NuMo: hur mycket puckinnehav har förstafemman haft? Måste finnas statistik på det. Dom gör ingenting annan än försvara sig eller att ranta lägger ett dåligt skott eller lägger in pucken djupt.
NuMo: Luleåspelarna borrar mer huvuderna och kör i varje situation. Man krigar i närkamperna som om livet stod på spel. Det gör inte MoDo. Blir förvånad för det är kämpainsatserna hemma som tagit oss så här långt.
Bad_Brett: Vi har generellt problem denna match. Men ska man peka på något är det att vår 1a kedja är för dålig tyvärr. En sämre 4e kedja är ju en sak då dom ska spela 10-12min per match. Men då grabbarna som ska spela 20min per match inte spelar på nivån som krävs så blir det jobbigt... Vår 2a kedja måste jag säga är med berömd godkänd 2a kedja i valfritt SHL lag. Men dom framför dom håller för låg nivå just nu vilket gör det jobbigt för alla andra.
NuMo: Rååma har med marginal mest istid av alla fw idag. Mest troligt för sina idiotbyten nu i 2a. Han är en besvikelse tyvärr. Så mycket skicklighet men han står ju still och lirar hockey.
Sen ska man väl inte bara skylla på 1a, alla har haft det tungt ikväll. Men en 1a kedja som kunnat hålla pucken åtminstone något byte hade ju gett lite syre till resten av laget.
Monno: Vi numret mindre idag och får inte vila med pucken som man behöver ibland. O Regan tycker jag växer på alla plan, men Ruohomaa spelar otroligt svårt.
NuMo: Generellt verkar Luleå passa oss sjukt dåligt. För dålig på se hockey men antar dom pressar våra backar bättre så vi inte får till uppspelen? Verkar ju funka bra åtminstone. Det är det eller Löven/IKOs boxa ut i väntan på spelvändning som funkar bra mot oss.
{5647}: Tycker ändå man bör få ha krav på vår 1a kedja. Sen ser ju även jag som amatör att Oregan och Ruohomaa är är för lika för att spela tillsammans. Ranta har man kanske lite för höga krav på. Han har ju inte gjort mycket mål senaste säsongerna.
Själv hade jag tippat på att Luleå skulle spela extremt snålt och kontra ut oss ikväll, med tanke på deras senaste match. Men så blev det inte. De kör över oss med anfallsspel i stället.
Synd på det sista målet, nu känns det svårt, men chansen till delad pott finns ändå. Närmare båset nu och lite toppningar så vem vet.
Tarasov: Jo vi får inte spela runt med puck många sekunder åt gången. Därav att en fungerande 1a kanske gett lite syre.
Tycker 1a kedjan saknar kemi tyvärr. Ranta är väl skicklig på sitt vis, men hade passat bättre i 3e. Rååma står still och försöker prickskjuta 10% pass över hela banan. Och som du säger Oregano försöker väl han också men tycker inte alls han har kemi med dom andra...
Sigge: Rååma spelar som den där killen på gubbbandy/hockey vet att han är mycket skickligare än alla andra så allt han gör ska göras på ett snyggt lite nonchalant sätt.
Tycker vi tuffat till oss, det är mer desperation nu.
Sebbe har inte haft sin bästa match. Han hamnar ofta i situationer där han inte vet vilken tapp han skall välja mellan. Oftast blir det fel i den här matchen.