Det var en hel loge Timråiter igår som hade komplex. De hade satt på sig MODO-tröjor för att ingen skulle märka vilka de höll på, sen råkade de ändå jubla när Timrå gjorde mål. Stackars. Måste vara jobbigt att skämmas så mycket för vilket lag man supportar att man tar på sig matchtröja tillhörande ärkefienden (?) för att dölja det.
Den rätta vägen vette fan...men tack för idag, och dags för våra fina gamla klubbar att fundera över vår framtid! Så här borde det inte se ut för er eller för oss. MoDo och Timrå borde inte slåss i bottenträsket, never!
NuMo: haha jag gillar egentligen Modo, eller åtminstone vill ha med er i slutspel (vilket ju kan vara en utopi för oss båda men ändå). Älskar att se matcherna oss emellan och min chef, som är inbiten Modoit, bjuder alltid på mat och dryck, så jag klagar inte. Utifrån den trupp ni har borde ni redan vara på slutspelsplats så det är bara att jobba på! Synd ni bytte namn på er Arena bara
spud: Ganska roligt läsarkommentar kring Timmy när tidningen påstod att han var en Sollefteåson.
"Skrivet 28 okt 2009 13:16 Jag (Ej registrerad) Mattias Timander är en RAMSELE son å ingen sollefteå son han spelae hockey i sollefteå men är född i RAMSELE, de vet till och med Mats Vernerholm i sportblader han skrev en halv artikel om RAMSELE och Molinder, Timander. Läs på lite grann du som skrivit detta."
Fast nog är det lika sant att Timander är född i Sollefteå, precis som Molinder eller för den delet Styf. "Luleås" spelare är väl förrestyen oftast född i Boden. Nuförtiden så föds väldigt många Ö-viksbor i Sollefteå.
spud: Sollefteå för mig är T3, La Betola och Gyllene Orren. När vi slår HV i finalen åker vi dit allihopa och firar. Jag tar för givet att de ställena är kvar och frodas :-)
spud: Dom njuter lika mycket som vi skulle gjort efter en orättvis seger, skillnaden är att dom har en målvakt som vinner matcher åt dom,även om Hållbergs mål såg billigt ut.
renen: Molinder har haft sina chanser tycker jag med, men han har kört fast totalt i utvecklingen var väll 3-4 säsonger sedan man såg något framsteg senast hos honom. Men han försöker ju men blir liksom inget mer en försök.
renen: Ja och det är tråkigt, för han är hyffsad på rätt mycket, men inte bra på något. Sånt tror jag sitter i skallen, men han är väl inte första Sollefteå fostrade med fel i skallen. :)