Tror vi blir i toppen i år. Tycker det ser så mycket stabilare ut och lugnare ut i laget. Alla bara fortsätter trumma på trots att man åker på skitmål när man spelar ok framåt och skapar mycket. Förra året hade vi helt klart tappat allt efter deras 0-2 och torskat med ett par mål.
Jag är hoppfull och det finns fortfarande mycket utveckling i detta lag.
MorganaLefaey: Vi var ju lika dåliga mot Troja men lyckades vinna. Ikväll ser det mörkare ut då vi är mästarnas mastare på att bryta dåliga trender hos motståndare. Vi är som vanligt pinsamt dåliga mot pissmotstånd,
MorganaLefaey: Nej men så är det väl för alla ibland men tycker dom jobbar hårdare en vad vi gör. När vi kommer in i anfallszon så blir vi väldigt passiva och bara snurrar runt utan skapa riktigt heta lägen. Medan när Södertälje kommer i nån kontring så är det mer farligt direkt så upplever i alla fall jag det.
Dundee: absolut. De dödar vårt kreativa spel. Men så fort vi är i egen zon så missar man 2m passningar och vänder om 3-4ggr för att man inte fastnade de första gångerna man gjorde det
Ja man måste ju skratta lite med vi har 5 mot 3 och vi skapar ingenting vi har ett tempo som jag aldrig skådat tror jag. Nä säga vi dominerar denna match är bara pinsamt.
Rytter: Dåligt av hemmapubliken att bua, tkr laget vaskar fram lägen men får inte in den. SSK är inte ofarliga men vi äger ändå matchen, hoppas man får in nåt mål snart.
Rytter: Är säker på att Säcken kommer att tycka att man var på tok för omständliga . Ofta beror det på underskattning eller en känsla av att man är överlägsen. (eller är det samma, nä inte enligt mig. Om jag får konstra.) Egentligen två bra känslor, om man kan leverera. Det psykologiska är viktigt. Om man får fokus åt rätt håll så blir det som en effektiv laserstråle. Om man inte lyckas med det så blir det apelsinsaft.
Nog dominerar vi ganska kraftigt spelmässigt, kolla skott och puckinnehav.
Det är först andra delen av andra perioden och i vårt 5 mot 3 som vi dippat, fram till det tycker jag inte det är så uselt förutom att vi inte lyckas få in pucken.
Men SSK gör det bra som offrar sig framför egen målis.
NuMo: Hade man inte kommit in i offensiv zon eller inte lyckats gå uppställt spel/avslut i PP kan jag köpa det, men här tyckte jag det mer tydde på frozamentalitet. :)
Rytter: Allså jag menade inte vi gör en dålig match vi har ju mest puck och har tryck. Men Södertälje stänger ner oss hur enkelt som helst och gör en klockren borta match hitils. Södertälje målvakten har ju inte behövt jobba ihjäl sig direkt.
Nej stolparna gjorde jobbet åt honom istället. Surt att inte trycket i början gav utdelning då hade det nog sett väldigt annorlunda ut, nu har ju SSK fått matchen dit dom vill och kan spela som dom önskar och bara stänga ner.
Ska vi få något ur matchen behöver vi ett tidigt mål att gå på.
Dundee: tre skott i stolpen som han inte varit nära. Hade Eriksson haft lite bättre sikte skulle vi ändå varit i ledning. Lite bätte fokus och vi vinner detta, Men nog vore det typiskt Modo att torska.
NuMo: tycker vi varit ganska dåliga mot sämre lag så här långt. Bevisligen så har laget det svårt att tända till. Vi är inte så bra att man kan vara ur fokus o vinna.
modomille: Hade samtidigt blivit en helt alla match om någon av stolpskotten gått in i första.. Förstår inte att dem ringde på J Erikssons första stolpskott? som jag kan se det på repris bilderna i innerribban..
MorganaLefaey: Modo måste börja ta i, kämpa och jobba hårdare, åka bättre skridskor och se till att ha en gubbe på kassen för 8/10 skott kommer utan skymning framför målvakten! Som sagt 20 kvar och finns det någon rättvisa i detta så ska Modo vinna, men att det kan vara orättvisa har man ju sett förr så det är som det är!
Monno: Har Södertälje haft fem anfall ens? Nä, har är det transatlantisk vinnarmentalitet som gäller Har man inte det så finns det inga ursäkter. Jag skulle tro att spelarna inners inne känner samma sak.
Rytter: Vi reducerar och tappar jävlar i den helt och hållet all fokus? Och utvisning på Öhman. Inte för att ta ifrån SSK någonting. Men det här är för dåligt.
Tror vi blir i toppen i år. Tycker det ser så mycket stabilare ut och lugnare ut i laget. Alla bara fortsätter trumma på trots att man åker på skitmål när man spelar ok framåt och skapar mycket. Förra året hade vi helt klart tappat allt efter deras 0-2 och torskat med ett par mål.
Jag är hoppfull och det finns fortfarande mycket utveckling i detta lag.