Paninaro: Har alltid sett Foppa som överlägsen Sudden, men en överlägsen seger är väl om nåt lag vinner med Suddamål under ordinarie tid. Fast klämmer till med 3-8 i morgon då. Djurgårdens siffror först
{10071}: Imorgon tror jag faktiskt inte på Sudden. Inte heller uddamålet. Det blir 2 el 3 måls vinst för endera laget. De som kommer in i det bäst vinner.
Horace76c: Tänk när man kunde gå ut i det fria i pausen, hitta sin vätskedepå i valfri snödriva, småfrysa lite o sen gå i en kokande hall när nästa period startade. Vad enkelt livet var då
NuMo: Tycker vår hemmastå/klack har varit på väldigt stark uppgång speciellt de senaste få åren men egentligen ända sen vi åkte ner. Helt makalöst bra har de varit detta slutspel.
Sen jobbar ju tyvärr arenarummet emot dem som du är inne på. Istället för en enad ståplatsyta så bryts den upp av ingång, öppning för ismaskin och VIP-byggnaden. Akustiken är inte den bästa då mycket av ljudet bara försvinner upp i taket till skillnad från de här gamla konservburkarna till lador där man kan bygga upp ett annat tryck mot plåten.
Ben Perrault: Grym jävla atmosfär och satan vilket tryck det var i första perioden och när Sebbe sätter den på slutet.. Satan i gatan! Imorn slår vi GrinDif på fingrarna och tar 3-1 i matcher och skickar dem på semester hemma inför fullsatt hägglunds och krossar detta jävla hjärnspöke!!!
NuMo: Kritisera på du men stämningen i Hägglunds i första finalmatchen är fanimig svår att slå.. Tycker inte ens hovet hade bättre och de är i en plåtburk
MoDo har aldrig haft bästa eller mäktigaste klacken. (I alla fall inte vad jag märkt.) Däremot så kunde man i Kempis när det var som bäst/värst få vilken motståndare som helst att nästan vilja skita på sig. Den atmosfär som hela hallen etablerade var berömd.
I nya arenan verkar man ha installerat någon typ av ljudventiler.
Trilske: Eftersom jag vet att Adam läser här….. han undrade varför Gudlevskis inte kallas guden bland fans lagkamrater. Han har själv uttryckt att han inte är bekväm med det smeknamnet. Så nu vet du det Adam 😉
Trilske: Hinken har för en tid sedan vetat om att FBK signat Josh, Woods med Saik och Berna med Timrå så den nyheten förstörde öht ingenting eftersom laget vetat om detta ett tag.
Hinken förklarar att alla har varit öppna om detta och att han vetat om det ett tag.
Same. Det första jag såg när jag uppdaterade twitterflödet från mrmadhawk där jag fick både namn och klubb serverat utan att behöva bistå med trafik till sajten.
Så det var ju inte direkt några klick som skulle in utan snarare en tidsbestämd nyhet med syfte att åsamka så mycket skada som möjligt.
Skulle dock säga att det var ett misslyckat försök, knappt sett någon diskutera det.
KRB: orkar inte vänta längre. Så taggad på matchen! Måste kolla på nåt för att bygga upp inför. Vet nån hur man får tag i filmen om modo efter guldet 2007? Hade den på vhs för länge sen men den kom bort i flytten.
Japp, jag tror vi vinner med klara siffror i morgon! De spelare i MoDo som inte hade vant sig med Hovet och publiken i går får en ny chans i morgon, Jag tänker också att de spelare som verkligen gav allt i går inte heller kommer att gnistra mindre
När man inte ens behöver klicka in sig för att få reda på vem spelaren är (dvs det framgår i både bild och rubrik) så kan man ifrågasätta syftet.
Knappast världens bomb att shl-lag försöker sno spelare men vissa nyheter man nog sitta och ruva på några timmar för extra sprängkraft.
mrmadhawk har förövrigt inget existensberättigande som "expert" utan sitt kontaktnät och Adam Johansson är en riktig gam som ger kvällstidningsjournalistiken ett ansikte.
Bara lyssna på valfri intervju han gör och hur ofta han försöker sammanfatta det vederbörande precis har sagt i en slagkraftig rubrik.
Rytter: "Härlig timing på artikeln från Adam och madhawk. Släpps alltså dagen efter vi går upp i 2-1 i finalen och har DIF I gungning. Slump? Dom kan dra åt helvete"
Gavelo: håller helt med. Tycker det är rätt kul att man (jag iaf) tänkte att första kedjan måste prestera max, att vi var körda om inte Dicken kommer tillbaka i storform osv osv. Att målvaktssidan var vår svaga punkt osv. Istället har det blivit tvärtom. Det är Södergran och Folin mfl som tokhöjt sig och guden har från ingenstans plockat fram en sinnessjuk slutspelsform. Säger en del om djupet i årets bredd.
Ni har varit bättre än så länge, hoppas vi kan växla upp annars är det godnatt