bollan123: Lassi är vår stjärna, men blir så njutbart att se Hockeykväll, läsa alla analyser ikväll. Ett allsvenskt lag, med mediokert PP/BP som bara imponerar.
De som tidigare dissat Karlin o Hinken o hånat hit o dit, bör se sej i spegeln nu.
Det var ju det jag tänkte skriva. MoDo spelar en perfekt taktiskt genomförd match. Det har känts helt lugnt även om det varit lite frustrerande att vi inte satsat framåt mer än vi gjort.
Man spelar på HVs oförmåga helt och hållet och litar på vår förmåga att ändå ta vara på chanserna. Det har ju fungerat helt perfekt.
När HV tar ut målvakten så har de inte förmågan att skapa det tryck som topplagen när de gör det. Nu är man bra nöjd.
{duk4S}: Vi får lägga det högsta budet. Starta en supporterinsamling. Vi måste göra allt för att behålla honom för att han är nog så nära oersättlig det går att komma.
{Rödluvan}: Gissar att det är utanför enbart vår egen kontroll. Det är ren budgivning. Han går in in i vilken SHL-trupp som helst.nHoppas att Hinken inser hans värde - för han tillför mycket mer än bara sitt grymma spel; han spelar (som någon sa) med hjärta. Det kan man sällan köpa.
Är vi kvar i SHL måste vi ha honom kvar. Grymt att fortsätta med Woods-Dick-Aagaard som andrakedja, tror att det finns ännu mer offensiv att hämta nu när de har 1år i ligan.
Jag var skeptisk till Karlin. Just för hur han skulle klara en stor klubb som ska spela en offensiv hockey (efter han haft Västervik).
Men jag är glad att jag haft fel och han är det bästa som hänt modo på väldigt väldigt länge (tillsammans med Gradin såklart).