Nu var det egentligen 1-0 i baken. Vi har svårt att räkna in...igen.
NuMo: Och nu står det egentligen 1-1.
Björn Svensson! Ass Ritola.
Redigerad kommentar
arnio:
Farbror Skröder har inte blivit snabbare direkt...
Vilka jäkla lägen vi släpper till då HV droppar på tredje/fjärde man.
Sawchuk: Modo har alltid problem när motståndarna droppar på tredjegubbe.
I slutet drabbades vi av uppspelshäfta. det lär väl blomma ut helt i andra perioden.
Sen kan man ju fundera på om kommentatorn sett några matcher med Modo i år. Han har i alla fall aldrig sett laget spela en positiv förstaperiod den här säsongen, avslöjar han. (Nästan ältar.)
MorganaLefaey:
Bra period av MoDo. Tyvärr blir man lite ängsliga sista fem och backar hem för djupt, men överlag ser det bra ut. Tellqvist ser stabil ut och passningsspelet är nog det bästa i år. Jag tycker att spelare som Madsen och Westin har varit bättre i forecheckingen än tidigare.
De här nyförvärven känns verkligen rätt. Två sympatiska killar som jobbar stenhårt. Björn tycker jag var underskattad redan när han spelade i Timrå.
1-0 efter första.... Jag har inte sett matchen så jag ska inte säga något men...
2-0 mot Frölunda efter första.....
1-0 mot Färjestad efter första....
Hur ska man som Modosupporter tänka nu egentligen? När kan man andas ut? Ja tror Modo måste leda med 5-0 för att jag ska känna mig säker.
Sawchuk:
Sundström är kanske bättre än någonsin dock. Han förlorar typ aldrig en närkamp.
Sawchuk: Jag kanske såg fel.
Modo spelar ju ganska bra faktiskt. Ingen andraperiodsdarr än.
NuMo:
Nu när vi har så duktiga juniorer; Skulle vi verkligen förlora någonting på att byta ut K-Fop mot Anton Byström? Jag tycker att K-Fop är helt värdelös för tillfället. När han till och med är en av de svagaste korten i boxplay, finner jag ingen anledning att spela honom.
För övrigt... kan någon ge mig namnet på vad det är för bilfilma som spelar den där reklamjingeln? Kan vara bra att veta så att jag aldrig åker dit av misstag. Det verkar som om det enda sättet att bli av med skiten är om de går i konkurs.
Undrar om inte HV-utvisningarna räddade oss från förlamning den här perren?
NuMo:
21 skott, 1 mål... det håller inte. MoDo måste bli effektivare.
Sawchuk:"Speciellt då Westin redan fans i den zonen."
Ja, precis. Nu såg jag också.
Man kanske skall negga på.
Farhågan att vi skulle falla igenom i andra kom på skam, även om jag tyckte vi var nära att hamna i det som vanligt.
Fortsatt trendbröte angående farhåga två hoppas jag på då. Vi brukar börja spela på resultat vilket håller till sista minuten.
Bryt det mönstret och döda matchen snabbast möjligt tack.
Nieminen: Såg ut som en tripping i bakhasorna på Schremp, så jag förstår honom.
Tyvärr gav Tellan upp plötsligt.
Redigerad kommentar
Publicerad: 2011-11-16 13:40
Efter uppehåll för landslagsspel är det nu dags för MODO Hockey att spela om elitseriepoäng igen.
Tuffast möjliga match väntar MODO Hockey när serieledande HV71 kommer till Fjällräven Center.
- Vi vet att vi måste prestera på vårt max om vi ska ha någon chans, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Headcoach Ulf Samuelsson
- Dags att dra igång igen och vi vet att det är tuffast möjliga motstånd som väntar oss.
- Ska vi ha någon chans mot serieledande HV71 vet vi att vi måste prestera på vårt max.
- Vi har fått in nytt blod i truppen i form av Ritola och Svensson vilket känns mycket bra. Jag har både höga förväntningar och förhoppningar på dem.
- De senaste dagarna har vi repeterat våra taktiska drag. Vi har gått igenom saker både genom video och på is. Det känns riktigt bra i gruppen. Alla är taggade för att starta upp igen. Vi vet att vi måste börja samla poäng - och det är vad vi strävar efter.
- Jesper Olofsson kommer in i truppen och det känns alltid kul att få släppa fram unga spelare som kämpat hårt och gjort sig förtjänt av en plats.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 16 Olofsson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson.
Dick Axelsson är ej aktuell för spel efter sin operation.
Janos Hari är avstängd.