrade också varför ÖA inte lade ut någon bild på den.

knaskamilla: Här kommer då Tidningen Ångermanlands text om invigningsspektaklet i Swedbank Arena.

Paddan: Klänningen mm syns även i Mittnytts reportage från invigningen.

[url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33628]Längst ner till höger och välj sedan dagens sändning 17.55. Man kan snabbspola till ca 2.30 in på reportaget.[/url]

Sportnytt var visst där också enligt "löpet" på sändningen just nu.

Salle:

Shit, vad snyggt det var med allt ljus och när man såg folk gå omkring på de olika våningarna. Yeah.

Det här trodde man aldrig: HS är typ den enda sida på nätet jag kommer in på just nu, förutom Google.

Paddan: Ja det verkar ju ha blivit en riktigt lyckad invigning av arenan i alla fall. Synd att man inte hade möjligheten att vara på plats.

...så behövs det ingen väckarklocka när gatorna sopas på morgonen. Härligt härligt.

Mot jobbet.

...så gick resan till jobbet bra. Sitter mest och funderar på gårdagens fotbollsderby. Vilken tragik. Och på min födelsedag till råga på allt elände.

Frisco: Grattis på födelsedagen. Du förtjänar inte sådana kamrater.

Frisco: Så du är alltså två dagar äldre än mig då? Och visst ja, det skiljer väl några år också...

Frisco:

Japp, det där var inte roligt! :'(

Och dessutom på min ena dotters födelsedag!

Grattis förresten Frisco! ;-)

Gidde: Min deduktiva slutsats blir alltså att Frisco är Giddes dotter.

Deas:

*ASG*

Det hoppas jag verkligen inte, plus att jag i sådana fall fick barn när jag var inte fullt 5 år gammal! :)

Gidde: Hon (Frisco) kan ju faktiskt vara adopterad! Vad vet vi?

Frisco:

Grattis i efterskott, då. Eller har du uppnått den höga ålder där man inte längre vill fylla år nu?

På tal om jobb så hade jag någon sorts plan som gick ut på att jag skulle börja jobba vid nio på morgnarna och jobba hela dagen, men igår upptäckte jag att jag har så mycket flex och komp att det bara vore onödigt. Imorgon blir det nog sovmorgon på riktigt, då tänker jag inte ställa någon väckare klockan åtta för att ändå inte klara av att komma upp då.

Wayne Gresky:

Aldrig att jag skulle adoptera en sådan som Frisco! ;-)

Däremot är han suverän som kompis! :)

Wayne Gresky: Britpop sa du, men Sonic Youth är ju från New York.

För övrigt lider jag oerhört av sviterna från mitt livs största misstag. Att jag ställde till det så att jag är utan internetuppkoppling mellan augusti och oktober. Kanske är det skönt att slippa mitt besserwissrande, för mig är det dock sjukt jobbigt att inte kunna läsa erat svammel. Det är svårt att förstå hur värdefullt erat svammel egentligen är.

hellge: Hur lyckas man bli utan internetuppkoppling i tre månader? Har du inget gammalt 14.4-modem du kan använda? Det är lite tomt utan dig här Hellge, antalet inlägg har minskat med hälften...

När det gäller min musiksmak så kan jag säga att det enda som är säkert är att jag hatar Rix FM och allt som spelas där. Nu ska jag lyssna på REM.

knaskamilla: Tack tack. Jag bjöd på födelsedagstårta hemma hos scim igår. Dålig uppslutning. Men jag har förståelse för det. Ingen vidare fotbollsunderhållning.

Frisco:

Blev det tårta över?

knaskamilla: Nej. Vi backade till den var slut.

hellge: Jag jobbar på Sveriges näst-största ISP, ska jag hook your ass up? :)

...så undrar jag varför jag jobbar när allting är pest och pina. Men jag kommer att tvinga mig dit även imorgon. Suck!

Så är det väl roligt när bilder och bildtexter inte stämmer överens?
Kan det ha blivit någon form av omkastning här? :)

Wayne Gresky: haha, bevis på att Luleå är kärringar? ;)

shinzawai: Jag som tyckte att Lina såg ovanligt manlig ut.

Albert Hall: Jag tyckte tvärtom - att Jens Hellgren såg ovanligt manlig ut! ;)

Så har då Malik visat Idol-juryn hur bra vi Bjästabor är på att sjunga. Tur att han har ett riktigt jobb

Så tänker jag rösta på Centerpartiet.

"Modo eller Björklöven?
– Modo, såklart"

...så kommer här en varning till alla som ska ut och köra bil i Öviksområdet. Efter det myckna regnandet så orkar inte avloppsbrunnar och diken ta undan vattnet från vägarna och stora sjöar och stråk med rinnande vatten befinner sig på vägbanan.

På väg ut till jobbet nu på förmiddagen så var jag extremt nära att bli rammad av en bil som körde om mig i hög fart och sedan fick vattenplaning. Endast tur gjorde att jag inte blev indragen. Han skrapade i alla fall upp höger sida mot räcket, rätt ordentligt dessutom. Synd på en sån ny och fin bil.

Poffa:

Härligt, nu kommer mina dyra Michelin Pilot Sport-däck väl till pass.

Poffa: Äh du sket väl i väjningsplikten, störst går först ;-)

« · 740881 · »