henkeiskogen: Tror alla räknade med det, men inte att det skulle vara så nonchalant och oinspirerat spel mot just det bästa motståndet. Tyder kanske på att laget inte har en mental styrka, men ska inte slå fast det heller.
KB: ja, jag slutade engagera mig känslomässigt efter första, vi vet ju att modo inte gör tre mål särskilt ofta. det är bara att gå vidare, det är en ny dag imorgon
Chrisse Haglund: Vi bjuder på tre mål, två studsbollar trillar in, blir helt skymd av egna spelare på sjuan. Visst hade varit bra med en räddning här och där men även med Hasek i mål så hade vi förlorat ikväll. Inte för att Färjestad är bra, utan för vi spelar så jävla dåligt försvarsspel.
Tycker insatsen är genomusel idag bortsett de första 8 minuterna, men har svårt att gå igång alltför hårt ändå. FBK är på en helt annan nivå jämfört med många lag i den här serien.
Chrisse Haglund: Ja, han skulle ha bytts ut vid 3-1, men det gjordes inte och nu är det som sagt för sent. Bättre att låta Lassi vila nu. Skadan är redan skedd.
{10322}: hade vi bytt ut han vid 3-1, ja. nu är jag bara manisk och kan inte släppa det. men nått måste man ju göra ? vi kan ju inte gå ned på en kedja och oee mår nog bättre av att bytas ut en och släppa in 12-13 mål.
Silly: "Titta på FBK forward hur långt ner dom är och hjälper backarna!" Jag håller fullständigt med dig om det och det har jag suttit och påtalat många kvällar framför tv'n denna säsong som den tv-coach man är. Men känslan är att MoDos forwards "glider" ofta i egen zon och låter backarna åka runt som galningar.
Till alla muppar här som skriker om att byta ut målvakten!
En klok och bra tränare byter inte ut en bra målvakt, han byter definitivt inte ut en målvakt när loppet redan är kört för det skadar mer än det hjälper.
Karlin gör alltså helt rätt att låta El få fortsatt förtroende
19MoDo21: Så klart ingen spelar för klubbmärket, halva laget består av importer! Wahlberg, dansken och Sebbe är dom enda som har hjärta för klubben. Men det kommer man inte långt på...
Silly: Lite talande också att det är typ 4 modoiter som skymmer OEE, men ingen lyckas få pucken på sig... Fast va iofs, dumt att bli sönderskjuten vid 6-2.
Är stor skillnad på spelförståelse i denna match. Står en MoDo-spelare med ryggen mot FBK och väljer höger så har han en på kroppen direkt. Gör en i FBK samma sak så vänder han bort MoDo-spelaren. Individuellt bättre i varje läge.
Haha asså jag hatar att ta detta nu men värvningen av Eriksson Ek.. Det enda man pratade om när han kom in var att "har några tuffa år bakom sig". Sån jävla chansning och givetvis håller han inte måttet.
Gavelo: Vi måste tillbaka till det BP-spelet vi hade med åsnebrottaren. Där satte vi press och hade en bra bit över 80 procent. Karlins idé om att ha en passiv box är helt åt helvete speciellt i den här ligan. Våra motståndare tackar och tar emot i varje PP dom får
Gavelo: Tycker det stora problemet i denna match är att man tappar tålamodet. Deras första mål är sådant som kan hända särskilt när man möter ett bättre lag. Men i en sådan här match så gäller det att kunna spela enkelt och det misslyckas vi med. Med enkelt menar jag inte primitivt.