Nucky: Niederbach gjorde det bra på sista målet. De tre tidigare var mer flyt.
Att han fullständigt missar markeringen på Lang vid 4-3 kan ha kostat oss en poäng. Det målet är signifikativt för hur han ofta helt glömmer titta upp och ta sin kille. Alldeles för överambitiös så han kommer tokfel i sin iver att hjälpa någon annan som inte ska ha hjälp.
Bad_Brett: Rundblad kommer nog aldrig tappa stämpeln som hackkyckling, men Bernhardt har haft det riktigt tungt under en längre tid nu. Det är inte bra. Näsén har det tufft också, men antar att det är mycket mentalt som spökar där med tanke på omständigheterna.
Nucky: Att han gör fyra poäng ikväll säger väl det mesta. Jag tyckte han gjorde en bra match och hoppas han kan bygga på det. Han är en spelare som är bäst med starkt självförtroende
biff1: Stundtals var det bra mot Malmö och vi vann helt rättvist. Statistiskt var det rätt jämt mot Örebro också. Det är egentligen den här matchen som var sämst.
Men, tar vi över 1,5 poäng per match skiter jag faktiskt i om resten av forumet grinar. Jag köper det.
NuMo: Du får vara långsiktigt positiv och det är jag också. Men dessa 3 matcher som vi har spelat har varit ren katastrof spelmässigt. Det finns ingenting positivt i det.
SPOODI: Adam måste vara inkvoterad. Jag har synpunkter på många i den studion, men Adam är fullständigt horribel. Lite som man tar sin femåriga son med.på en tillställning och förväntar sig att han ska hålla tal.
Bad_Brett: Borde givetvis blivit full pott, men varför har du stort problem med att ladan glädjs med seger i förlängning? Ändå skönt att få 2 pinnar efter haveriet?
Tycker det är kul med MoDoiter som firar, men vi är olika
JonathanF: Blomqvist har inte visat ett dugg. Det topplag som ifjol släppte till överlägset flest skott från slotet. Det enda som räddade AIX då var näst bäst skottprocent och bäst räddningsprocent i serien.
Det var väl dessutom två säsonger på raken med nionde och tiondeplats innan dess.
Sigge: Det är problemet med Hinken, han är för snäll och gosig person. Ibland måste han stå på sig och säga att vi vill inte ha dig även fast du är modoit. Jag ser ingen kvalitet i någon av våra backpar just nu förutom Norlinder-LaDue.
{5647}: men viljan och moralen är det inget fel på . Tappa 4-0 kan ju få vem som helst att gå ner sig , att kämpa sig till 2 pinnar är moralhöjande . Jag vet kan Hockey ,spelat både fotboll och handboll även lite maraton.
19MoDo21: Även om vi lyckades ta två pinnar, så rasade vi ihop under ordinarie speltid. Bevisilgen ett bottenlag att räkna med bland de tippade i botten. I ärlighetens namn hade vi ett helt ofatbart flyt att ta två poäng
{7639}: Ser inte att HV71 kommer byta tränare. Om inga tränare lyckas så sitter problemen mycket djupare än så. Blomqvist är en bra tränare och starten är till viss del också orsakad av deras långa skadelista.
biff1: Kontrakten till Byström var bara för att vara snäll. Ingen tanke på kvalitet och som du säger hade Berg varit bättre. Han hade ju attityd och var rejäl i defensiven