Krm2: Vi ser tyvärr inte ut att hänga med i egen zon den här perioden, tur att Malmö har vacklande form och inte det där självklara flytet. Vi stänger mitten hyfsat men tar generellt stressade beslut. Men fint att man går lite hårdare nu i BP och inte står så still, viktigt att man behöll glappet ner till paus!
Härligt första period och vi lyckas vara effektiva. Tyvärr så går andra resultat än sålänge inte med oss. Både Lhc Och Örebro leder samt HV har poäng. Lhc måste nästan förlora idag och vi vinna om vi ska hålla detta i liv det blir tufft om både vi och Lhc vinner då är glappet fortfarande 3 poäng och ingen upphämtning.
Framnäs: Kollar verkar ha gett klara direktiv gällande forechecken. Våra backar blir otroligt stirriga under press, speciellt Winberg. Där måste Karlin slå näven i bordet och beordra snabbare beslut
Tarasov: ja vi hade flyt mot er men samtidigt har det sett bättre och bättre ut för vår del de senaste matcherna så förstod nästan att ni skulle få det tufft. Mycket märklig säsong dock med alla svängningar men det är ju såklart långt ifrån över i bottenstriden...
Heyerdal: Boxplayet har varit klart godkänt. Det blir lättare för oss där, för vi behöver inte vara kreativa för anfall och vi har vårt grundspel som är lågt. Tycker däremot att Malmö var ganska tama och kanske var det därför vi inte kröp in i knät på Lehtinen.
Söker min gamle vän Björn Wästerlund AKA Nalle Sju förr här på HS någonstans i supporterklacken. Extremt engagerad supporter, med fina kända hemsidor och mannen som fick oss att åter börja stava Modo - MoDo, inför den här säsongen.
Det är avvaktande, men vi är verkligen med där med ständigt störande klubbor hela vägen när Malmö får pucken. Det är ett gott tecken. Men jag är extremt nervös. Jag hoppas att vi kan fortsätta försöka framåt också så det inte bara handlar om att värna oss. Ett mål till vore fantastiskt. Det ser lite svårt ut.